Hallo allemaal, ik ben Matthijs

Matthijs

New Member
Hallo allemaal, ik ben Matthijs (29) en ga als 't meezit over één tot anderhalf jaar samen met mijn partner (ook 29) naar Australië emigreren. We zijn er nog nooit geweest, maar hebben ons goed in het land verdiept. Een jaar of vier geleden dachten we ook al over emigratie, maar de tijd was er nog niet rijp voor. We voldeden nog niet aan alle eisen om een skilled independent visa te krijgen en bovendien wilden we eerst kijken hoe de situatie in Nederland zich zou ontwikkelen. Inmiddels hebben we de indruk dat het er niet snel beter op wordt in ons kikkerlandje en toen we beseften dat we inmiddels wel aan alle eisen voldoen was het besluit snel gevallen. Nu is alleen nog de vraag: wáár vestigen we ons? 

Dag Matthijs,

:hi: op het informatieve en gezellige forum :up:.
Heel veel succes met jullie plannen, natuurlijk...

Gr. Mel :cool:

Van Harte  :hi: op het forum.

Geniet van de leuke verhalen,
en het geklets over Aus.
Veel suc6.

Gr Ineke  :up:

Hoi Matthijs,

Niet bang om de olifant in de porseleinkast te zijn; hoe kóm je er bij om naar een land te emigreren waar je nog nooit geweest bent??? What about vakantie, 's even gaan kijken? Ik val hier van m'n geloof.

Leg je me dat 's uit? Fijn  :)

Irene

Waarom moet je eerst op vacantie naar Aus,
en daar na emigreren, als je je huiswerk goed doet,
veel er over lezen, Want vacantie is toch anders.
dan is alles leuk en mooi.
Ben zelf ook naar Aus gegaan zonder eerst vacantie te houden.
Ben er 37 jaar gebleven.
En als ik jou was zou ik de centen van de vacantie lekker houden
om in Aus opnieuw te beginnen.
Want het is toch wel een beetje moeilijker dan een heleboel
mensen denken.
Dit is alleen maar mijn gedachten hoor.
Ik weet het iedereen is anders.

Gr Ineke   :up:

Ja natuurlijk Ineke, helemaal mee eens, vakantie is absoluut anders en mooier. Maar nooit ergens geweest zijn en toch gaan? Waarom met open ogen het risico nemen dat je je ergens misschien helemaal niet thuis voelt?

Sorry, het gaat totaal aan mij voorbij.

Dat is juist het avontuur, als je altijd zeker wild zijn van alles
moet je je huis niet uit gaan.
Want morgen kan je ook onder een bus liggen.
Het leven is zo kort, zo maak er wat van,
alle ervaring die je op doet is gewoon een avontuur in zichzelf.

Gr Ineke  :)

Als ik voor mijzelf spreek, is het gewoon een gevoel. Een gevoel dat niet uit te leggen valt.
Ook wij zijn er nog nooit geweest en willen persé gaan.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik, wel nog even voordat wij definitief gaan, er stage wil gaan lopen om te proeven hoe het in werkelijkheid is, maar verder...
Als mensen vragen "waarom", is het enige dat ik kan zeggen: "Sommige mensen zijn geboren in een verkeerd lichaam, en ik heb het gevoel dat ik in een verkeerd land ben geboren".
Verder houd ik van avontuur en als je het niet probeert, weet je het nooit.

Gr. Mel :cool:

Ik snap wat je bedoelt! Ik heb ook steeds zo'n gevoel gehad over Oz, nog voor ik er geweest was! En nu we er geweest zijn, is dat gevoel alleen maar sterker geworden! Dus: ga ervoor en veel succes!

Sara

Heya, welkom op het forum!

Nog even emigreren naar een land waar je nog nooit geweest bent: heb tijdens mijn reis ook mensen meegemaakt die het dus echt niets vonden en zich er veel meer van hadden voorgesteld. Verdiepen in een land op papier en lezen over de easy way of going enzo is toch heel anders dan het zelf ervaren denk ik. Neemt natuurlijk niet weg dat het misschien nog wel beter is dan je je hebt voorgesteld! Kijk maar naar Ineke..... :wink:

Maar dat zag je ook in een plek onder de zon: britten gaan emigreren naar een land waar ze nog nooit geweest zijn, en vervolgens is het te warm, zijn de ozzies te direcht en lopm, lopen altijd (?) in hun blote bast and so on.....

Maar als jullie nog zo jong zijn, waarom vraag je dan niet eerst een working holiday aan? Kun je een jaar proeven van het land, je mag ook werken, en dan wellicht besluiten er te blijven.....?

Gr. SAb

Hoi Matthijs!

Nou, mijn ega en ik zijn ook van die 'idioten' die zonder er geweest te zijn naar Oz willen emigreren en ik sluit me ook volledig aan bij Ineke als het gaat om geld opsparen en het avontuur aangaan!! Weet je, je leeft maar 1 keer en zolang je gezond bent en vertrouwen in jezelf hebt komt het altijd goed, waar je ook woont. Bovendien kun je altijd terug!

Dus ik zou zeggen, veel succes met alles, je hebt onwijs veel aan dit forum als hou je bijna geen tijd meer over voor een sociaal leven...  :wink:!!

Wij hebben inmiddels alles gereed voor onze skills assessment, dus als dat lukt zijn we alweer een flinke stap dichterbij!!

Groeten, Bianca

Hi Matthijs,

:hi:

op dit forum en veel succes met het doorspitten ervan! Ik ben erg benieuwd hoe Oz je gaat bevallen, ik denk dat dat wel goed gaat komen!

Hans & Jacqueline

Back