Hallo allemaal

AndreTessa

New Member
Hallo allemaal,

Wij zijn Andre en Therese, 33 en 32 jaar oud, getrouwd en hebben een zoontje van 7 maanden oud.
Wij hebben er zo'n beetje alles voor over om in Australie een leven op te bouwen. De vraag is alleen: hoe? Wij hebben allebei geen baan die op de SOL voorkomt, dus we komen niet in aanmerking voor een Skilled Independent Visa.
Aanvankelijk hadden we het plan opgevat dat Andre hier in Nederland een opleiding tot bijvoorbeeld airco-monteur zou moeten volgen en dan nog zo'n 6 jaar werkervaring op zou moeten doen, maar dan duurt het allemaal zo lang voor we hier weg kunnen....en weg willen we!
Nu hadden we gedacht om te proberen met een Student Visa het land in te komen om dan later een Permanent Visa aan te vragen.
Andre zou bijvoorbeeld een opleiding tot airco-monteur willen volgen om daar later werk in te zoeken of Therese zou eventueel een kappersopleiding kunnen volgen. Het hangt er waarschijnlijk ook vanaf hoe goed je in Engels moet zijn om zo'n opleiding te kunnen volgen. Therese is beter in Engels dan Andre.
We zijn nog maar pas begonnen ons echt te verdiepen in een emigratie naar Australie en moeten dus nog veel uitzoeken. Als er iemand is die tips voor ons heeft of wellicht een andere optie weet, houden we ons aanbevolen.

Hartelijke groetjes!

Hoii,

:hi: op dit forum!

Het is inderdaad een idee om de opleiding daar te volgen, maar of dat mogelijk is heb ik geen idee van.
Ik weet niet of jullie je al verdiept hebben in de verschillende visum optie's?
Het is misschien een idee om booklet 6 te downloaden van de www.immi.gov.au.
Je kunt op die site in iedergeval heel veel leren over de verschillende visum's en allerlei andere dingen over leven in australie.

Succes met het uitzoeken :up:

Liefs Eutrice

Welkom op het forum.Wij zaten in hetzelfde schuitje als jullie.Ik laat me omscholen tot kok om binnen te komen maar kom nog ruim 4 jaar werkervaring te kort.Dus...wij gaan ook op een studentenvisum,kost alleen klauwen vol met geld,dus wees gewaarschuwd!!!
Maar als je het kan veroorloven is het zeker een optie.

Clair.

Bedankt voor jullie reacties!!

't Begint me(Thérèse) nu langzaamaan wel te duizelen als ik kijk wat voor mogelijkheden er allemaal wel niet zijn wat betreft visums.....Wij moeten niet zo nodig een bepaald beroep uitoefenen Down Under...als we er maar kunnen komen én liefst blijven natuurlijk..want daar is het ons om te doen! Mijn man wil zo nodig best pizza's bezorgen voor een tijd of wat dan ook!
Ik vraag me af of een aanvraag via een Student Visa voor ons de best mogelijke optie is of dat we toch iets anders moeten proberen..het is ook zo vreselijk ingewikkeld.
Toch maar snel een emigratiebureau inschakelen, denk ik.
Iemand nog suggesties of 'recommendations' voor wat betreft een goed bureau...ook daar zijn er zovéél van.

Alvast bedankt!!

Groetjes,
Thérèse

Allereerst welkom op het forum :up:

Is het misschien mogelijk voor jullie om te gaan zoeken naar een sponsor?
Dit kun je doen door daarheen op vakantie te gaan, maar ook hiervanuit te reageren op eventuele vacatures.
Heb je misschien al kennisen daar wonen die bv een bedrijf hebben of mensen nodig hebben die al ergens bij een bedrijf werkzaam zijn of hebben jullie misschien al familie daar wonen?

Wat Eutrice ook zegt. Begin met lezen en gaandeweg zal zich hopenlijk een oplossing aanbieden. Waar een wil is is een weg en de aanhouder wint zullen we maar zeggen.

Misschien kun je in ieder geval naar de emigratiebeurs van 10/11 maart in Home Boxx Centre in Niewegein. Als je je via de site aanmeld krijg je korting op je toegangskaarten.
http://www.emigratiebeurs.nl/

Ik zou me ook aanmelden voor die emigratie info-avond waarover Lost een topic heeft gestart.
Alhoewel je daar wel je beroep moet vermelden.
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6522.0

In ieder geval succes met de plannen.

Mariette

Als jullie in zee willen met een emigratiebureau, ga dan naar Move2Australia. Geweldig goede service, zelfs als je er geen klant bent, geven ze graag advies en het is geen bureau dat het geld uit je zak klopt maar met je meedenkt.

Succes met alles en ik hoop dat het jullie gaat lukken.

Groetjes,
Erna

Hoi daar,

Welkom op het forum en succes met het uitzoeken.

Als je een bureau inschakelt check dan echt even goed
evt. hier door de 'search' te gebruiken wat wij er van
vinden. Mondelinge reclame is vaak het beste niet waar?

Tips:
bij het inschakelen van een bureau wil je een 'fixed fee' ,
je wil gewoon vooraf weten, ok, jullie kosten met zoveel en
er komen géén aparte rekeningen voor telefoontjes, brieven.
Juist met dit soort bureau's gaan mensen, zowel hier als
ook op bijv. british expats flink en ik bedoel echt flink de mist
in.

Succes

groetjes Miranda

Hallo Allemaal,

Welkom op het forum  :hi:

Heel veel succes toegewenst, ik hoop dat dat er een weg voor jullie is.

Groetjes,
Susan

Welkom en veel succes met jullie zoekactie. Waarschijnlijk zul je op dit forum al wel het een en ander kunnen terugvinden...

Bram.

Back