Hallo Australie liefhebbers

Anaus

New Member
Hoi allemaal,
Ook wij zijn bevangen van het Australie virus en wonen nu sinds een dik half jaar in Sydney. Wij zijn Anneke en Martin en het bevalt ons prima. Hebben nog kinderen in NL maar dat is t enige wat ik ontzettend mis. We hebben voorlopig een visum voor 4 jaar. Wij ondervinden helaas nog veel onbegrip met de alom bekende NL bureaucratie. Vraag me af om meerdere mensen op dit forum dat ook ondervinden
Groetjes Anneke

Hallo Anneke en Martin,

Welkom hier! Lekker hoor, jullie zitten er al  :happysun:
Waar doel je precies op als je het hebt over de NL burocratie? In NL worden we er wekelijks mee geconfronteerd, maar ik denk dat je daar niet op doelt. Ik begreep hier al dat het in Australie 10 keer erger is dan in OZ. Staat me nog wat te wachten dus  :lol:

Groetjes, Dijnnas

Hoi Anneke en Martin

Welkom op het forum.
Waar in Sydney wonen jullie ,zoals het nu lijkt komen wij waarschijnlijk naar de northern beaches. :up:

Groetjes Markus

heej hallo, en welkom. Graag ook mede alle toekomstige landverhuizers die evt. nog met verschillende regelgeving over en weer te maken krijgen, hebben jullie enkele voorbeelden?

Bedankt voor jullie reacties. Nou mag wel zeggen dat ik het hier alleen nog maar een verademing vind. Zeker op papiergebied. In NL gaat het volgens mij over zoveel schijven, die rond blijven draaien, dus nooit op t juiste bureau komen. Wij ondervinden veel onbegrip van de woningbouwvereniging. Mijn kinderen wonen nog daar en het is niet mogelijk om het huis op hun naam over te schrijven. Dat het nu inmiddels sinds juli vorig jaar onderverhuurt wordt snapt de woningbouw niet. Wij hebben aangegeven een proefjaar hier te hebben in afwachting van het visum.  Nu willen ze de kinderen dus gewoon het huis uitzetten. Ook met het uitkeren van het pensioen van mijn overleden man veel problemen ondervonden. T Schijnt dat als je je uitlaat schrijven uit de gemeente gewoon alles stopgezet wordt als je naar t buitenland verhuist. En daar begrijpen ze niet dat het hier een tijdverschil is en de post er een week over doet. Nee die Nl ambtenaren kunnen wat leren van de Aussies.

Ah, okee. En wat bedoel je met: Als je je uit laat schrijven uit de gemeente dat alles wordt stopgezet? Wat alles?

Tja, ik wacht eerst het groene licht van ASPC maar is af (alles op zijn tijd) en dan wil ik m'n huurwoning het liefst nog even aanhouden,( soort zekerheid dit heerlijke plekje beetje achter de hand te houden, al misschien wellicht beetje onterecht) ook daarover ben ik benieuwd wat Rochdale in Amsterdam daar officieel voor richtlijnen voor heeft ,anders gewoon in de onderhuur ! als ik daar me weg kan komen. Natuurlijk een berg ge-puzzel en uitgezoek, en wie weet  :x  :shock: beeld van ambtenaren! wel benieuwd naar dit allemaal!

[quote author=Markus link=topic=8600.msg114012#msg114012 date=1205913714]

Hoi Anneke en Martin

Welkom op het forum.
Waar in Sydney wonen jullie ,zoals het nu lijkt komen wij waarschijnlijk naar de northern beaches. :up:

Groetjes Markus
[/quote]
Hoi Markus,
Wij wonen in Oakhurst, Dat is een subburb van Blacktown. Ten westen geloof ik van Sydney, maar ik ben niet zo geografisch aangelegen. Als je zin hebt kan je t op Google zoeken. Wij zitten lekker centraal, uurtje van de Blue Mountains en van de stranden. Hoe staat t met jullie plannen?

[quote author=Dijnnas link=topic=8600.msg114197#msg114197 date=1206083103]
Ah, okee. En wat bedoel je met: Als je je uit laat schrijven uit de gemeente dat alles wordt stopgezet? Wat alles?
[/quote]

Hoi Dijnnas,

Ik ontvang bijv. een pensioen van mijn overleden man. Ontving ik niet meer omdat de Gemeente dit had stopgezet. Moest heel wat ondernemen om weer deze uitkering te ontvangen (bewijs van in leven zijn en noem maar op) Ook wat andere kleinere persoonlijke zaken hadden ze op de manier doorgegeven dat t leek of dat we overleden waren i.pv. verhuist.
Hopelijk verschilt dit per gemeente, maar wij hebben een aardige rompslomp eraan.

[quote author=Anaus link=topic=8600.msg114690#msg114690 date=1206579578]

Hoi Markus,
Wij wonen in Oakhurst, Dat is een subburb van Blacktown. Ten westen geloof ik van Sydney, maar ik ben niet zo geografisch aangelegen. Als je zin hebt kan je t op Google zoeken. Wij zitten lekker centraal, uurtje van de Blue Mountains en van de stranden. Hoe staat t met jullie plannen?
[/quote]

Hoi Anneke
Heb Oakhurst even opgezocht op google earth. :up:
Waar ik kom te werken is in Terrey hills 48 km bij jullie vandaan .
Dichtbij de prachtige stranden maar ook vreselijk duur (huizenprijzen).
Ik heb ook nog een aanbieding in Brisbane ,wel beter betaalbaar maar wij vonden Brisbane niet echt geweldig en er zijn geen stranden met golfslag. :-(
We hopen in April het visum te krijgen en in juni (als ons huis verkocht is) te vertrekken.

Blue mountains is geweldig. :cool:  :up:

Groetjes Markus

[quote author=Anaus link=topic=8600.msg114691#msg114691 date=1206579875]
[quote author=Dijnnas link=topic=8600.msg114197#msg114197 date=1206083103]
[/quote]

Hoi Dijnnas,

Ik ontvang bijv. een pensioen van mijn overleden man. Ontving ik niet meer omdat de Gemeente dit had stopgezet. Moest heel wat ondernemen om weer deze uitkering te ontvangen (bewijs van in leven zijn en noem maar op) Ook wat andere kleinere persoonlijke zaken hadden ze op de manier doorgegeven dat t leek of dat we overleden waren i.pv. verhuist.
Hopelijk verschilt dit per gemeente, maar wij hebben een aardige rompslomp eraan.
[/quote]

Ah okee. Ik dacht dat je bedoelde dat bv ziektekosten was stopgezet e.d.
Wat een nare situatie zeg, dat je daar weer achteraan moet gaan bellen. Geen idee of dit per gemeente verschilt, maar ik hoor wel vaker dat dit soort dingen mis gaan. Niet zozeer met emigratie, dan wel met verhuizing. Maar goed, ik hoop dat het inmiddels allemaal op de rit is.

Back