Hallo allemaal

jolly

New Member
Hoi,

Ik ben Jolly, getrouwd en moeder van 2 tieners.
Sinds wij vorige week een programma op tv hebben gezien over emigreren naar Australie, is het hier een gekkenhuis :cool: :)

Wij willen ook!!!

We zijn als een gek info aan het opzoeken, en zo kwam ik hier terecht.
Ik hoop hier de nodige info te vinden, en misschien al wat vrienden te maken.

We willen graag in de buurt van Perth wonen en werken.
Dus heb je info, dan hoor ik het graag!

Groetjes Jolly

Welkom Jolly,

Hoe wil je emigreren??

...op welk visum...

Hoe meer informatie /plannen  je opschrijft hoe meer info we je kunnen geven.

Jack :evil:

Hoi Jack,

We willen op een skilled visa komen, sorry dat ik vergeten was dat te melden....

Voorlopig ben ik nog druk bezig uit te vogelen welke instantie waarvoor is en wat we als eerste moeten doen.

Groetjes Jolly

Welkom op het forum :up:

Kijk erst even op de site van DIMA http://www.immi.gov.au/  voor algemene informatie en welke visas er zijn.
Als je een skilled visum wilt moet je booklet 6 hebben en doorlezen, verdere instanties zijn afhankelijk van je beroep.

Groetjes Wilbert

Van harte welkom!
Wat een tv programma wel niet allemaal met je kan doen!
Het is een goeie beslissing en ga er gewoon voor!

Groetjes Wendy :up:

Welkom op het forum

groetjes Miranda  :)

Leuk dat jullie ook willen, er zijn er hier genoeg
waar je mee kan 'kletsen' die ook willen  :wink: :-D

Welkom.
Ik vond die programma's altijd erg leuk toen wij zelf in de emigratie procedure zaten. En natuurlijk zouden wij het helemaal anders doen... :wink:
Ducee

Hoi

Welkom op het forum !!! Waarom kiezen jullie voor Perth ??? Wij wonen er ook en het bevalt meer dan prima hoor. In ons geval woonde mijn man hier al , dus ik ben gewoon benieuwd waarom jullie speciaal voor Perth kiezen.

gr

Melanie

Hoi tademeje,

We hebben voornamelijk voor Perth gekozen vanwege de kosten.
We hebben gekeken naar met name de huizenprijzen (omdat die volgens mij wel een goede afspiegeling zijn) en daar kwam Perth als een van de beste uit, hoewel we nu ook Adelaide wel zien zitten eigenlijk.... :? :)

Ook qua werkgelegenheid lijken beide steden wel goed te zitten, ook wel een belangrijke factor.
We willen overigens niet in Perth (of Adelaide) zelf gaan wonen, maar in een van de zich nog ontwikkelende suburbs, zo dicht mogelijk bij het strand.

De twijfel heeft bij mij echter al toegeslagen, want ik heb het draadje over spinnen gelezen, en ik ben dus echt fobisch voor die beesten...... :-o :|
Vooral die huntsmen spider lijkt me beslist geen fijne jongen om tegen te komen....
Uiteraard ben ik ook op mijn hoede voor de gevaarlijkere soorten, maar of ze gevaarlijk zijn of niet is voor mij niet zo belangrijk, ik kom toch niet bij ze in de buurt.... :wink:
Ít's the size that matters  :cool: :-D

Groetjes, Jolly

Hi Jolly,

Wij wonen sinds januari 1 uurtje ten zuiden van Perth (Mandurah) en het bevalt ons heel erg.  Lopen naar het strand,  :flipper: mooi (huur) huis en schitterend weer, ook al weer vandaag ook al is het nog winter 23 graden met volop zon.  Onze jongens gaan met zin naar school (13 en 11 jaar), er komt binnenkort een puppie dus zijn de jongens helemaal blij.  En volop werk dus WA is een goede keuze denk ik!

Trouwens nog welkom! 

hoi Seamic,

Mandurah is  idd ook onze eerste keus, samen met Aldinga Beach bij Adelaide.
Mijn man is bouwvakker, hij kan van alles, van bricklayer tot floor tiler zeg maar, dus over werk maken we ons niet al te veel zorgen...we zijn allebei bereid de handen uit de mouwen te steken, en waar een wil is, is een weg toch?
In beide gebieden word nog volop gebouwd, dus ik ga ervan uit dat er plenty werk te vinden is.

Hoe ging het met de kids?
Werden ze een beetje vlot opgenomen in de groep, hadden ze snel vriendjes?
Die van mij zijn 13 (meisje, Amber, ook op het forum onder de naam ambiepuur) en 15 (jongen, Danny). Hun grootste zorg is dat ze straks te oud zijn om er nog tussen te passen, en ze daar dus eenzaam zullen zijn.

Je woont dus nu een tijdje daar, hoe ervaar jij de spinnen?
Heb je er veel last van of valt het mee?

Ik hoor het wel....

Groetjes, jolly

Hi Jolly,
Mandurah vindt ik zelf een erg mooie plaats met veel water om ons heen.  Er is inderdaad veel werk vooral voor handige mensen, het is vooral hier erg vooruit gegaan kwa bouw.  Zelfs bij bouwterreinen zie je borden staan met - Needed good workers - excellent salary, etc.  Het enige wat jammer is is dat de huis prijzen behoorlijk omhoog zijn gegaan.  Maar huurhuizen vindt ik wel erg meevallen, wij betalen $240 per week maar wonen in een nieuw, behoorlijk groot huis met garage (voor 2 autos) en wonen een paar minuten van 't strand. Aan de overkant is er een kanaal waar dolfijnen dagelijks komen!!!  Wij zijn hier nu 8 maanden en ik heb nog geen spin (gevaarlijke) gezien, er zijn wel hele kleintjes of hooiwagens maar voor de rest zie je weinig.  Ook amper vliegen, ook tijdens de zomer niet omdat er altijd wel een kleine bries is. 

Onze jongens spraken al wat engels omdat hun vader australisch is maar sinds hun hier zijn, zijn zij zo vooruit gegaan, de jongste heeft nog een een accent maar dat vinden ze juist wel leuk.  Michael (11 jaar) gaat hier vlakbij naar Primary School - bevalt hem heel erg - veel beter dan in nederland.  Sean (13 jaar) gaat naar High School (2e jaar) en het viel niet mee in het begin omdat het een grote overgang was van het lagere school in nederland en dan overgeplaatst te worden naar tweede jaar High School.  Achteraf hadden wij moeten eisen dat hij naar 't eerste jaar ging maar ze kijken alleen naar leeftijd.  Het gaat nu veel beter, heeft vrienden en gaat nu ook een keer in de week naar extra engelse les.  Onze kinderen waren ook bang dat zij geen vrienden zouden vinden maar dit gaat erg snel.  Ze missen heus wel hun nederlandse vrienden maar dit wordt steeds minder. 

Einde van de maand gaan wij onze puppie halen (golden retriever) dus dit wordt ook een leuke tijd voor hun (de jongens), in nederland konden wij geen hond hebben omdat ik zoveel werkte, nu is het anders.  Hebben nu ook een katamaran, dus ook lekker zeilen.

Adelaide vindt ik ook mooi, heb er jaren gewoond als kind maar ik moet zeggen ik vindt het weer hier veel beter, bijv. vandaag en morgen (nog winter hier) 22-25 graden en volop zon!!

Sterkte met je beslissingen! Ben benieuwd!  Ik kan de jongens vragen of zij een mail willen sturen naar Amber en Danny, kunnen ze van hun een en ander horen.

Groetjes Seamic (Angela)  :happysun:

Hoi,
Welkom op het forum!
Tja, ik krijg ook altijd de kriebels van dat soort programma's....

groetjes, Ira

Back