hallo allemaal

victoria

XPdite Sponsor
hallo!

Ik ben yvonne, (24)en ben samen met mijn man(26) al meer dan een jaar bezig met het proberen om in Australie te gaan wonen.
Hebben na ongeveer een half jaar zelf uitzoeken enz een bedrijf in de arm genomen waar we veel aan hebben.( smca.com.au)
We zijn 2x op vakantie geweest in Oz en hebben daar ook familie. We wachten nu op ed uitslag van de assessment wat heeeeel erg spannend is.

tot emails,
Groetjes!
 
Hoi Charlotte.

Welkom op dit forum. Spannend moet dat zijn om te wachten op je assessment. Wat voor soort werk doen jullie? En laat je weten hoe de uitslag van jullie assessment is?
 
Dat is zeker spannend! Ik hoop dat de uitslag een klein feestje waard is :lol:.
 
Hi Victoria,

Ik hoop dat ze je niet te lang laten wachten en dat de uitslag positief is voor jullie. Ik ben inmiddels ook al 4 maanden aan het wachten op de eind uitslag van laatste gedeelde van mijn aanvraag. Erg spannend
 
Wachten duurt lang maar nu zeker zeg!

Mijn man werkt in een tuicentrum en ikzelf als verzorgende -ig in de wijk.
Zoals misschien bekend bij sommige van jullie 'keurt' Australie alleen verpleegkundigen goed en accepteert geen lagere nivo's ondanks er ook en groot tekort daaraan is, maar goed.
Van mijn man zijn diplomas (mbo +)hebben we nu dus een assessment aangevraagd. Ze zeiden dat het 6 weken tot 3 maanden kon duren,zijn nu halverwege de 3e maand. Maar zo te horen kan het nog langer duren?

Silvia, waar heb jij een assessment voor aangevraagd?
 
Victoria, mijn aanvraag is voor een permanente verblijfvergunning. Ik ben er inmiddels al 2,5 jaar mee bezig. Ik woon op het moment in Australie met een bridging Visa.
 
"Silvia said:
Victoria"]

hoi Silvia: Kun je mij uitleggen wat een bridging visa in houdt en hoe lang kun je op dit bridging visa blijven? ik moet nl wrsch een bridging course doen waarvan de theorie in NL en de clinical part in Oz. Daarna zou ik volgens mijn agent weer terug naar Nl moeten in afwachting van mijn skilled migration visum. Dit laatste zie ik dus niet zitten en wil ik anders oplossen met een tussentijds visum, zeg maar!
 
Aussielover. Omdat ik moet wachten op de uitslag van mijn permanente visa ga je over op een bridging visa. Ik hoef er verder niks voor te doen. Ik kan gewoon wonen en werken in Australie. Voor mijn betekend het gewoon dat ze me niet naar huis kunnen sturen terwijl ik wacht op uitslag. Omdat ik aanvraag doe voor een permanente visa en mijn working holiday visa is afgelopen ga je meteen naar een bridging visa. Ik heb deze nu dus ook al 1,5 jaar. Ik begrijp niet waarom je een bridging course moet doen??? Dat zal wel het verschil zijn tussen de spouse visa die ik heb aangevraagd en jou skilled visa.
 
Hoi Silvia: ik heb niet de mogelijkheid om een working holiday visa aan te vragen gezien mijn leeftijd (35 jaar). De bridging course is nog niet zeker maar moet ik wel zeer wrsch doen omdat ik weliswaar op HBO nivo ervaring heb als verpleegkundige maar ben niet HBO-V opgeleid maar inservice gedaan, vandaar! ik wil dolgraag mijn hele zooitje hier ( Huis en auto) verkopen en dan met een tijdelijk visum gaan wonen en werken in Queensland! Ik moet uit laten zoeken wat de opties zijn om dit te doen naast het verkrijgen van mijn permanente visum... :?
 
"Aussielover said:
Hoi Silvia: ik heb niet de mogelijkheid om een working holiday visa aan te vragen gezien mijn leeftijd (35 jaar). De bridging course is nog niet zeker maar moet ik wel zeer wrsch doen omdat ik weliswaar op HBO nivo ervaring heb als verpleegkundige maar ben niet HBO-V opgeleid maar inservice gedaan"]Hoi Aussielover.
Ik ken een verpleegkundige die ook de inservice heeft gedaan en die is gewoon naar Oz gegaan. Ze heeft daar toen verschillende ziekenhuizen gebeld om te vragen of ze daar die bridging course kon gaan doen en daarop volgend gaan werken voor dat zelfde ziekenhuis. Dat is haar gelukt. Ze heeft eerst die cursus gedaan en toen heeft het ziekenhuis voor een werkvergunning gezorgt. Toen heeft ze gelijk haar perment visum aangevraagt en daar wacht ze nu op. Ze werkt nu een maand of 4 daar. Dit is ook hoe ik het wil doen. Ze heeft ook daar haar IELTS gedaan. Dat wil ik hier alvast doen. We zijn nu nog aan het sparen, maar als het zover is ga ik ook gewoon zo naar Oz.
 
Back
Top