Hallo allemaal!! Ook ik wil me graag even voorstellen

Mike333

New Member
Ik ben Mike, een spontane jongeman die een opleiding heeft afgerond in de dierverzorging. En besloot ook een profiel aan te maken op dit forum omdat ik al heel lang de plannen heb te emigreren naar Australie.

De reden daarvoor is eigenlijk een aantal jaren geleden begonnen. Ik ben zelf helemaal gepassioneerd en gefascineerd door wilde dieren, met name reptielen. En rond de tijd dat ik naar de middelbare school ging heb ik Steve Irwin ontdekt op de televisie. Door de jaren heen is hij mijn idool geworden door zijn passie en enthousiasme voor zijn werk en educatieve boodschappen over de wereld. Ik ben er van op de hoogte dat lang niet iedereen te spreken is over zijn werk of levenswijze maar dat er ook nog mensen zijn die hem wel erg waarderen.

Hoe dan ook mijn algemene achtergrond heb ik op mijn profiel geplaatst en mijn droom is dan ook om voor mijn 30ste naar Australië te emigreren om daar in een dierentuin of wildlife park/reservaat te gaan werken als dierverzorger maar wil ook mijn steentje kunnen bijdragen aan natuurbescherming. Het lastigste is alleen dat ik nog geen vloeiend Engels kan spreken maar ik ben bezig met een complete thuiscursus van Rosetta Stone waar ik naar eigen zeggen al meer op pik en leer dan alle Engelse lessen en cursussen via scholing. Ik weet dat het Britse engels heel correct en netjes is en dat de ozzies heel plat praten en ook zo hun eigen woorden hebben ontwikkeld in hun algemene taalgebruik. Maar het gaat er maar om dat ik de taal goed kan beheersen.
En ben ik er van op de hoogte dat het erg lastig kan zijn dit te realiseren, het kost veel tijd, geld en moeite om alles voor elkaar te krijgen. Je moet kijken naar welk visum bij je past, of er voldoende werk is in jouw branch, IQtest, etc etc etc.

Nu is het zo dat ik mijn opleiding op mbo niveau 3 dierverzorging heb afgerond, daarna een jaar niveau 4 gedaan en alweer bijna een jaar gewerkt heb in een dierentuin als dierverzorger. Twee jaar geleden na het afronden van niveau 3 gelukkig al een maand in Australië geweest en doormiddel van twee tours al veel gezien en meegemaakt . Het lijkt mij nu het beste om ergens volgend jaar voor tenminste 1 jaar naar Australië te gaan onder een work-holiday visum om eens te gaan kijken wat dat voor mij opleverd en als ik dat volhoudt te gaan bekijken of ik echt zeker weet dat ik daar defenitief zou willen blijven. Omdat onder andere bepaalde zaken die in Nederland goed geregeld zijn terwijl je in Australie vaak op jezelf aangewezen wordt. Om daarna dus te kijken wat te doen om aan een permanent visum te komen.

Dus wat vinden jullie? Wat raden jullie mij aan?

Hi Mike. Welkom op dit forum.

Ik denk dat een WHV inderdaad een uitstekende manier is om te kijken of Australia jou kan bieden wat je wilt. Het is toch weer een hele andere ervaring dan met een georganiseerde tour door het land.

Welkom Mike!
Je hebt het allemaal al heel erg goed overdacht. Goed in de voorbereiding!
Inderdaad lekker een WHV doen, genoeg sparen ondertussen, want het leven is hier prijzig en anders je visum wel ;)
Wie weet kun je tijdens dat jaar een sponsor vinden voor een 457 visa. Ik weet niet hoe het zit met visa voor de categorie dierenverzorging. Daar moet je voor op de www.immi.gov.au site zijn.
Ik weet wel dat je voor werk bij National Parks en dergelijke altijd een permanent resident dient te zijn, verder heb ik geen idee. Misschien een uitwisseling via een dierentuin ofzo om er tussen te komen?
Succes!

Mijn voorstel bericht staat er nog maar kort op maar zie dus bij deze al nuttige reacties. Bedankt voor de informatie Katjavdl, ik weet dat Australië vele visums kent maar ik moet me daar nog duidelijk wat meer in verdiepen want een 457 Visa zegt me niks maar heb het net al even snel doorgenomen. En betreft de beroepenlijst staat zookeeper onder 361114 VETASSESS. Maar met een tekst erboven (lijst) vermeld dat er enkele mogelijkheden zijn deze beroepen uit te oefenen onder verschillende nomineringen en visa, ik begrijp ook wel wat er staat, al heb ik nog geen flauw idee wat ik met die info moet doen. Dus dat moet ik nog op mijn gemakje even gaan uitpluizen.

Back