gratis website

alieNL

Well-Known Member
Een beetje heel erg off topic  :eek:fftopic:

Ik ben op zoek naar een gratis website. Niet om een blog te maken, maar om er een educatief programma (EXE) op te gooien. Dit programma heeft ondersteuning nodig van iets. Als ik het op de ELO gooi werken alle links niet, plus het ziet er niet uit. (alle tabs e.d. zijn zichtbaar) (geexporteerd als SCORM package of IMS) als ik het echter als website exporteer (map met inhoud) en ik op de juiste map/link klik (geen opzich staand programma), werkt alles wel. Maar dan krijg je een C schijf HTML.

Dus wie o wie kan mij helpen en heeft een idee voor een gratis website waar ik dit op kan zetten zonder dat ik enige kennis van HTML heb..
Ja ik weet het  :blond:
Hoop dat jullie enig idee hebben waar dit over gaat .. ;)
 
je hebt dus eigenlijk ruimte nodig om het .exe bestand op een server te kunnen zetten. en dan op een site een link waarmee dat geopent of gedownload kan worden?

Hoe groot is het .exe bestand?

Er zijn namelijk wel wat sites waar je een kleine hoeveelheid serverruimte krijgt.
 
Hoi,

Ik zet zelf ook scorms in een ELO, en in Moodle werken alle links prima. Weet je zeker dat je ze juist exporteert?
Er is trouwens een gebruiksvriendelijker programma dan eXe... de naam is me even ontschoten, maar wij stappen daar op over.
Metname de metadatering is beter, en meer mogelijkheden met applets!

Je wil dus toegang hebben tot een server, om je data op te zetten?

Groeten Sander
 
@Shuter Street,
Klopt. Het gaat om zo'n 3 MB.

@r2d2
Wij gebruiken It's learning. Als ik het als SCORM exporteer en upload via de SCORM applicatie lukt dat niet. Ik moet het dus als IMS exporteren en via SCORM uploaden. Daarnaast.. alle hotpotatoes oefeningen werken dan niet. Nu heb ik die wel met een omweg in EXE gezet.. maar als ik het bijv eerst op digischool zou zetten (om wel een rechtmatige HTML te krijgen) dan moet ik voor alle oefeningen inloggen (wat niet kan als je je lln er mee wilt laten werken).

Daar gaat dus echt iets fout. Als ik het als website exporteer werkt het allemaal wel. En het lijkt voor geen meter in It's learning.
Welk ander programma bedoel je?? (en wat is overigens metadatering)
 
Thanks!

Ik heb 'm inmiddels aangemaakt.. probleem is alleen dat ik geen knop oid zie waarmee ik het pakket kan importeren. Iemand ideeen?
Het gaat dus om de everyoneweb.com website.
 
[quote author=Alie Bosma link=topic=9973.msg137259#msg137259 date=1240395429]
Thanks!

Ik heb 'm inmiddels aangemaakt.. probleem is alleen dat ik geen knop oid zie waarmee ik het pakket kan importeren. Iemand ideeen?
Het gaat dus om de everyoneweb.com website.
[/quote]

Ik heb er even een account aangemaakt om mee te kijken.

Als je ingelogd bent dan ga je met je muis over webpagina en dan doe je: wijzig inhoud
Dan opent zich een nieuw scherm, daar doe je een link invoegen (dat wereldbolletje)
In dat scherm kan je linken naar een bestand en het bestand ook uploaden.

Het bestand kan ik natuurlijk niet tetsten, maar hopelijk werkt het!!
 
Had ik ook al geprobeerd (hyperlink). Het werkt aan de ene kant wel, maar niet zoals het zou moeten ;) Ik kan mijn programma (EXE, maar extensie elp) als SCORM 1.2 als IMS content Package, als Common Cartridge (geen idee wat dit is) of als website (en dan keuze uit zip of map met inhoud) exporteren. Hoe dan ook.. voor mijn gevoel komt het allemaal op hetzelfde neer.. je krijgt een map (meestal zip extensie) als resultaat. Door het als SCORM 1.2 te exporteren kan ik het als bestand uploaden. Nadeel.. het opent als bestand (gecomprimeerde bestanden - dus alle losse bestanden die ik erin heb gezet) en niet als programma. Nu is dit zowiezo niet een op zich zelf staand programma maar je kunt het wel als website map versturen. Als ik het als website opsla kan ik het niet eens uploaden (dan krijg ik ook een map met gecomprimeerde bestanden, maar als ik dan iets aanklik lijkt het tenminste nog op een programma...)

Wat een ramp dit programma...  :x
Maar in ieder geval bedankt voor je hulp  :up:
 
Ja .exe bestanden zijn niet het makkelijkst om te linken als je geen toegang hebt tot een eigen server. Omdat het vaak bestaat uit meerdere bestandjes in 1.
Je computer begrijpt dat, maar zo'n upload tooltje niet.

Op freewebs.com kon je vroeger wel dingen gewoon uploaden naar een server. Maakte niet uit wat. Maar volgens mij bestaat die site niet meer.
 
Hij werkt nu in ieder geval in mijn ELO (ook alle oefeningen.. zucht!) Het is niet perfect.. maar het is in ieder geval wat..

Ik probeer nog wel uit te zoeken hoe ik het alsnog op een webpagina kan krijgen.. maar ik kan in ieder geval nu proberen die punten te scoren ;)
 
Ik heb het inmiddels allemaal geknipt en geplakt naar de website toe en alle links weer opnieuw aangelegd. Dus uiteindelijk gelukt ;)
 
Back
Top