Groetjes van dutch painter

dutch painter

New Member
Hallo ik ben dutch painter en ben nieuw op de forum. Ik hoop binnen kort te verhuizen naar Geelong met mijn Canadese vrouw en ik zou a.u.b wat info willen horen van andere mensen over het gebied.  :smile:

We houden van de outdoor life en we kunnen niet wachten om te verhuizen.  :tent:

Welkom op het forum Dutch Painter! Voor de meeste vragen vind je het antwoord onder de searchbutton dus leef je uit. Verder zou je booklet 6 van de DIMA kunnen lezen. Als je dan nog specifieke vragen hebt kan je die altijd stellen. Succes met alles.

Hoi Dutch Painter,

Ook van mijn een welkom. Wij wonen aan de andere kant van Melbourne (Aspendale) en genieten hier ook enorm. Hoever zijn jullie al met je visumaanvraag?

Groetjes Lisette

Hallo,

Welkom op het forum en veel succes met alle voorbereidingen.

Hartelijke groeten Magda

Hoi,

Wij wonen aan de Surf Coast 25 minuten van het CBD van Geelong. Kom maar op met vragen :up:

Groeten Sander & Vanessa

[quote author=vlasjes link=topic=8989.msg120139#msg120139 date=1214462543]
Hoi Dutch Painter,

Ook van mijn een welkom. Wij wonen aan de andere kant van Melbourne (Aspendale) en genieten hier ook enorm. Hoever zijn jullie al met je visumaanvraag?

Groetjes Lisette
[/quote]

Hoi Lisette, bedankt voor het antwoord. De DIAC heeft onze papieren sinds augustus 2007 en wachten er nog op. We hebben een bank rekening geopend, voor 1 jaar medicare betaald dat gaat in wanneer we aankomen in Geelong, de verhuizing is geregeld, onze appartment is al verkocht en ik heb werk gevonden in Geelong.  :happysun: Op internet gekeken en gebeld naar een paar bedrijven voor werk. De tweede was goed en ik kreeg na twee wekengoed keuring van de gov in Vic. Onze zaken worden geregeld door de immigratie bureau in Amsterdam. Die hebben veel voor ons geregeld. Dus de papieren kunnen elk moment binnen komen en dan vertrekken we zo snel mogelijk.

Weet jij ook een goede B&B of een leuk centraal hotel voor de eerste week in Geelong?
Wat vind jij van Geelong?

VRG dutch painter  :later:

[quote author=r2d2 link=topic=8989.msg120145#msg120145 date=1214470037]
Hoi,

Wij wonen aan de Surf Coast 25 minuten van het CBD van Geelong. Kom maar op met vragen :up:

Groeten Sander & Vanessa
[/quote]

Hoi, kan jij mij een auto verzekerings maatschappij aan bevelen? Hebben de huisartsen hun praktijk aan huis of in een gezondheid centre bij elkaar? Hoe is de gezondheids zorg in vergelijking met Nederland?

Ik fiets veel, hoe is dat in Vic?  :bike:

VGR dutch painter

Hoi Dutch painter,

sorry ik kan je niet zo veel helpen, want wij wonen aan de heel andere kant van melbourne. ik weet wel iemand die die kant op woont dat is inge. zij is op xpdite dism. misschien dat zij je kan helpen. succes.

Hoi,

Kan jij mij een auto verzekerings maatschappij aan bevelen? Als je een autoverzekering afsluit ga dan gewoon voor de grote jongens, AAMI, Allianz, enz. Ik kan je er geen aanbevelen.

Hebben de huisartsen hun praktijk aan huis of in een gezondheid centre bij elkaar? Beide, maar meestal in een medical centre

Hoe is de gezondheids zorg in vergelijking met Nederland? De kwaliteit is prima, maar de toegankelijkheid is vele malen minder dan in NL. Er zijn tal van threads op dit forum om de ins-and-outs hierover te lezen. Gebruik de zoekfunctie

Ik fiets veel, hoe is dat in Vic?  :bike: Fietsen in Oz is per definitie anders dan in NL. Vic heeft de Great Victorian Bike Ride, maar je bedoelt vast meer dagelijks fietsen? Hierop de Bellarine is het redelijk fietsen op de Bellarine Rail Trail, maar op de standaard wegen blijft het een hachelijke onderneming. In Geelong kan je wel aardig fietsen, zeker langs de Barwon River is een mooie track aangelegd.

Bedenk dat Geelong geen Holiday town is, maar een stad met veel industrie. Het enige hostel wat ze hebben, is tevens een lawaaiige pub! Uiteraard zijn er wel wat grote keten hotels/motels. Een cabin op 1 van de 3 caravanparks aan de Barwon River is ook een mogelijkheid. Een B&B buiten Geelong is buiten het holiday seizoen zo gevonden. Waar ga je werken?

En wat bedoel je met "voor 1 jaar Medicare betaald"?

Groeten Sander

Bedankt voor alle reacties (ook personal messages) die ik heb ontvangen, ik waardeer de hulp en goede
raad die ik heb ontvangen.

VRG dutch painter  :sunny:

[quote author=dutch painter link=topic=8989.msg120182#msg120182 date=1214518435]
[quote author=r2d2 link=topic=8989.msg120145#msg120145 date=1214470037]
Hoi,

Groeten Sander & Vanessa
[/quote]

Hoi, kan jij mij een auto verzekerings maatschappij aan bevelen? Hebben de huisartsen hun praktijk aan huis of in een gezondheid centre bij elkaar? Hoe is de gezondheids zorg in vergelijking met Nederland?

Ik fiets veel, hoe is dat in Vic?  :bike:

VGR dutch painter
[/quote]

Hoor ik de fiets????#

Ik ben hie verslaafd geraakt aand de fiets en heb in 1 jaar 8duizend australische kilometers afgelegd....

Voor fiets info kan ik wel , eenbeetje , helpen...
Wat voor fiets en zoek je? racefiets? mountain fiets? tandem?

GrtX Johan

Tandem :up:
Kun je daar ook met vieren op?.

Dutch painter, je hebt een prachtig avator :grin:

Cheers,

Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=8989.msg125791#msg125791 date=1222414873]
Tandem :up:
Kun je daar ook met vieren op?.

Dutch painter, je hebt een prachtig avator :grin:

Cheers,

[/quote]

Euh , twee tandems????

Dutch painter:

Vanuit Geelong het traject langs de Great Ocean Road tot in Warnambool en dan met de trein terug. Wij hebben dit gedaan in 2004 in de andere richting.
Meer dan voldoende campings of B&B's langs de weg en een ontzettend mooi en goed fietstraject. Wij ondervonden niet veel hinder van de autos en bussen op dit traject :up:.
Kijk ook eens in het boekje van Lonely Planet Cycling Australia of op onze website www.jip-op-wereldreis.tk

Cheers,
Loek :lol:

Hoi Dutchpainter,

Geelong, daar kun je heerlijk eten voor 14-16au$ bij Smorgy's (ALL YOU CAN EAT)Dat zit op de pier, Je kunt net zo veel eten als je zelf wilt en op kunt natuurlijk.
Ik ben nu 4 keer in australie geweest met vakantie en komt elke vakantie minstens een keer bij Smorgy's.

Groetjes heidi

:? :cry: :cry:

Dit is alles?............
Geen langere briefje.

:cry: :cry:

Nee Jack,

Voor de echte brieven moet je bij de kletdozen zijn. Als zit ik nu weer te wachten op reacties van franciska en sacha. Daarna ben ik weer aan de beurt.

Groetjes heidi

Back