Goedkopen binnenlandse vluchten in OZ

Sas

New Member
Hai,hai.

Weet iemand goedkopen binnenlandse vluchten binnen OZ??
Ik wil van QLD naar SA vliegen.

Ook enig idee wat goedkopen dagen zijn om te vliegen?

Virgin Blue had ik al gevonden maar ik vond het nog best wel duur om te vliegen van Qld naar SA.
Met de auto doe ik er 42 uur over,althans als je door blijft tuffen.Haha.

Nou ja alle tips zijn welkom.En ervaringen natuurlijk.

Groetjes Sas

:up:

Hoi Sas,

Als je kijkt op australie.pagina.nl zie je een kopje '' binnenlandse vliegmaatschappijen' staan, oa. ook Jetstar, REX, etc. Daar zit vast wel iets tusen!
Succes!
Aukje.

Hoi

www.webjet.com.au heeft een van de goedkoopste vluchten, deze vergelijkt de binnenlandse maatschappyen.  Anders heeft Virgin Blue tussen 12-1 geloof ik iedere specials dus daar kan ook af en toe wat tussen zitten.

Succes

Hai,hai.

bedankt vd tips.was al ff wezen neuzen maar dat wordt snel doorsparen zeg.Nou ja kan beter vliegen dan rijden die kant op.Het rijden doen we wel een keertje als we vacantie hebben haha.

Bedankt hoor.
Sas

Probeer het gewoon eens bij Qantas. Had vorig jaar in NZ een binnenlandse vlucht voor een paar tientjes.

Christian

Sorry..... :eek:fftopic:  , maar ben toch even benieuwd wat je nou betaald voor een binnenlandse vlucht naar Sydney of Melbourne of Perth...

Yep: use de websites. Laatste maanden heeft VirginBlue goede aanbiedingen. Je moet wel bereid zijn om bijvoorbeeld om 5:10am te vliegen maar dan kun je vanaf Brisbane voor 49 (Sydney) en 79 (Melbourne) dollar vliegen (enkele reis en pp). We logeren dan steeds bij relatives of vrienden dus we hebben geen kosten qua accomodatie  :)

En ja: ik krijg altijd die newsletters van VirginBlue, Qantas en JetStar en als er ergens een gaatje is voor de minste dollars snel boeken! VirginBlue heeft tussen 12 en 1 's middags altijd aanbiedingen op de website; ook handy om te monitoren  :wink:

Hee Jan, ook met JetStar gevlogen?  Voor de mensen die JetStar niet kennen; je krijgt geen seats aangewezen, je hebt alleen maar een boarding pass. Om de een of andere reden is het ALTIJD drammen bij het boarden, maar dit is helemaal lachengierenbrullen! Aanvalluuuhhhhhhh! :-D :-D Wat je er mee opschiet, ik weet het niet, maar het is hoe dan ook een interessant fenomeen!

Hallo....

Ik weet het niet met Jetstar, maar met Virginblue is het ook geen pretje!!!!!...
Ik ben maar 1.60m, maar veel langer moet je ook niet zijn als je in de stoel wilt passen.
Maar wel goedkope vluchten op de meest verschrikkelijke uren. (ook al vlieg je een aantal uur.... geen film!)

Groetjes Ellen

[quote author=Eerainuh link=topic=1322.msg53742#msg53742 date=1143678097]
Hee Jan, ook met JetStar gevlogen? Voor de mensen die JetStar niet kennen; je krijgt geen seats aangewezen, je hebt alleen maar een boarding pass. Om de een of andere reden is het ALTIJD drammen bij het boarden, maar dit is helemaal lachengierenbrullen! Aanvalluuuhhhhhhh! :-D :-D Wat je er mee opschiet, ik weet het niet, maar het is hoe dan ook een interessant fenomeen!
[/quote]

Datzelfde heb je met Easyjet. Als je vroeg incheckt krijg je een A op je boarding pass. Daarme mag je als eerste het vliegtuig in. Als je laat incheckt krijg je een D en mag je ook pas als laatste het vliegtuig in. Heb nu 1 keer met Easyjet gevlogen en had op de heenweg een B. Toch was niemand van de A groep zo slim geweest om meteen bij binnenkomst de nooduitgang-stoelen te nemen. Wij wel ;) Op de terugweg hadden we een A en zaten we ook bij de nooduitgang. De stoelen zijn voor iemand met een dik gat (net als ik dus) een klein beetje aan de krappe kant. Ik pas er precies in :)

Ik vloog vorig jaar vrijwel altijd met JetStar. Ik ben niet al te lang dus mij maakt het echt niet uit waar ik zit zeker als het maar voor 1 of 2 uur is  :wink:
Maar VirginBlue is dit jaar gewoon goedkoper dus tsja... Ook in mei: gaan we met VirginBlue naar Darwin voor $129  :-D Voor dik 4 uur vliegen! Geen geld toch?

Lang leve Virgin! En qua ruimte vind ik het echt niet veel schelen met een "gewone" lijndienst. En ik kan wel zonder dat kleffe broodje..........
Wat JetStar betreft: het is een beetje jammer dat dit soort maatschappijen worden opgezet door grote airlines (in dit geval Qantas) om de low cost carriers zoals Virgin Blue eruit te concurreren.........Maar in Australie lijkt het goed te gaan. Daar is Virgin Blue gewoon zo sterk! Vooral toen Ansett verdween en ze hebben kunnen uitbreiden via de terminals van Ansett. Spikkie splinternieuwe toestellen ook!

KLM heeft het ook ooit geprobeerd met een naam die ik niet meer weet: mislukt. Ook BA heeft het geprobeerd: mislukt! Ik vind al die low cost carriers (mits ze veilig zijn natuurlijk) helemaal te gek! Kom ook elke keer weer de meest nieuwe vreemde airlines tegen hier in Europa.

Hoe zit het in Australie met Rex? Waar vliegen die op? En bestaat Impulse nog?

Misschien beter om hier een nieuw topic van te maken.........sorry.

Henriette

Back