Hallo allemaal

Jarp

Active Member
Even voorstellen maar voordat ik begin te spammen :)

Wij, (mijn Australische echtgenote, zoontje en ikzelf) zijn ivm leeftijd zoon maar eens aan het bedenken waar we willen gaan wonen en leven. Immers is het eenvoudiger een peuter te migreren dan een tiener. Wij zijn beide zelfstandige ondernemers, alhoewel we in OZ toch maar gaan zoeken naar een baan, maar daarover later meer.

Ondanks dat we ons hele huwelijk al in NL wonen begint het wel wat te kriebelen. NL is ook niet alles, schoonmoe is niet de jongste meer, wij naderen zelf hard de 40 (of het waar is of niet, we verwachten dat werk zoeken als we 45 zijn lastiger is) etc etc. Maar nog niets is 'set in stone'.

Ondertussen al een hele hoop gelezen (dank voor alle input, erg leerzaam en zeker zeer interessant)

Groet,
F.

Welkom op het forum! Ik heb ook een Australische echtgenote, zijn beide over de 50 en vertrekken in Juli. In mijn gesprekken met mogelijke werkgevers is leeftijd nooit een issue geweest. Ik krijg de indruk dat mensen in Australia boven de 35 nog niet als 'te oud' worden bestempeld. Ben je al bezig met de visum aanvraag?

Dank je Frits!

Het is ook meer een gevoel dan iets dat ook maar op enige feiten is gebaseerd. Had al een stukje van jullie verhaal gelezen, smooth sailings lijkt het :)

Wij zijn nog hard aan het denken wat we willen, ook met het oog op het huidige Europa en bijv waar we onze zoon willen zien opgroeien. NL heeft bijvoorbeeld imho wat minder issues met verveeljeugd die maar heil gaat zoeken in drugs (wat zwart/wit, maar minder dickheads), terwijl ik juist de sportcultuur geweldig vind. Ouders aan beide kanten leven nog enz..... Genoeg zaken om even over te denken.

Australie heeft natuurlijk ook verveeljeugd en drugsproblemen. Maar over het algemeen heb ik de indruk dat het onderwijs meer outdoor gericht is, met sport en spel.

Natuurlijk zijn je ouders belangrijk, evenals overige familie en vrienden. Wij hebben veel afleveringen van Wanted Down Under gekeken (te downloaden via kat.cr) waarin potentiele emigranten altijd moeite hebben met het achterlaten van de familie. Vaak niet zozeer het eigen gevoel, maar men vindt het dan vervelend voor de achterblijvers. Ga vooral je eigen gevoel achterna, en bepaal je eigen koers. Het belangrijkste is waar jij, je partner en je kindjes het gelukkigst zijn, en vaak zijn de toekomstperspectieven van kinderen daarbij de doorslaggevende factor. En hoe eerder je gaat, hoe makkelijker het is om te integreren in de Australische maatschappij. En zorg gewoon voor een grannie flat zodat jullie ouders eens een maandje kunnen overkomen.

welkom F
succes met deze zoektocht, het is zoals wij het hier zeggen emOgreren en daar zit denk ik al heel veel informatie in (zoals @FritsC ook als zegt)
Wat betreft leeftijd en werk, kan ik je melden, dat ze daar hier niet zo moeilijk over doen inderdaad. Ze zien hier het voordeel van leeftijd in combinatie met ervaring gelukkig wel in. Bovendien staan de Europeanen bekend om hun efficiëntie en hun mentaliteit. Daar heb je al een aardige voorsprong te pakken.
Drugsproblemen? Van wat ik in Sydney en nu in de bergen heb gezien, is het hier een veel groter probleem dan in NL en zijn ze in de aanpak ook nog maar in de beginfase. De benadering is ook anders.
Ik heb op bijna al mijn werkplekken te maken gehad met collega's die gebruiken. En dan van de joint tot ice. Niet leeftijdgebonden, misschien heeft het wel te maken met het werkgebied....geen idee. Maar een probleem is het wel.

;) Best veel ouwelui hier.

Anyway, leeftijdsdingetje heeft denk ik ook wel een en ander te maken met de te verwachten carriereswitch. Best lang zelfstandig geweest en mag misschien straks eens nadenken wat ik in loondienst wil en kan doen.

We gaan eerst maar een visum aanvragen. Althans, eerst gaat mijn m'n betere helft haar paspoort vernieuwen en Citizenship by Descent aanvragen voor zoonlief, daarna gaan voor mij een 309 aanvragen :)

Alle tijd om er eens rustig over na te denken dus.

Je kunt natuurlijk altijd hier iets voor jezelf opzetten. Aangezien je al jaren zelfstandige bent en men hier niet zo heel veel kaas gegeten heeft van organiseren (hihi) zou ik die mogelijkheid ook eens goed bekijken.

Back