Hallo allemaal!

Sjar

Active Member
Ook ik had al eerder van dit forum gehoord en hier en daar wat meegelezen, maar nu toch ook maar aangemeld zodat ik er wellicht wat meer aan kan hebben. Leuk om te zien dat er zoveel informatie beschikbaar is!

Mijn naam is Charlot, ofwel Sjar (ik geef hier nog steeds mijn broertje de schuld van!) ik ben 34 jaar en ben al enkele jaren bezig in mijn hoofd met emigratie, maar heb nooit echte stappen ondernomen, behalve een tripje naar de emigratiebeurs.. Nadat ik 5 jaar in Californie heb gewoond kwam ik erachter dat het buitenland mij erg trekt, maar de VS niet... Je raadt het al: verliefd geworden op Australie, tijdens een reis enkele jaren geleden.

Twee jaar geleden kwam ik mijn (inmiddels ex)vriend tegen, een Australier, die tijdelijk in NL woonde en werkte. We hebben kort in NL samengewoond, hier en daar gesproken over een toekomst in Oz, maar helaas was onze relatie niet sterk genoeg en zijn we uit elkaar. Toch blijft het kriebelen... en wat staat je dan in de weg om toch te kijken naar opties om die kan op te gaan.

Na het internet te hebben afgespeurd naar mogelijkheden, visa, kosten, noem maar op, ben ik nu (volgens mij) redelijk op de hoogte van wat er is, maar ik hoop dat dit forum mij de informatie kan geven van de échte ervaringsdeskundigen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met vragen die ik heb en wie weet kan ik straks met mijn eigen ervaringen anderen ook weer helpen.

Groetjes,
Sjar

Back