Hallo Aussiefans

erina

New Member
Na veel deze site geraadpleegd (bij deze alvast dank voor jullie adviezen) te hebben, komt al het geregel voor ons nu ook dichtbij, Zoals ook het voorstellen op deze site; beter laat dan nooit....
Ons (Eric en Ines) streven is om begin 2011 (wat vrees ik wel later zal worden) met onze dochter Arlette van 10 jaar en een hond en een kat naar Down Under (in de Blue Montains) te gaan. We hebben een 457 visum en gaan uit van een periode van 2 jaar en dan zien we wel hoe het bevalt...
We hebben nu eindelijk iemand gevonden die Arlette wat engels kan bijspijkeren. Ze zit nu in groep 7 en is in de klas net begonnen met de cijfers van 1-100.
Want het beheersen van de engelse taal is hetgeen waar we ons toch wel zorgen over maken. Ze snapt de rode draad van een verhaal maar kan zich niet verstaanbaar maken.
We zijn nu bezig om te kijken met het aanvragen van offertes voor verhuren van het huis, verhuizen van een aantal dozen, verkopen van overtollige spullen.
Morgen gaat Eric varikennels aanschaffen en dan lijkt alles wel erg dichtbij te komen. Spannend dus.....

Hoi Eric en Ines,

Welkom op het forum!
Spannende tijden inderdaad!
cheesy.gif

Komt vast goed met Arlette. Heb zelf geen kinderen maar heb zelf wel ervaren, toen ik als 10 jarige in Nederland kwam en geen woord nederlands sprak, dat ik toen wel moest en al heel snel de taal machtig werd.
Wens jullie succes met al je voorbereidingen.

cheers from down under,
Michelle

Hoi Eric en Ines,

Welkom op het forum!

Maak je niet te veel zorgen om Arlette. Het is goed dat jullie har wat Engels willen leren, maar soms vergeten wij ouders wel eens hoe flexibel kinderen kunnen zijn. Het komt echt wel goed :smile:

Sacha (moeder van 2 meiden)

Welkom,

Leuk om te lezen dat jullie al heel snel naar Oz vertrekken!
Blue Mountains... Prachtig!
Ik sluit me aan bij de rest, Arlette zal jullie verbazen, zodra ze naar school gaat in Australie zal ze echt snel het Engels oppikken.

Succes met de laatste stappen voor vertrek! Groetjes, Betty

Leuk dat jullie al zo snel gereageerd hebben en dank jullie wel voor de gerustellende woorden
mbt het engels voor Arlette.

Gr
Ines

Hallo Erina,

Wat leuk om te horen dat jullie naar de Blue Mountains vertrekken.Wat gaan jullie er precies voor werk doen ?
Wij hebben zelf ook al eens in het buitenland gewoond met onze dochter en zij sprak de taal het snelst van allemaal !In ons geval Spaans .Dus met Arlette gaat dat straks zo ontzettend snel.Misschien een tip om haar alvast te laten wennen aan engelstalige tekenfilms?Zo kan ze spelenderwijs toch al veel oppikken.

Succes! Groetjes van Chantal1

Aangezien ik {Eric) werkzaam ben in de maritieme sector maakt het voor ons niet uit waar wij ons vestigen. Wij zijn erg gecharmeerd van de Blue Mountains ( Katoomba en omstreken), vandaar onze keuze. Werkzaam ben ik o.a. (geweest) in Dampier, Fremantle, Brisbane en Melbourne.

Welkom op het forum en het komt wel goed met die Engelse les. Kinderen leren het tenslotte toch gemakkelijker dan ouderen. Good Luck!!

Groetjes,

Piet en Madeleine

Ik sluit me bij de vorige schrijvers aan.
Het Engels pikken kinderen snel op, zo'n 3 a 4 maanden en ze spreken en schrijven het praktisch foutloos.

Vervolgens doe jij Eric wat in de maritieme sector. Ik was vorige week nog in Katoomba , maar heb er geen schip gezien.
Kun je vertellen wat je precies doet in die industrie?
Jan

Ik sluit me bij de vorige schrijvers aan.
Het Engels pikken kinderen snel op, zo'n 3 a 4 maanden en ze spreken en schrijven het praktisch foutloos.

Vervolgens doe jij Eric wat in de maritieme sector. Ik was vorige week nog in Katoomba , maar heb er geen schip gezien.
Kun je vertellen wat je precies doet in die industrie?
Jan
Jan, in Katoomba zijn inderdaad weinig schepen. Ik werk als hoofdwerktuigkundige a/boord van schepen.
Eric

Kun je ook vertellen welk schip/schepen en/of maatschappij?
Ik heb mijn hele leven in de scheepvaart gewerkt, ken de lokale situatie vrij goed.

Als je het niet openbaar wilt maken, misschien kun je me een PB sturen?
Groets
Jan

Back