Hallo allemaal

Franda

New Member
Hallo allemaal,

Onze Skilled visa is afgelopen december approved.

We zijn eind april naar Adelaide verhuisd met onze 2 kids (3 jaar en 7 maanden).

Momenteel wonen we tijdelijk bij kennissen in the Hills, fantastisch mooi hier, maar we denken toch wel meer richting strand te willen wonen. We zaten zelf and Brighton te denken, alleen zijn we nog op zoek naar een baan.

We begrijpen dat het wel moeilijk is om een huis te huren als je geen baan hebt, is dat ook zo? Heeft iemand tips en of ervaring dat het ook anders kan?

Ook lijkt me leuk om andere gezinnen met kids te ontmoeten die in Adelaide wonen. Ben ook benieuwd hoe andere gezinnen het doen met school, kindies en childcare e.d. We zitten zelf sinds afgelopen week bij een playgroup in Uraidla.

Ik ben benieuwd naar de reacties.
Bedankt alvast.

Hoi Franda! Welkom en leuk dat jullie al een visum hebben en hier al wonen. Op zich hoef je geen baan te hebben om een huis te huren, maar je moet wel kunnen aantonen dat je de huur kunt opbrengen, zodat de verhuurder enige zekerheid heeft dat de huur ook betaald gaat worden. Dus met een vette bankrekening en wat goede referenties zal het ook wel lukken. Het is natuurlijk wel handig om een baan te hebben om te zorgen dat die bankrekening aangevuld blijft worden, maar ik begrijp dat dat op dit moment niet gemakkelijk is om te vinden. Maar blijven volhouden! Je hoeft maar een keer geluk te hebben!

Last edited:
Welkom op het forum.

Ik kan je helaas niet verder helpen me je vragen maar er zijn vast anderen zoals Janneke die dat wel kunnen ;)

Je hoeft geen baan te hebben. Wel een uittreksel van je spaarrekening waaruit blijkt dat je de huur zal kunnen betalen, en een paar referenties heb je ook nodig

Dank je wel allemaal.

Hier kunnen we wel wat mee, maar inderdaad wat Janneke zegt is het uiteindelijk wel van belang dat we een baan hebben.

Welkom op het forum en welkom in Australië!!!
Op basis van welk beroep hebben jullie de Skilled Independant gekregen?

Hoi Gwen,

Bedankt voor jouw reply.
We zijn op basis van Franks beroep mijn man dus, Building associate subclass 190 visa.
Ben je ook net aangekomen in Australië?

Hoi Franda,

Welkom!
Helaas kan ik je niet helpen met je visum, maar er zitten behoorlijk wat Dutchies daar, dus met wat geluk tref je ze (hier op het forum of daar in real).

Ik ben net weer (voor de 3e keer) terug in Australië. Deze x voor permanent. Nu nog op tijdelijk visum maar hopelijk rond Sept mijn permanente 189 visum.

Hoi Hardcore,

Hulp met visum is niet nodig, die hebben we! :)
Hulp met werk is wel welkom ;-)
Bedankt voor jouw advies, hebben idd al wel wat Nederlandse contacten in Adelaide.
Lijkt me ook leuk om wat via het forum te ontmoeten.

hulp met werk.....tja....daar zijn er hier wel een aantal van op het forum, die er een boekje over open kunnen doen....succes!

Hoi Hardcore,

Hulp met visum is niet nodig, die hebben we! :)
Hulp met werk is wel welkom ;-)
Bedankt voor jouw advies, hebben idd al wel wat Nederlandse contacten in Adelaide.
Lijkt me ook leuk om wat via het forum te ontmoeten.
Heb je Facebook? Zoek even naar de pagina " Nederlanders in Adelaide" . Hierop zie je allerlei oproepjes, voorstellen etc. Welkom in Adelaide!

Hi Franda, zoek even op dit forum voor Michel Bloom & Peter Pax. Michel is stucadoor en is ook niet in Aidelaide gestart. Misschien kan die je op weg helpen!

Back