Had ik mijn bed maar meegenomen...

Hans van der Post

New Member
Hola,

Ik woon inmiddels alweer bijna twee jaar in Melbourne en ik heb er nog altijd spijt van dat ik mijn
bed niet mee heb genomen vanuit NL! Ik ben 1.98m en had in NL dus een extra lang bed, god wat mis ik die.
We hebben hier een 'KING'size bed gekocht, maar deze is niet langer dan 203 cm. Een langer bed is hier dus
niet echt gewoonlijk, tenzij je hem op maat laat maken en dan ben je een fortuin kwijt.

Dat wilde ik even kwijt. En mocht er iemand zijn die tips voor me heeft hoor ik dat graag!

Gr. Hans
 
Hoi! Hoop leuke werktekeningen online te vinden om het zelf te doen. Zelfs als oud vel met twee linkerhanden heb ik er in een dag een in elkaar getimmerd van gratiezz oud steigerhout.
 
Dat matras verleng je met een stuk schuimrubber want dat maakt aan het voeteneind of waar je kussen ligt toch niet veel uit. En beddengoed laat je invliegen 😁
 
Jup, herken het helemaal. Ben zelf iets korter (1.95m) en toen ik destijds in Nederland mijn bed kocht adviseerden ze om die minimaal 20 cm langer te laten zijn dan de langste persoon die in het bed zou gaan slapen. 1.95 + 0.2 = 2.15.....Die maat bestaat dan weer niet in NL (wel 2m, 2.10m en 2.20m) dus had destijds een bed van 2.20m lang...

Het andere wat ik heel erg gemist had is het hebben van 2 enkele matrassen die je in een normaal bed kan plaatsen, omdat het allemaal metrisch is. Pas geleden hebben we een nieuw bed gekocht en eindelijk was het mogelijk om 2 long singles aan te schaffen met 2 aparte matrassen en 2 aparte dekbedden. Maar ja...nog steeds niet langer dan 2.03m....en met mijn single dekbed lig ik nog steeds met de voeten bloot.....niet prettig in Melbourne in winter.....

De Kings, Queens, Singles afmetingen stammen nog uit het tijdperk dat met Imperial maten werd gemeten...En waarom dan een King breder is dan een Queen, maar niet langer, is mij nog steeds een raadsel.
 
20cm extra? Ik ben 1.89m en heb er nooit last van gehad dat ik geen 20 cm extra had. Ligt er denk ik erg aan hoe je favoriete positie is...
 
20cm extra? Ik ben 1.89m en heb er nooit last van gehad dat ik geen 20 cm extra had. Ligt er denk ik erg aan hoe je favoriete positie is...
:D:p
Opgerold als een hondje, of lekker lepeltje lepeltje.
Dat is ook goed advies, Hans!
 
20cm extra? Ik ben 1.89m en heb er nooit last van gehad dat ik geen 20 cm extra had. Ligt er denk ik erg aan hoe je favoriete positie is...

Yep, dat was het advies dat ze mij gaven in de beddenzaak in NL. En zonder al te "persoonlijk" te worden: ik val 9 van de 10 keren in slaap op mijn buik met mijn benen gestrekt en (vanwege de lengte van een Oz. bed) met koude voeten net onder het dekbed vandaan over de rand van de matras. Een normale bedombouw werkt niet echt voor mij, dus hebben wij een ensemble/boxspring.
 
ik ben 194cm en heb er nog geen last van gehad dat de bedden of dekbedden te kort zijn, kan er ook mee te maken hebben dat ik in FNQ woon en je niet zo snel koude voeten hebt door een te kort dekbed.
 
ik ben 194cm en heb er nog geen last van gehad dat de bedden of dekbedden te kort zijn, kan er ook mee te maken hebben dat ik in FNQ woon en je niet zo snel koude voeten hebt door een te kort dekbed.

Nee, in Brisbane had ik er ook niet zoveel last van....Melbourne is toch wat anders..... :D
 


OFX
Back
Top