goedkoop bellen?

eveline

New Member
hallo geen idee of dat ik deze vraag hier kan plaatsen
maar ik waag het er maar op.

Jordy onze oudste is verleden week voor een jaar naar OZ
vertrokken ik wil hem af en toe bellen ik weet dat er velen
aanbiedingen zijn maar ik zie door de bomen het bos niet meer

er is bijv teledump of zo ...  iemand ervaring hiermee of een betere optie
hij heeft daar een eigen austr mobiel nr en wij bellen hem ook
mobiel iemand :|

bedankt
 
Geen probleem, gratis, 0 ct pm, 9 ct starttarief, naar vastnet,
naar mobiel 19 ct
http://www.1643telecom.nl/index2.php

Gr. Ton
 
Van vast naar mobiel in Oz...0900 9822... maar 4 ct per minuut... Geldt trouwens ook van vast naar vast

Ellen
 
Hi Ellen !

Mijn ouders (NL)  belden mij altijd via Telestunt,aanvangstarief (onder voorbehoud van wijzigingen ) 4,9 ct en daarna is het geloof ik 2ct/minuut. ww.telestunt.nl tel 0900 1759 voor vaste nummers (landline) en 0900 1925 voor mobiele nummers (uiteraard is dat duurder). Je hebt prima verbinding. Maar wij belden altijd via landline, dat scheelt natuurlijk ook !

Ik belde (OZ) mijn ouders via OzCall : Je belt een access number (voor Brisbane is dat 3126 0707) en dan volg je de aanwijzingen. Ik kan gerust een uur met ze bijkletsen want dan is er nog maar een dollar of zoiets van het totaal af ! Weet even niet meer exacte cijfers van tarieven maar het is echt onwijs goedkoop ! Maar ook hier weer: wij belden altijd via landline.

Waarom belden? Ik bel sinds kort met mijn ouders via de computer. Via een breedband of ADSL verbinding kun je met behulp van een headset met microfoontje, de juiste computer software (bijv Windows XP) en een programma zoals MSN Messenger of Skype, naar Nderland of naar Australie bellen. Het beeld  ( ik heb ook een webcam) en geluid is meestal prima en het kost niet meer dan de kosten die ik toch al betaal voor het gebruik van internet.

Hope this helps !

Ingrid  :cool:
 
Via de computer is er ook nog zoiets als Skypout (www.skype.com) waarmee je via de computer naar een vaste lijn kunt bellen voor een bijzonder laag tarief (1,7 €ct/minuut) of voipbuster (www.voipbuster.com)....... da's zelfs gratis van een computer naar een vast nummer.......(je blijft toch een nederlander of niet :wink:).

gr.
Martijn
 
www.firstnumber.nl
2,5 cent per minuut naar australie (anywhere) en naar een mobiel nr. voor 18 cent per minuut.
Groetjes Maike
 
Voipbuster (www.voipbuster.com) is ook best aardig (gratis bellen naar vaste nummers in Oz en van naar vaste nummer is NL !)

Ik heb een USB telefoon gekocht voor een euro of 10, aansluiten op je PC en hoppa

Wel natuurlijk je internet betalen maar aangezien ik toch ADSl heb en een vast bedrag betaal....

Straks in Oz ook snel ADSL regelen !!
 
heb je een PC (en microfoon) - via skype - zeer goedkoop
geld opzetten en bellen maar bv naar Iran (vanuit België) 0.10 cent/minuut

geen PC - telefoonkaarten - hier te koop in nachtwinkels (jaja bij die louche indiërs ;-))
in Oz geen idee maar er is daar al een draadje over gestart (even search button proberen)
is ongeveer zo goekoop als skype
staat een 0800 nummmer op dat je moet bellen en dan de pincode ingeven die op de kaart staat
kaart van 5 euro daarmee kan ik 35 minuten naar Iran bellen
 
Gisteren voor het eerst vanuit Perth gebruik gemaakt van Skype om mijn broer in Nederland te bellen.
Het werkte perfect, totdat..............
Ja totdat hij de webcam aan wilde sluiten en waarschijnlijk daardoor het snoertje van de headset vernielde. Ik hoorde hem wel, maar hij mij niet. Terwijl de webcam het wel deed.
Volgens hem doet het geluid de eerste 2 minuten goed, dan valt het weg. Of het ligt aan de geluidskaart van hem of aan zijn headset.
Aan onze kant werkte het perfect.
Ik met de headset op voor de microfoon, terwijl hetgeluid via de speakers van de notebook kwamen voor mijn wederhelft.
Echt perfect (voordat zijn kant raar deed)
We gaan dit zeker altijd gebruiken om met Nederland te bellen, zeker met ander Skype gebruikers.
 
ik heb deze link van iemand ooit gekregen: http://www.jajah.com 
Je moet er wel allebij een vaste telefoonlijn voor hebben. en als je beide registreerd bij deze dienst. (dus jij en met wie je wilt bellen) kun je aantal uren per week gratis bellen met elkaar. (over de hele wereld dus.)

je kunt het ook zonder te registreren eerst paar min. uitproberen.

als je niet allebij bent geregistreerd kost het paar cent per minuut.
 
Ik lees heel veel over mobiel bellen met een hoop aanbieders, maar ik heb toch nog een klein vraagje.

Als wij dalijk in oz zitten heb ik mijn mam beloofd om iedere week even te bellen. Je kent het wel...ze missen je... nu zijn mijn ouders al wat op leeftijd, ze hebben geen computer, en geen vaste lijn. Ze hebben alleen allebei een mobieltje.

Nu vroeg ik me af wat voor mij de goedkoopste mogelijkheid zou zijn om toch even te kunnen bellen zonder dat het de spuigaten uitloopt en ik vroeg me af of zij dan ook nog betalen, want ik weet dat je soms als je telefoon uit het buitenland krijgt op de mobiel hier in nederland je nog een tarief betaald tot aan de grens.

Weet iemand misschien hoe dat zit?

Gr,

Suus :call: :call:
 
gebeld worden op mobieltje kost alleen geld voor de beller.
niet voor de gebelde.

zou mooi zijn dat je word gebeld door een onbekende aan de andere kant van de wereld en je draait zelf voor de kosten op.  :wink:

het kost wel geld als je zelf met je nederlandse mobiel naar het buitenland gaat.  iemand in nederland belt naar de mobiel en die weet niet dat jij in het buitenland bent, dus je betaald alleen de nederlandse kosten. degene die met zijn nl mobiel in het buitenland is, draait zelf op voor de kosten tot aan de nl grens.

maar wat het goedkoopste is  moet je even uitzoeken. als je zelf wel een pc hebt in ozzy met internet, kun je makkelijk tegen een zeer laag tarief ook naar mobiele nummers bellen in nederland. (via de pc) via een dienst als skypeout of voipbuster.com en kost het ook jouw alleen een paar cent p/m en die gebeld word niets.
 
Hoi Tinus,

Ja het is waar dat het gek zou zijn als iemand anders voor die kosten zou opdraaien... maar voor de zekerheid. Zou het lullig vinden.

We nemen onze computer mee dus denk dat we maar gaan skypen. Ga ik me daar maar eens in verdiepen. In ieder geval bedankt voor je uitleg  :up:

Gr,

Suus
 
[quote author=suus73 link=topic=2977.msg71574#msg71574 date=1158823872]
Hoi Tinus,

Ja het is waar dat het gek zou zijn als iemand anders voor die kosten zou opdraaien... maar voor de zekerheid. Zou het lullig vinden.

We nemen onze computer mee dus denk dat we maar gaan skypen. Ga ik me daar maar eens in verdiepen. In ieder geval bedankt voor je uitleg  :up:

Gr,

Suus
[/quote]

Zover ik weet is het in ieder geval niet mogelijk dat je voor de kosten opdraait al gebeld wordende.

Maar via skype is inderdaad het goedkoopste wat ik weet. Bellen naar mobiel in nederland kost 0,25 euro cent per minuut.  Dat is dus ongeveer net zo duur dan naar mobiel via vaste KPN lijn :)

Je abonneer jezelf op de SkypeOut dienst. Zet wat tegoed op je account en je kunt het dan opbellen. :)  je moet minimaal 1x per 180 dagen gebeld hebben anders verloopt het.

Ik gebruik zelf Voipbuster die is 0,29 euro cent per minuut voor bellen naar nederlandse mobieltjes en daar mag je onbeperkt gebruik maken van je credits zonder dat het verloopt.
 
Wij gebruiken op dit moment http://www.dialnow.com/en/index.html
Met ons mobiel op MY hour bellen wij met ons mobiel
voor een halve eurocent per minuut naar NL.
Met een vaste lijn in Australie is het nog goedkoper
omdat bellen in heel Austr. op dit moment gratis is  :up:
Het is ook vanuit NL te gebruiken.

Gr. Ton en Ineke
 
Ik heb me aangemeld! Ziet er goed uit! Vind het in ieder geval makkelijker dan iedere X de bonnetjes halen!

Groetjes Lin
 
[quote author=tinus link=topic=2977.msg71579#msg71579 date=1158825823]
[quote author=suus73 link=topic=2977.msg71574#msg71574 date=1158823872]
Hoi Tinus,

Ja het is waar dat het gek zou zijn als iemand anders voor die kosten zou opdraaien... maar voor de zekerheid. Zou het lullig vinden.

We nemen onze computer mee dus denk dat we maar gaan skypen. Ga ik me daar maar eens in verdiepen. In ieder geval bedankt voor je uitleg  :up:

Gr,

Suus
[/quote]

Zover ik weet is het in ieder geval niet mogelijk dat je voor de kosten opdraait al gebeld wordende.

Maar via skype is inderdaad het goedkoopste wat ik weet. Bellen naar mobiel in nederland kost 0,25 euro cent per minuut.  Dat is dus ongeveer net zo duur dan naar mobiel via vaste KPN lijn :)

Je abonneer jezelf op de SkypeOut dienst. Zet wat tegoed op je account en je kunt het dan opbellen. :)  je moet minimaal 1x per 180 dagen gebeld hebben anders verloopt het.

Ik gebruik zelf Voipbuster die is 0,29 euro cent per minuut voor bellen naar nederlandse mobieltjes en daar mag je onbeperkt gebruik maken van je credits zonder dat het verloopt.



[/quote]

Met Voipbuster is het zelfs 0,15 cent
 
Nog een tip voor de thuisblijvers... bij Alice (alice.nl) kun je voor 19,95 extra per maand naar alle vaste nummers wereldwijd onbeperkt bellen... Hangt uiteraard ervan af hoe vaak en hoe lang je belt... Maar ik dacht, ik zet het op, je weet maar nooit ;-)

Dit kan je wel alleen aanvragen als je ook internet van Alice hebt...  :lol:

And nog een pagina voor goedkope telefoontjes (ook uit Australie): www.nonoh.net

:roll:
 
Back
Top