Graag jullie hulp!

tammo007

New Member
Beste allemaal,

Graag zal ik wat hulp willen hebben bij het volgende.

Mijn vriendin en ik willlen graag emigreren na Australie.
We willen graag een skilled independent visa.
Nu ben ik redelijk kansloos met diploma's en de rest, maar mijn vriendin niet hoop ik.
Zij heeft 5 jaar bij de marine gezeten, en ze heeft een hbo makelaardij diploma.
En zij heeft werkervaring in de makelaars wereld en nu doet ze meer de financiele zaken in een groot bedrijf.(niet als accountant).

Als we de real estate kant nemen met  de point test komen we ongeveer op 100/110

Nu vroeg ik me af is er nog een andere weg om genoeg punten te krijgen met de genoemde opleiding.
Ik dacht zelf misschien  de account richting, of wordt dat vrijwel onmogelijk om dat hard te maken???

En misschien weet iemand iets anders waar wij helemaal niet aangedacht hebben.

P.s verder hebben wij kennissen in Australie die ons met van alles willen helpen, en zelf een bedrijf daar hebben.  kunnen we hier wat mee??

Alvast heel erg bedankt,

Tammo

dank voor je antwoord;

onder welke visa moet ik dan gaan kijken?

Is het niet zo dat je hele hoge opleidingen nodig hebt, plus je moet bij een bedrijf gaan werken met meerdere werknemers?

tammo007:

Jullie kunnen het beste even Booklet 6 van de DIMIA site downloaden: http://www.immi.gov.au

Daar kom je ook weer allerlei verwijzingen tegen naar documenten (zoals bijv. de SOL-lijst waar je kunt kijken of de opleiding van je vriendin daarop vermeld staat en hoeveel punten dit oplevert), zodat je die ook weer ergens van kunt downloaden! Na het lezen van Booklet 6 moet je al veel meer duidelijk zijn en als je dan nog vragen hebt....probeer de zoekfunctie op het forum en vraag het aan de forum-leden.

bedankt maluka.

ik heb dat allemaal gedaan.
Daarom ben ik deze post begonnen, ik vroeg me af of accountant haalbaar is met de opleiding die genoemd hebt.
Ik noem accountant omdat die hoog staat in de SOL lijst en MODL lijst.

Ondanks dat je vriendin op dit moment (voornamelijk) in de makelaardij zit, wil niet zeggen dat je niet voor b.v. accountant je visum aan kunt vragen. Het is echter zo dat je op een of andere manier aan moet kunnen tonen dat je al een paar jaar werkzaam bent in de accountancy (en dat dat dus je hoofdactiviteiten zijn). Dit kun je o.a. laten blijken uit cv's en werkgeversverklaringen.

Michel

Mijn vrouw gaat ook voor accountant. Voor de specifieke eisen moet je even kijken op de site van het betreffende assessment centre, in dit geval de CPAA(even zoeken met google).
Mijn vrouw is ook niet accountant van beroep, maar voldoet wel aan de eisen!!

Andere mogelijkheden: een SIR-visum, een STNI-visum(punten niet van belang!) of een disignated area sponsored visum.
Zie hiervoor even de details in booklet 6

Trouwens welkom op het forum :up:

Gr Wilbert

dank je wel,

op de site van cpaa staat;

2.   The content (curriculum) of your qualification/s must fulfil at least 9 of the following 12 core curriculum subject areas :

Basic accounting
Cost and management accounting
Financial and corporate accounting
Auditing
Current accounting issues (standards and theory)
Business finance
Introductory law (including contract law)
Economics
Statistics
Computer information systems
Australian Tax Law
Australian Company Law

ik denk dat de laatste 2 afvallen!
maar hoe kun je checken of de nederlandse vakken van de hbo opleiding voldoen aan de bovenstaande eisen??

Tips?

Je moet je diploma en vakkenpakket toch laten certificeren en vertalen, dan weet je gelijk of je vakken voldoen!
Wil je het van tevoren weten, bel gewoon evn met je opleiding, die kunnen je dat vaak ook wel vertellen

Bij ons is het het geval dat we 20 punten krijgen voor Marks engels (heeft op alle vlakken van de IELTS test een 7 gehaald) Als je op alle vlakken een 5 haalt, krijg je 15 punten. Je kunt dus 5 punten meer halen als je een 6 haalt i.p.v. een 5. Hoeveel punten hebben jullie nu in totaal voor welke onderdelen?

Back