GRENZEN DICHT!

nesje

New Member
Heb net een telefoontje achter de rug met immi bureau... het ziet er erg slecht uit.  Het ziet er naar uit dat de grenzen van Australië dicht zijn voor iedereen die geen joboffer heeft of op de CSL staat met sponsorship!  Er zullen in deze 3 jaar geen veranderingen komen en zelfs voor daarna ziet het er zeer slecht uit! Het ziet er naar uit dat de prioriteitenlijst iets defintief gaat worden, wat wil zeggen dat alle andere steeds opgeschoven worden... dus het geld voor de visums komt wel binnen, maar wanneer en of je het krijgt is een zeer grote vraag...

Het is enorm grof en ik vraag me zeer zeker af of ik in een land wil leven die aankomende inwoners zo behandeld! Zelfs mensen die medicals en VOG achter de rug hebben worden gewoon acheruit geschoven.

Er is enkel nog onzekerheid...

Mss dan toch naar Nieuw zeeland?
 
Ik ben het helemaal met je eens, maar denk je echt dat dit 3 jaar zo blijft of veranderd er volgende maand of jaar weer van alles. Ik vind het wel bijna diefstal om eerst geld te vangen en daarna er drie jaar niets mee te doen zoals in ons geval :x hopen op betere tijden :up:

Gr Dennes&Lianne
 
Dat is best heftig nieuws. Maar ik kan me zo slecht voorstellen dat dit zo blijft. de CSl bevat zoveel minder beroepen dan de lijsten van sponsorships van de staten. Hoe komen deze dan aan de skilled workers? Dat kan dan toch niet. Hoe weet het bureau zo zeker dat er de komende 3 jaar niks gaat veranderen?
 
Hij was zeer zeker van zijn stuk.  Hij zei dat hetgeen ze nu in Australië doen exact hetzelfde is als ze vorig jaar incanada hebben doorgevoerd.  Volgens zijn mening gaat er zeker de eerste 3 jaar niks veranderen en ook daarna ziet het er erg slecht uit!

:devil:
 
NZ, waarom niet ? Prachtig land toch? Als je daar makkelijker binnen kunt komen lijkt mij dat een zeer prima optie. Wij twijfelden altijd tussen NZ en Ozzie en denken met Tasmanie 'best of both worlds' gevonden te hebben. Succes, Frank
 
Woa woa woa, waarom lees ik hier niets over op nieuwspagina's? Of zoek ik gewoon slecht? (net een drukke werkdag achter de rug dus daar kan het aan liggen) Dit betekent toch niet dat het nu zo goed als onmogelijk wordt om naar Australië te verhuizen? Ik had zoveel plannen, maar van dit soort nieuws krijg ik een grote brok in mijn keel...
 
Dit betekent toch niet dat het nu zo goed als onmogelijk wordt om naar Australië te verhuizen? Ik had zoveel plannen, maar van dit soort nieuws krijg ik een grote brok in mijn keel...

sorry voor de ontnuchtering, maar daar lijkt het toch wel op! :cry:

Wij bekijken momenteel alle opties om er toch te geraken, maar het ziet er bedroevend slecht uit, enkel op student visum zou nog lukken, maar wat zijn dan de kansen om er nadien te blijven...
 
[quote author=nesje link=topic=10457.msg147549#msg147549 date=1254326749]
maar wat zijn dan de kansen om er nadien te blijven...
[/quote]

Daar pieker ik de laatste tijd ook wel wat over. Hopen dat we dan een werkgever vinden die wilt sponseren. Of in mijn geval ne knappe Aussie maar daar ga ik maar niet van uit. :p
Ik ga gewoon verder met mijn aanvraag voor een student visa en wat daarna komt, zien we wel, he. Misschien verandert het dan nog wel in ons voordeel en anders is misschien NZ inderdaad geen slechte optie.
 
[quote author=Cowabungaa link=topic=10457.msg147548#msg147548 date=1254325897]
Woa woa woa, waarom lees ik hier niets over op nieuwspagina's? Of zoek ik gewoon slecht? (net een drukke werkdag achter de rug dus daar kan het aan liggen) Dit betekent toch niet dat het nu zo goed als onmogelijk wordt om naar Australië te verhuizen? Ik had zoveel plannen, maar van dit soort nieuws krijg ik een grote brok in mijn keel...
[/quote]
De Australische overheid heeft ook niet geroepen dat de 'grenzen dicht' gaan. Het enige dat er tot nu toe werkelijk bekend is, is dat de priorities per 23 september overhoop zijn gehaald (daar loopt al een topic over), wat concreet betekent dat veel mensen nu plots een fikse wachttijd hebben (>3 jaar). De vraag is natuurlijk wat er binnen die drie jaar allemaal nog gáát veranderen. Het heeft er in ieder geval alle schijn van dat we in de toekomst meer (en grotere) veranderingen kunnen verwachten, en dat het inderdaad veel, veel moeilijker wordt om het land nog binnen te komen. Welke veranderingen precies, daar is volgens mij nog niets over bekend, in ieder geval wordt er in het topic over priority changes op het british expats forum over gespeculeerd.

De vraag is eigenlijk, wat gaan ze, als ze grote veranderingen doorvoeren, doen met alle aanvragen die binnengekomen zijn vóór deze veranderingen? Net zo asociaal als met de veranderingen van 23 sept j.l., gewoon hupsakee, invoeren voor iedereen die al in de wacht staat (wat zou betekenen dat veel mensen dan plots helemaal niet meer in aanmerking komen), of werken ze de mensen die al in de pijplijn zitten netjes af volgens de oude regels?

Als dat laatste het geval is, zou het verstandig zijn om snel je aanvraag in te dienen, maar het eerste het geval blijkt, kan het zijn dat je een hoop centjes overmaakt naar DIAC (en de fee voor een skilled migrant visum is niet mals), waar je nooit meer iets van terugziet, en naar je visum kunt fluiten, omdat je over drie jaar plots (volgens de dan geldende regels) niet voldoende punten hebt. Beetje een loterij...

Maar nu niet allemaal naar NZ willen hè, als het daar storm loopt gaan ze daar ook nog moeilijk doen ;)

gr. Pieter
 
[quote author=Marijkeenpieter link=topic=10457.msg147552#msg147552 date=1254327996]

Als dat laatste het geval is, zou het verstandig zijn om snel je aanvraag in te dienen, maar het eerste het geval blijkt, kan het zijn dat je een hoop centjes overmaakt naar DIAC (en de fee voor een skilled migrant visum is niet mals), waar je nooit meer iets van terugziet, en naar je visum kunt fluiten, omdat je over drie jaar plots (volgens de dan geldende regels) niet voldoende punten hebt. Beetje een loterij...
[/quote]
Ik moet eerst nog een studie doen daar, maar volgens nog een onnuchterend emailtje van Kilroy Educations moet ik rekenen op 11.000 euro collegegeld per jaar. Zeg maar dag dag droom.
 
Dat schreven ze er niet bij, ik zal even het emailtje copy pasten:
Het collegegeld voor
internationale studenten ligt gemiddeld op €11 0000 per jaar. Alle
internationale studenten zijn verplicht om een Engelse taaltest af te
leggen.
Voor toelating tot een Bachelor opleiding heb je een VWO diploma of HBO
propedeuse nodig. Voor studenten met een HAVO diploma geldt dat ze eerst
een schakeljaar moeten volgen.

Het is tegenwoordig mogelijk om je studiefinanciering mee te nemen naar
het buitenland. Meer informatie daarover is te vinden op de website van
de IB-groep.

Als je op een studentenvisum naar Australie gaat, is het verplicht om
fulltime te studeren. Daarnaast mag je 20 uur per week werken tijdens
lesweken en fulltime in vakanties.
Meer wordt er niet over vertelt. Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Ze zeggen dat je voltijd moet studeren, maar ik vind hier wel een studentenvisum van vocational education, en een vriend van me vertelde me dat VE parttime is. Ook staat er dat het collegegeld kennelijk 100.000 is, tsja daar geloof ik natuurlijk geen hout van, door de spatie zal er wel een 0 afmoeten, maar 11.000 is nog steeds....dat kan toch niet waar zijn? Hoe kan iedereen die niet stinkend rijk is dat ooit opbrengen? En nu blijkt uit dít nieuws dat zelfs áls je een diploma hebt gehaald, je nog amper het land in kan komen! De hoop begint weer weg te kwijnen, logisch als de route die je had uitgestippeld nu op twéé plekken geblokkeerd is.
 
Ondanks dat de prognoses wellicht slecht zijn denk ik dat we er met zn allen voor moeten waken dat we onrust gaan zaaien over beslissingen die nog niet eens gemaakt zijn. Het enige wat echt bekend is, is dat tot 2012 geen visum aanvragen worden behandeld van mensen die niet op de csl staan. Wat daarna gebeurt daar kan naar gegist worden, maar dat heeft weinig zin vrees ik. Het kan alle kanten opgaan, maar we zullen deze informatie af moeten wachten. Je nu druk maken over iets wat wellicht niet gaat gebeuren heeft niet zoveel zin.
 
[quote author=Marijkeenpieter link=topic=10457.msg147552#msg147552 date=1254327996]
[quote author=Cowabungaa link=topic=10457.msg147548#msg147548 date=1254325897]
[/quote]
De vraag is eigenlijk, wat gaan ze, als ze grote veranderingen doorvoeren, doen met alle aanvragen die binnengekomen zijn vóór deze veranderingen? Net zo asociaal als met de veranderingen van 23 sept j.l., gewoon hupsakee, invoeren voor iedereen die al in de wacht staat (wat zou betekenen dat veel mensen dan plots helemaal niet meer in aanmerking komen), of werken ze de mensen die al in de pijplijn zitten netjes af volgens de oude regels?



[/quote] :cry:
Sorry alles wat in the pipeline zit staat ook tot eind 2012 in de vriezer !
En wat ze er dean mee doen is de vraag... :-( :?
 
[quote author=Nora link=topic=10457.msg147558#msg147558 date=1254334506]
Sorry alles wat in the pipeline zit staat ook tot eind 2012 in de vriezer !
En wat ze er dean mee doen is de vraag... :-( :?
[/quote] Maar wat in de vriezer zit is nog niet afgewezen. Wat ik met mijn eerdere post bedoel is dit: als ze in de toekomst méér gaan veranderen dan alleen priorities, bijv. ook het benodigde aantal punten... ik vraag me af of dit dan ook met terugwerkende kracht kan. Stel, je hebt volgens de nu geldende regels 120 punten, en vraagt daarop een subclass 175 aan. En volgend jaar gooien ze het benodigde aantal punten omhoog oid, zou je aanvraag dan (als-ie over drie jaar misschien eindelijk in behandeling wordt genomen) afgewezen worden?

Ik schrijf dit overigens niet om paniek te zaaien, en als je je aanvraag al hebt ingediend kun je alleen maar berusten. Maar bovenstaande is voor de mensen die van plan zijn hun visumaanvraag binnenkort in te dienen wel iets om in overweging te nemen... Toch indienen, of nog even wachten wat toekomstige veranderingen brengen?
 
Ze hebben binnenkort een conferentie over immigratie in Aussie:

01 october 2009

Australia migration conference to be held next week


Australian migration, of particular how those who emigrate to Australia can live, work and study, will be discussed in Melbourne next week as part of a national migration conference.

The Migration 2009 Conference, to be held October 8 to 11, will be attended by migration advice professionals, lawyers, Commonwealth and state government agencies, skills assessment authorities, education providers, and community and refugee organisations.

CEO of the Migration Institute of Australia, Maurene Horder, said the conference is attracting a range of professionals who are at the forefront of the Aust ralian immigration debate.

"Immigration policy has been going through unprecedented change. People’s lives are being affected by the many recent amendments to all classes of visas. This conference will explore the economic and social impacts,” Ms Horder said.

Wie weet gaan ze hierna weer normaal nadenken.... :?
 
Ik vind eigenlijk dat er sowieso een tussenoplossing moet komen voor alle visumaanvragen van voor alle veranderingen. Al werken ze die maar met mondjesmaat af totdat ze die ook hebben verwerkt... Dat zou wel zo eerlijk zijn!
 
hey Marijke en Pieter,

Ik begrijp absoluut wat je hier mee bedoelt. Wij stonden ook op het punt onze aanvraag in te dienen en weten het nu zo goed niet meer...
Ik bekijk momenteel even alle opties, maar het is allemaal zeer onzeker...

Er is absoluut geen zekerheid meer en dat is moeilijk...
 
Nesje, ik ben even aan het zoeken, maar ik kan zo niet een artikel vinden met het nieuws dat jullie agent heeft gegeven. Hebben we hier te maken met een gloomy paniekzaaier?
 
Back
Top