hallo allemaal

Katja

New Member
hello to everybody,

ik ben Katja en samen met mijn man Huib en twee kinderen wil ik emigreren naar Australie. We zijn nu aan het uitzoeken wat we allemaal moeten doen en vooral: waar we moeten beginnen.
We zijn in 2000 op huwelijksreis naar Australie gegaan en voelden ons daar zo ontzettend op zijn plaats dat we eigenlijk meteen al niet meer terug wilden. Nu is de tijd om ook echt te proberen of het lukt om daar te gaan wonen en werken!
Wie kan ons helpen aan tips over hoe we alles kunnen opstarten, zijn er mensen die lijsten hebben gemaakt van wat je allemaal bij elkaar moet zoeken om te beginnen?

Ik hoop van jullie te horen, groet Katja.

Welkom Katja,

Er zullen ongetwijfeld wel ergens een soort van checklisten te vinden zijn, ook op dit forum. Het handigste lijkt mij om eerst te bepalen voor welk visa je aan aanmerking kunt komen. Zie hiervoor de site van de australisch visa instantie www.immi.gov.au
Daar kun je dan ook terugvinden aan welke voorwaarden je voor ieder visum moet voldoen.

succes :up:

O ja, dat was ik inderdaad vergeten erbij te zetten. Dat hebben we natuurlijk al uitgezocht, Huib zou in aanmerking kunnen komen voor een skilled independent visum, als hij de IELTS test goed maakt. Ik neem aan dat dat op zich geen probleem zal zijn, behalve dat hij een beetje dyslectisch is dus de schrijfopdracht zou nog wel lastig kunnen zijn.
Ik zou zelf voor een skilled independent regional kunnen gaan, omdat ik niet drie jaar voor de applicatie gewerkt heb (door mijn zwangerschappen). Daardoor mis ik een hoop punten.

groet, Katja.

Hoi,
Als jou Huub zijn skill independent er door krijgt, kun jij toch gewoon meeliften op zijn visum(tenzij je de 5 extra punten die dat opleverd hard nodig hebt).
Normaal gesproken hoef je de IELTS niet te doen voor je skill assessment, maar wel voor je uiteindelijke visa-aanvraag.

groetjes :up:

Hoi Katja,

Welkom op het forum! :up:
Je kunt op het forum wel een aantal check-lists vinden. Mocht je iets specifieks willen weten dan horen we het wel!

'Hoi Katja welkom op het forum en sterkte met jullie aanvraag  :up:

Groetjes Sander  :up:

Hoi Katja en Huib,
Welkom op het forum! Ik hoop dat jullie een hoop antwoorden op jullie vragen hier kunnen krijgen!
Komend weekend is er ook een emigratiebeurs in Eindhoven, misschien ook iets voor jullie?

Groetjes Linda

Lin, moet je ze niet op het verkeerde been zetten...De emigratiebeurs is niet in Eindhoven, maar in Nieuwegein.....

Haha je bent me voor, ik zit net mijn moeder van de beurs te vertellen en realiseer me dat ik hier Eindhoven heb neergezet i.p.v. Nieuwegein!!  :blond:

ACH Nieuwegein en Eindehoven zijn toch burengemeente  (volgens mij is dat geen NL, maar who cares, ik ben blij ik ben blij.....)

gr

Citavm

ja ik had al over de beurs gelezen, daar gaan we zeker heen!
Dankjewel voor de tips, groetjes Katja

Back