Gold Coast

vipkop

Member
Wie woont er aan de Gold Coast?
Welke wijken zijn leuk en veilig om met jonge kinderen(5 en 7) te wonen?
En in welke wijken moet je juist niet wonen?
Alle tips welkom.
groetjes vip

Ligt er een beetje aan wat je budget is denk ik. We wonen zelf niet aan de GC, maar wel vlakbij, zal eens vragen of m'n man weet wat zo'n beetje de beter buurten zijn. Gaan jullie huren of gelijk kopen?

Nee we willen eerst huren. Bedankt voor het vragen alvast!
Waar wonen jullie als ik vragen mag? En is dat een fijne buurt?
We hebben ons nog niet helemaal vast gelegt. Zijn ons aan het orienteren van brisbane tot aan de Gold Coast.

Geen probleem, heb de vraag ook even aan wat Australische vrienden die in de buurt wonen neergelegd, ben benieuwd wat ze zeggen.

We wonen zelf in Bethania, klein suburbje, wat ouder ook. We hebben hier een huis gekocht omdat het qua betaalbaarheid voor ons te doen was en er niet teveel bogans wonen ;) En er zit een station, wat voor mijn man handig is want hij gaat met de trein en fiets naar zijn werk. Er zijn wat mindere suburbs hier in de buurt zoals Woodridge en Marsden, maar we zitten hier in een pocket met Edens Landing en Holmview en die buurten zijn best okee. Qua locatie is het midden tussen Brisbane en de GC in, ideaal. Ik zit voor te toekomst zelf te azen op een huis in Edens Landing, bovenop de berg, daar heb je een super uitzicht! Mag je ook wat meer geld meebrengen, dus vandaar zijn we in Bethania begonnen, haha!

Succes met orienteren en ik laat nog wel weten wat ik hoor over suburbs aan de GC.

Okee, heb de eerste paar reacties binnen :)

Meerdere vrienden zeggen dat Palm Beach, GC een goede optie is. Dit is aan de zuidkant van de GC, Burleigh Heads omgeving - dus wel wat verder weg als je het liefst tussen Brisbane-GC zit. De GC staat de laatste tijd niet zo goed bekend door bikie gangs etc., maar Palm Beach schijnt nog steeds fijn wonen te zijn en goed voor families. Ik weet niet hoe de huren daar zijn, maar je kunt eens op realestate.com.au kijken om een idee te krijgen.

Verder zijn er dan Bethania, Holmview (veel nieuwbouw en jonge gezinnen), Waterford West heeft wel leuke wijken, Edens Landing. Voor Bethania en Edens Landing geldt m.i. wel, hoe verder van het treinstation hoe beter de straten. En in het bijzonder voor Edens Landing: hoe hoger op de berg hoe duurder ;) Wil je dichter bij de M1 tussen Brissy en de GC, dan is Beenleigh een optie, maar niet alle delen van Beenleigh zijn aan te raden.

Als je een beetje een idee hebt wat jullie qua budget hebben voor huren per week, laat het even weten (PM ofzo als je het liever niet hier zet), dan kan ik wat gerichter zoeken. In Bethania/Edens Landing betaal je bijv. zo'n $320 - $370 per week voor een 3 bedroom house/unit maar dat kan een paar suburbs verder al flink oplopen.

Oh heel hartelijk bedankt Kooka!!! Dat helpt ons al goed op weg en ik ga eens even flink zoeken bij de realestate.
Ik laat het je weten!
Groetjes Vip

Hi Vipkop,

Ik ben nieuw bij dit Forum en mijn man en ik gaan in het voorjaar van volgend jaar emigreren! Ik weet dat dit topic oud is maar misschien kan ik toch nog iets toevoegen.

Mijn man heeft een half jaar in de Gold Coast gewoond. Merrimac en Mermaid Beach ook hele leuke wijken zijn
:) veel jonge gezinnen en een hoop te doen.

Cheers

Hoi
ja inderdaad al een verouderde topic , maar wel leuk dat je toch reageerd!
We zitten er nu 2,5 maand. Het is allemaal wel even wennen. Veel voor en nadelen maar dat is overal denk ik. Leuk dat jullie ook deze kant op komen.
wij hebben net onze container gekregen en dat is erg fijn om je eigen spullen weer te hebben!
wij wonen in Hollywell. En mijn man werkt 1 dag in de week in Merrimac.
Waar willen jullie gaan wonen?
Succes met alle voorbereidingen!
Groetjes Vip

Back