Great Ocean Road

Anne Marije

Member
Hoi allemaal,


In februari 2012 gaan mijn man en ik met onze twee jarige zoon de Great Ocean Road rijden met een camper. We hebben er 10 dagen voor gepland, dus kunnen het rustig aan doen.


Graag horen we of er absolute don't and to do's zijn en vooral ook welke accommodaties camper- en kindvriendelijk zijn aan de G.O.R.


Alle tips zijn zeer welkom!


Alvast veel dank,
Anne Marije
 
Hoi

Wat gaaf zeg! vooral niet vergeten om links te rijden! ;)

Kennett River is een aanrader als je koalas wilt zien. Niet bij de ingang stoppen (zit 1 koala) maar wat verder de straat omhoog in rijden, uitstappen en Koalas tellen, goed kijken.

Alle badplaatsjes zijn leuk. De wandelingen in de Otways. I love Port Campbell.

Ik stop altijd met mijn gasten bij de bakery in Anglesea, net na het centrum tegenover het kleine touristcentrum.

Alle tourist attraktie zijn de moeite waard, hopelijk is het niet zo druk.

Hoever gaan jullie? Warnambool, Port Fairy?

Heel veel plezier

Sidonia
 
Een paar kilometer na Warnambool ligt Tower Hill. Een natuur park dat ongelooflijk veel beestjes heeft. Gegarandeerd binnen een paar minuten loop je tegen kangoeroes, koala's, wallaby's op. Zeker doen!
 
wij zijn - min of meer per ongeluk - in Princetown beland. Aan het eind van de dag. De dame van de camping (en winkel) stuurde ons meteen door naar de 12 Apostles, waar we een prachtige zonsondergang hebben gezien, en daarna kwamen de pinguins aan land. De volgende ochtend weer een zonsopgang op hetzelfde plekje. Wij vonden het heel bijzonder.

Tien dagen is best te doen. Maar vergis je niet. Wij hebben dagen gehad dat we van plan waren om bv 400 km te doen op 1 dag, en dan ergens rond vier uur misschien 80 km hadden gehad. Te veel te zien en te doen!
 
Dank voor alle goede en leuke tips! En ook goed dat om te beseffen dat we ons toch echt niet in de tijd en afstand moeten vergissen!

En Sidonia; no worries. We wonen sinds september 2007 al in Australie, dus we zullen zeker niet vergeten om links te rijden!

We vliegen op Melbourne en huren daar een camper. Dan is ons plan meteen door te rijden naar Queenscliff voor een boottocht en zwemfestijn met dolfijnen de volgende dag.
Daarna via de Great Ocean Road naar het National Park the Great Crampions als afsluiting en via het binnenland weer terug naar Melbourne. Dit dus in 12 dagen.


De 12 apostelen staan dus zeker in de planning en jouw tip, Lamarck, klinkt wel heel goed om ze aan het einde van de dag te bekijken! Gaaf! En alle dieren in het wild; daar kijk ik al naar uit! Het blijft gewoon zo bijzonder ze in het wild te zien en onze zoon van 2 zal zeker dat ook erg leuk vinden!


Nogmaals veel dank voor alle tips; ik ga ze zeker goed lezen en er meer informatie over opzoeken (Tower HIll/Port Campbell/Kennet River en de bakery te Angelesa)!

Natuurlijk zijn nog meer tips welkom en ook zeker kindvriendelijke uitjes/tips!

Veel groeten,
Anne Marije
 
Gibsons Steps! Zal met een 2 jarige niet heel makkelijk zijn. 86 treden naar het strand waar je dan oog in oog staat met 2 van de apostles en je pas ziet hoe groot ze echt zijn. Mooiste plekje bij de 12 apostles.
Maar wel weer een flinke klim terug omhoog.
 
Nog een tip voor the Grampians: McKenzie Waterfall. Het is een hele klim (traptreden) naar benenden. Maar zeker de moeite waard! zijn er met oud-nieuw geweest. Fantastisch. 40 Graden, ± 100 treden naar beneden en dam Zwemmen in het ijskoude water (staat een bord dat het niet mag maar iedereen was aan het zwemmen / pootje baden. Heerlijk echt de moeite waard vonden wij. Tot we weer omhoog moesten :-D

Heel veel plezier. Wij hebben deze route met de kerst gedaan. maar zijn begonnen op de GOR en dan door nar The Grampians. De koala's ga je echt wel zien hoor!! Gewoon uitkijken (letterlijk en figuurlijk) voor toeristen, die zodra ze een koals zien gewoon de auto stilzetten op de weg. Wij hebben de meeste koala's gezien op de GOR bij de afslag naar de Vuurtoren (cape Otway) anyway als je nog meer wilt weten....

have fun
cheers
 
Als je toch naar Warrnambool gaat, is Flagstaff Hill zeker een leuk uitje met kinderen. Onze meiden hebben er enorm veel pret gehad met al die mensen in kostuums, een school met juf en veel meer leuke dingen om te zien en ook nog iets te leren.

http://www.flagstaffhill.com/
 
@Sacha over Flagstaff Hill: daar ben ik het mee eens! Wij zijn er ook geweest en is zeker leuk voor kinderen.
 
Cape otaway heeft een heel leuk klein campinkje waar de Koala's letterlijk dwars door je tent rollen! In 1e instantie hadden wij onze twijfels bij de camping maar het sanitair was zeer schoon en de kampkeuken ook.
 
Denk dat jij Bimbi Park bedoeld....Mijn man heeft nog nachtmerries over de snor van de eigenaresse....
 
Denk dat jij Bimbi Park bedoeld....Mijn man heeft nog nachtmerries over de snor van de eigenaresse....


Oeps....we hebben net 2 nachten geboekt in Bimbi Park...we zullen dus maar naar de koalas, possums en alle vogels kijken en niet teveel naar de eigenaresse!

Was het verder wel een fijn park en inderdaad met veel dieren in het wild?
 
Code:
Denk dat jij Bimbi Park bedoeld....Mijn man heeft nog nachtmerries over de snor van de eigenaresse....
Wij waren in Cocklebiddy al een vrouw tegengekomen met meer haar op haar gezicht en lijf dan op haar hoofd dus wij keken nergens meer van op :wink::)
Was idd Bimbi park, wel veel beesten.
 
Code:
Denk dat jij Bimbi Park bedoeld....Mijn man heeft nog nachtmerries over de snor van de eigenaresse....
Wij waren in Cocklebiddy al een vrouw tegengekomen met meer haar op haar gezicht en lijf dan op haar hoofd dus wij keken nergens meer van op :wink::)
Was idd Bimbi park, wel veel beesten.


Hahaha....nou bedankt! Wij zullen vooral uitkijken naar alle beesten daar!

Gr
Anne Marije
 
Rij je niet te hard, wanneer je van de hoofdweg afslaat? Is de enige plek in Australie waar wij bijna op klaar lichte dag een koala hebben aangereden die op z'n gemakkie de weg overstak. De boom aan de andere kant van de weg had blijkbaar lekkerdere blaadjes.... Gelukkig was het vlak na een bocht en reden we met een camper, dus die gaan niet zo snel door bochten heen!
 
Rij je niet te hard, wanneer je van de hoofdweg afslaat? Is de enige plek in Australie waar wij bijna op klaar lichte dag een koala hebben aangereden die op z'n gemakkie de weg overstak. De boom aan de andere kant van de weg had blijkbaar lekkerdere blaadjes.... Gelukkig was het vlak na een bocht en reden we met een camper, dus die gaan niet zo snel door bochten heen!

No worries, we rijden ook in een camper en hopen ze juist te gaan zien in het wild! Ook bij ons lokaal zeker op zijwegen kans op wildlife (met name kangoeroes), dus we houden er natuurlijk rekening mee!

Maar wow, een koala op klaarlichte dag midden op de straat en dus in actie; zeldzaam mooi moment moet dat zijn geweest!
 
Was een geweldig moment. Zeker omdat het een mannetje bleek te zijn die dus aan de overkant laag op een tak ging zitten en daar ging zitten "balken" op zoek naar een vrouwtje. Heb nog uren nagestuiterd van geluk!!!!
 
We zijn terug van de Great Ocean Road en hebben genoten! Prachtig!

We zijn gestart in Queenscliff waar we hebben gesnorkeld/gezwommen met zeehonden! Heel bijzonder!


Dank voor de goede tips; camperen bij Bimbi Park met vele actieve (!) koala's, Gibson Steps (mooi en goed te doen met 2 jarige in rugdrager), de penquins bij zonsondergang bij de 12 apostelen (wij hebben ze gezien bij de London Bridge; dichterbij de camping en minder druk): het was super! Wij vonden Lorne en Port Fairy leuke plaatsjes! Port Campbell uiteraard vooral om het national park; echt prachtig. De Loch Arch Gorge is ook een aanrader om te bezoeken.

Ook van de the Crampians genoten; Mc Kenzie Falls zeker de moeite waard om te zien! Zo ook the Balcony.


In Ballarat hebben we http://www.sovereignhill.com.au/ bezocht. Een leuk openlucht museum, zeker voor kinderen in de basisschoolleeftijd! Onze zoon van 2 vond het ritje in de koets en kaarsen maken geweldig!

Er zijn twee rondleidingen door mijnen heen; een korte versie (zo'n 5 a 10 minuten) en een lange met treinrit (45 minuten). Op aanraden van hun hebben we eerst de korte (digitale/geautomatiseerde) rondleiding gedaan door een mijn en die was al (te) spannend voor onze zoon. Dus de lange rondleiding met treinrit maar overgeslagen. Met jonge kinderen zou ik het dus ook zeker aanraden eerst de korte te doen. Je gaat namelijk zelfstandig een donkere mijn in en een (mannen)stem via een geluidsband leidt je door de mijnen heen. Er gaan lampjes uit en aan in je looprichting en er zijn er dingen te zien en horen, waaronder natuurlijk de opgraving en de vondst van het goud. Je kan er ook bowlen op een lange houten baan met houten ballen. Dit is voor kinderen vanaf 5 jaar!

Nogmaals, dank voor alle tips! Prachtig stuk Australie!
 
Back
Top