Going Down Under

4leaf

New Member
Dear All,

Ze gaan namelijk in de processing centers volgens mij wel heel erg snel nu, ik heb op 5 mei mijn 175 visa submission gedaan en gister een CO gekregen met request voor medicals en VOG!! Kon het bijna niet geloven, maar na checken op DIAC website staat er toch echt voor bijna alle criteria "MET"" :)

Natuurlijk geen visum approval, maar had dit toch iets later verwacht.. Op naar "VISUM GRANT"!

Groetjes,
4leaf

Dat is inderdaad onzettend snel, maar des te beter. Wachten duurt altijd te lang.
Veel succes hoor, het einde en het begin komen in zicht.

Wow, dat is snel. Ik dacht dat op de processing times pagina van het diac stond dat ze bij december 2011 waren... Goedzo, bijna klaar voor felicitaties! :)

Gefeliciteerd! Dat gaat goed zo :)

En dit forum heet dan wel: De LAATSTE stand van zaken. Maar wij zijn natuurlijk ook wel geinteresseerd in de enelaatste stand van zaken, en die van daarvoor enz... :D
Het is leuk om even te weten waar je naar toe wilt, waar je eventueel al geweest bent en wat voor werk jullie dan zoeken bijvoorbeeld ;)

Wie weet kan iemand je wel helpen along the way. Ik zie dit ook als een soort netwerken maar wel op een gezellige manier :up:

Cheers!

Ja bizar, we hadden dit echt totaal niet verwacht en daardoor komt alles nu echt dichtbij.. :) We hadden gehoopt op een CO rond eind dit jaar gezien de grants van anderen de laatste paar weken/maanden, opeens moeten we wat beter gaan nadenken wat/wanneer/hoe.. Maar nog niet te vroeg juichen, eerst even de laatste loodjes afwikkelen.

Hierbij alvast een kleine recap van onze ervaringen tot nu toe (ik weet niet hoe ik zo'n mooi lijstje onder mijn posts krijg ;)

Het voortraject heeft net als bij veel anderen waarschijnlijk lang geduurd, we hebben rond vorige zomer besloten dat we in ieder geval voor een aantal jaar naar Australië willen gaan. We hebben elkaar Down Under ontmoet tijdens een backpacktour, dus hadden al een speciale band met het land. Het idee om er voor langere tijd naartoe te gaan begon echter met een koude Toohey's Extra Dry op een zonnige dag hier in NL op het balkon :)

Na vele uren bestuderen van de DIAC website had ik een vrij goed beeld van alle benodigde evidence en vereisten van documenten. Natuurlijk was het veel handiger om een migration agent in te schakelen, maar het leek ons leuk om ook dit samen zelf te doen voor de ervaring.

De skills assessment was onze eerste logische stap, zonder positieve assessment weinig kans op een 175 visa.. Ik ben voor management accountant gegaan en moest mijn assessment door CPA Australia laten doen (als iemand advies nodig heeft over CPA Australia - pls do not hesitate to contact me!!!). In eerste instantie kreeg ik geen positieve assessment, maar na bezwaar uiteindelijk toch de verlossende brief ontvangen begin dit jaar.

Naast de skills assessment moest er nog een hele berg documenten verzameld worden + vertaald + gecertificeerd. Hier zijn we de afgelopen maanden druk mee bezig geweest en 5 mei op de submit button gedrukt. Het hele traject leek soms wel een full time baan, maar heel spannend en eigenlijk wel handig ook om alle belangrijke documenten van je leven eens bij elkaar te vissen.

Nu tijd om verder te kijken waar we naartoe willen.. Ik denk dat onze eerste voorkeur naar Sydney uitgaat, maar als er goede opportunities voor mij in andere steden zijn ook fantastisch!

Ik hou jullie op de hoogte van ontwikkelingen, eerst die VOG aanvragen en wat bloed laten prikken...

Groetjes,
4leaf

Thanks for the intel !

Als je op je Naam klikt rechtsboven:

7394927846_eaffe38cfb_n.jpg

En dan op Signature krijg je het volgende scherm:

7394926300_61b6b6ebd6.jpg

Daar kun je helemaal los gaan!

:D

VOGs binnen en bijgevoegd aan application!! Ook al kan het een bureaucratische rompslomp zijn bij onze overheid, dit hebben ze snel geklust..

Begin deze week ook medicals gedaan, testen gingen allemaal goed alleen stond mijn defacto partner niet bijgeschreven op mijn TRN.. Komt blijkbaar wel vaker voor, elke week een paar van dit soort gevallen.. Arts gaat het verder regelen met DIAC, nog eventjes wachten en geduld hebben :)

Zojuist reactie gekregen van CO dat medicals received zijn, maar dat er voor de VOGs een vertaling nodig is. Volgens mij staat er een hele mooie Engelse paragraaf onderaan de VOG... Iemand hier ook ervaring mee gehad?

Vreemd. Je kunt van de gemeente geen vertaling krijgen. De vertaling onderaan is voldoende. (tenminste bij ons)

Hier hetzelfde. Je hebt wel een scan in kleur ingediend? Er staan namelijk een paar letters/nummers op in het rood, deze geven aan dat het een echte is :rolleyes:

Thanks voor de snelle reacties!! Heb hem idd in kleur ingescanned, mijn hoop is dat mijn CO na de eerste zin is afgehaakt en niet de engelse vertaling onderaan VOG heeft.. Heb om confirmation gevraagd dat die kleine paragraaf niet voldoende is, kijken wat eruit komt :)

En daar is ie dan, de lang begeerde GRANT!!! duurt waarschijnlijk nog even voordat we het ons realiseren, maar sowieso vieren vanavond!!!

Uiteindelijk had onze CO over de engelse paragraaf op VOG heen gelezen en alles geaccepteerd, no worries..

Het plannen kan beginnen

Back