groetjes en een vraagje vanuit sunshine coast

Markus

XPdite Sponsor
Hoi allemaal

Momenteel verblijven we in het prachtig zonovergoten Sunshinecoast ( Mooloolaba).
Echt schitterende dingen gezien hier.

We zijn ons alvast aan het orienteren waar wij eventueel zouden willen wonen ergens dicht bij de kust.
Gezien wij 2 kinderen hebben (2 en 4 jaar) proberen we kindvriendelijke stranden te bezoeken.
In Caloundra vonden we currumundi lake die overgaat in de zee met een prachtig strand echt schitterend en geweldige speelplaats voor kinderen. :up:

Onze vraag kennen jullie meer van dit soort stranden?
Vanaf morgen vertrekken we richting Brisbane en Goldcoast dus ook alle tips in die area zijn welkom.

Voor de liefhebbers we houden een dagboek bij met al onze verhalen en foto's tot nu toe.

www.jeanmark.waarbenjij.nu

Groetjes vanuit een prachtig australie

Hoi Markus,

Brisbane zelf heeft wel stranden maar omdat North Stradbroke Island voor de kust ligt heb je niet echt een branding ofzo. Maar met kids van 2 en 4 heb je dat ook niet echt nodig  :wink:
Je hebt de omgeving rondoim Redcliffe: gezellige boulevard met restaurantjes enzo. Smal strand maar wel kindvriendelijk.
Bij Wynnum heb je ook een strand met speeltuin enzo.
Waarschuwing: er zijn redelijk wat jellyfishes... kwallen dus... en ook bluebottles... jeuken en huiduitslag gegarandeerd... (ik kan er over praten want ik had afgelopen weekend materiaalpech met windsurfen en moest door een hele scholen kwallen waden... :-()

Gold Coast; zelf vind ik Currumbin erg mooi. Je hebt daar een wat beschut gedeelte waar de rivier de zee in stroomt. Als je van massa's houdt ga je naar Southport, Surfers Paradise, Burleigh Heads etc. Maar ook in die omgeving heb je mooie stranden... Palm Beach, Miami, Nobby Beach etc.

Weet niet hoe zuidelijk je wil gaan maar de stranden rondom de grens QLD/NSW zijn ook schitterend. En nog zuidelijker: Byron Bay, Lennox Head, Evans Head... ooohhh: was het maar weekend...  :wink:

Enjoy!
Jan

Hoi Jan

Dank voor deze nuttige info.
We willen eigenlijk niet te ver naar het zuiden afdwalen.
We kunnen een bedrijf overnemen in Brisbane (in sumnerpark ,industriegedeelte) en willen eigenlijk max. 3 kwartier moeten reizen om op ons werk te kunnen zijn .
Een paar van jou genoemde plaatsen gaan we zeker even aan. :up:

Enne het is zo weer weekend Jan. :wink:
Momenteel vliegt de tijd hier aan ons voorbij en zijn we echt met de dagen in de war.
Time flys when your having fun. :cool:

Hoi Markus,

Leuk om jullie foto's te zien. Een hoop plaatsen zijn wij ook geweest in 2005.

Coolum is ook leuk voor kinderen, bij het strand is een mooie speeltuin.

Geniet er lekker van  :up:

Groetjes van Jolanda.

Hoi Markus,

als je een bedrijf gaat overnemen, kan je dan geen nieuwe mederwerker gebruiken?

wij komen in april naar brisbane en zoeken nog werk,

Fred

Sumner is 5 minuten van hier :) Sumnerpark ook neem ik aan ? 's ochtens Brisbane in is geen pretje (ik ga er uit en zie de files de andere kant uit iedere dag) dus ik zou van de week eerst eens 's ochtens van waar je wilt wonen om een uur of 7 die kant uit rijden, dan heb je een idee.

@Fred ,het bedrijf betreft een eenmansbedrijf en op die voet gaan wij eerst verder om te zien hoe alles loopt.
De huidige eigenaren (man en vrouw) zijn rond de 60 en vinden het wel prima geweest.
Ze willen wat meer gaan golfen en australie wat rondtrekken.
De eigenaar is bereid ons de eerste tijd bij te staan en te helpen als er vragen zijn. :up:
Werk vinden in Queensland (vooral in de bouw) is volgens mij geen probleem.
Wij zijn ook bij 4 andere bedrijven geweest en overal kon ik wel gelijk aan de slag.

Hoi red, wat interessant.
Het is in sumner park aan de spine street.
Momenteel verblijven we in labrador (goldcoast) bij zee en strand.
Vanaf hier zou sumnerpark 70 km moeten zijn volgens de routeplanner. :|
We zijn geen grote stadsmensen (wel voor een dagje) maar volgens de eigenaar van het bedrijf is het ook goed mogelijk om met het hele bedrijf ons ergens anders te gaan vestigen.

Vandaag gaan we ze nog even bellen want we hebben nog een uitnodiging voor een bbq en een bier. :smile:

hoho (okee, lang weggeweest, maar ik ben er weer!).

Ik zeg: Maroochydore!!!!

Er gaat niets boven smack bang in the middle van de Sunshine Coast wonen.

Absolutely fabulous!

En de bijeenkomsten van de Nederlandse club die wij organiseren zijn ook altijd meer dan de moeite waard (nietwaar, Rob en Jolanda!?).

Marc

[quote author=SiMaKy link=topic=6520.msg84666#msg84666 date=1174129685]

Ik zeg: Maroochydore!!!!

Marc
[/quote]

Ja Maroochydore is geweldig.  Sunshineplaza ,strand  . :up:
We verlangen nu alweer terug naar OZ. :-(

In Caloundra hebben we 2 nachten doorgebracht bij een nederlands stel (Han en Ellen).
B&B zag er super uit .

We hopen eind dit jaar jullie bijeenkomst bij te kunnen wonen en met het bedrijf ons te kunnen vestigen in de Maroochydore area.
In het begin stadium zal het eerst wel op forest lake uit draaien net onder Brisbane .
Maar onze droom is dicht bij de kust te kunnen wonen. :smile:

Ha,

ja, Han en Ellen doen goeie zaken in Currimundi (4,5 ster B&B); da's zo'n 20 minuten van ons vandaan. Zien ze meestal wel op een van onze BBQ's. Han doet zo'n beetje hetzelfde werk als ik (business coaching), dus ook in die hoedanigheid komen we elkaar nog wel tegen.

Nou ehhh...tot in december dan maar ofzo, he?

Marc

Back