hallo allemaal)))

inguska

New Member
Hallo, beste austalische - nederlanders  :up: :roll:
ik ben hier nieuw, dus wil me even introduceren
mijn naam is Inga, ben getrouwd, en ben 26 jaar (mooi leeftijd om naar Aussie te gaan)
ik woon al bijna 10 jaar in NL, maar sinds een paar jaar zitten wij te denken om naar Australie te verhuizen.
vanwege het klimaat, woon-leefomstandigheden en wil weg van een zieke regering :grin:
ben eens met de mensen die schrijven dat Nederland is Nederland niet meer, zelfs ik na 10 jaar hier te zijn kan dit merken.
ik ben bijna gediplommerde HBO - verpleegkundige, dus volgens mij moet ik zo werk kunnen vinden in Australie.
wel moet ik nog hoop lezen en informatie verzamelen over de juiste aanpak.
wil jullie hartelijk danken voor alle info wat op forum staat, heb hier erg veel aan gehad. natuurlijk zijn er nog erg veel vragen waar ik antwoord op moet hebben, maar goed, ik ga ook niet morgen weg (jammeeeer! :smile:)
Nou, dat was het dan.
groetjes Inga

Hoi Inga,

Van harte welkom op het forum. Naar welk deel van australie willen jullie heen. Volgens mij moet je(tenminste als je een skilled worker visum afsluit op jouw basis)wel zoveel jaar werkervaring mee hebben.

Verder worden er genoeg verpleegkundigen gevraagd in australie. Er zijn een paar sites waar verpleegkundigen worden gevraagd. www.mycareer.com.au, www.healthrecruitment.com.au en nog wat maar dat vind je ook via google.

Mijn schoonfamilie woont ook in australie (Melbourne e.o) en mijn schoonzusje is verpleegkundige in verschillende werkvelden.

In ieder geval heel veel succes ermee!!

groetjes heidi

[quote author=heidi76 link=topic=9318.msg126223#msg126223 date=1223137039]
Hoi Inga,

Van harte welkom op het forum. Naar welk deel van australie willen jullie heen. Volgens mij moet je(tenminste als je een skilled worker visum afsluit op jouw basis)wel zoveel jaar werkervaring mee hebben.

Verder worden er genoeg verpleegkundigen gevraagd in australie. Er zijn een paar sites waar verpleegkundigen worden gevraagd. www.mycareer.com.au, www.healthrecruitment.com.au en nog wat maar dat vind je ook via google.

Mijn schoonfamilie woont ook in australie (Melbourne e.o) en mijn schoonzusje is verpleegkundige in verschillende werkvelden.

In ieder geval heel veel succes ermee!!

groetjes heidi

[/quote]

hey, hartstikke bedankt voor de warme ontvangst)))
ja, ik weet dat je tussen 2 en 3 jaren werkervaring moet hebben, dus zodra ik mijn diploma heb, ga ik als verpleegkundige werken. ben nu werkzaam als verzorgende.
we denken aan Melbourne, of.... het is erg moeilijk om keuze te maken, ik ben daar nog nergens geweest. ik denk dat we alles wel heel mooi zouden vinden. het weer en klimaat dan)))
ik ga volgend jaar op curssus  Engels bij de RUG hoop dat dit  voldoende is voor de IELTS.
ik ga er helemaal voor!!! maximuum over 3 jaar zit ik in australie)))  ben dan nog geen 30, scheelt extra punten, hihi

[quote author=Wilbert67 link=topic=9318.msg126228#msg126228 date=1223139630]
Welkom op het forum :up:

Groetjes Wilbert
[/quote]
dankje wel, en jullie allemaal nogmaals bedankt voor alle info, tips en advieszen.!
Respect voor al jullie geduld en de genomen moeite om vragen beantwoorden))))
:up:

Hallo en welkom op het forum!

Wat heb jij een lief fotootje als avatar :smile:

[quote author=Sacha link=topic=9318.msg126377#msg126377 date=1223319182]
Hallo en welkom op het forum!

Wat heb jij een lief fotootje als avatar :smile:
[/quote]

hi hi :grin: dat zei mijn kennis ook
ik citeer: je bent op de foto veels te lief....zo ken ik je niet :evil:  (einde citaat)

WELKOM ....

zoals bij velen van ons draait het ook voor jou volgens mij om werkervaring in het juiste vakgebied...

VEEL SUCCES

GEERJAP

Welkom Inga

Er is nog steeds idd een flink tekort aan verpleegkundige, ook in Melbourne. Ik heb zelf tijdens een vakantie in Melbourne afgelopen juli een baan kunnen regelen in een ziekenhuis.......ze hebben maar liefst op deze ene afdeling ruimte voor 10fte!!!! Zijn zelfs bereid om te wachten totdat ons huis verkocht is.
Misschien de moeite om te vragen of je ook werkervaring nodig hebt als je gesponsored wordt. Ik weet dat ze in Melbourne veel aandacht hebben voor verpleegkundige die net klaar zijn met HBO-v.

Veel succes

Mariette

[quote author=marjet link=topic=9318.msg126424#msg126424 date=1223362228]
Welkom Inga

Er is nog steeds idd een flink tekort aan verpleegkundige, ook in Melbourne. Ik heb zelf tijdens een vakantie in Melbourne afgelopen juli een baan kunnen regelen in een ziekenhuis.......ze hebben maar liefst op deze ene afdeling ruimte voor 10fte!!!! Zijn zelfs bereid om te wachten totdat ons huis verkocht is.
Misschien de moeite om te vragen of je ook werkervaring nodig hebt als je gesponsored wordt. Ik weet dat ze in Melbourne veel aandacht hebben voor verpleegkundige die net klaar zijn met HBO-v.

Veel succes

Mariette
[/quote]

Hallo Mariette,
ben erg blij met je bericht, geeft mij namelijk veel meer hoop. en wat helemaal mooi is, ik wil graag naar Melbourne. ook al ben ik daar nooit geweest, op de ene of een andere manier trekt deze stad mij heel erg.
de werkervaring blijft een struikelblok, maar je zegt dat als ik me laat sponsoren hoeft dit waarschijnlijk niet. Nu komt misschien een hele domme vraag....
Hoe laat ik me sponsoren? door zelf te solliciteren in een ziekenhuis? of zijn daar andere manieren voor?

bedankt voor je reactie :wink: :up:

[quote author=inguska link=topic=9318.msg126237#msg126237 date=1223153156]
dankje wel, en jullie allemaal nogmaals bedankt voor alle info, tips en advieszen.!
Respect voor al jullie geduld en de genomen moeite om vragen beantwoorden))))
:up:
[/quote]

Iedereen die hier komt heeft in dezelfde situatie als jij gezeten. Tijdens de orientatie zie je soms gewoon door de bomen het bos niet meer en een ieder van ons weet dat. Destijds vonden we het zelf ook fjn antwoorden te krijgen op vragen en als je zelf dan wat verder bent is het altijd leuk om anderen weer te kunnen helpen, zoals je zelf ook in het begin geholpen bent...

Iedereen die hier komt heeft in dezelfde situatie als jij gezeten. Tijdens de orientatie zie je soms gewoon door de bomen het bos niet meer en een ieder van ons weet dat. Destijds vonden we het zelf ook fjn antwoorden te krijgen op vragen en als je zelf dan wat verder bent is het altijd leuk om anderen weer te kunnen helpen, zoals je zelf ook in het begin geholpen bent...

ja dat herken ik allemaal, ik las zo veel de laatste 2 weken, dat ik daar helemaal hyper van werd :lol:
als ik straks helemaal up to date ben ga ik nieuwelingen ook helpen, hoor)))) :wink:
dat is een eigenschap van de vele nederlanders waar ik erg van hou, geduld en behulpzaamheid :up:

zo, hier ben ik dan weer :smile:
beste mensen, weet iemand of ervaring als operatieassistent mee zou tellen als ik als verpleegkundige naar Australie zou emigreren? ik kan het beroep OK assistent niet vinden op de SOL en MODL lijst, dus vandaar de vraag))) :roll:

Back