Haai belandt in Australisch openluchtzwembad

perth

New Member
Enkele zwemmers schrokken zich vrijdagochtend een hoedje bij het zien van een ongenode gast in een openluchtzwembad in het Australische Cronulla. Een haai van zo'n meter lang zwom er rond. Het dier werd door enkele mensen van het Fisheries Department bevrijd uit zijn aquarium.


Het zwembad in de voorstad van Sydney ligt vlakbij zee. "Door het hoge tij moet de haai 's nachts in het zwembad zijn beland", legde woordvoerster Robyn Cole van de Cronulla Surf Life Saving Club uit. "Al moet het wel erg hoog tij geweest zijn. Het is alleszins de eerste keer dat we dit meemaken. Dolfijnen hebben we hier al eens gezien, maar haaien nog nooit."

Mascotte
De haai heeft Cronulla volgens enkele aanwezigen speciaal uitgekozen. Het dier is goed op weg om de mascotte te worden van de plaatselijke rugbyploeg, de Cronulla Sharks.

Bron Gazet van Antwerpen dd 11/07/2008

Moet wel erg geweest zijn voor dat beestje  :flipper:
 
haha, de mascotte  nog wel, maar jeetje je zou je eigen rotschrikken zeg he! Met haaien zwemmen wil ik ooit wel doen, maar toch niet zonder de kooi tussen mij en de haai in!
 
Moet dit soort verhalen echt verstoppen voor de achterblijvers. Die hebben nog altijd het idee dat ik dadelijk vertek naar een land waar de kust bezaait is met dodelijk haaien en kwallen en dat de slangen en spinnen je achterna zitten...

Moet eerlijk zeggen dat ik hier ook zelf een beetje schuldig aan ben door een filmpje dat ik op mijn hyves hebt gezet :
http://sndewit.hyves.nl/widget/34541980/Come_to_Australia/

:grin: :grin: :grin:
 
[quote author=nikk1988 link=topic=9051.msg121179#msg121179 date=1215768669]
haha, de mascotte  nog wel, maar jeetje je zou ej eiegn rotschrikken zeg he! Met haaien zwemmen wil ik ooit wel doen, maar toch niet zonder de kooi tussen mij en de haai in!
[/quote]

We hebben wel gezwommen (gedoken) met haaien. De ene haai is de andere niet. Een white-tip reefshark die we hebben gezien op het Ningaloo Reef is heel wat anders dan een agressieve great white (mensenhaai) of de tigershark.
Het licht er dus heel erg aan met welke haai je van doen hebt. En helaas, media willen dit nog wel eens vergeten te melden.
 
Back
Top