hallo, ben nieuw hier

mirah

New Member
Hoi, ik ben Mirah en mijn dochter van 12 heeft maar 1 wens en dat is op haar 16e naar Australie te gaan.. voorgoed. Ze is hier heel zeker van en het is geen kind wat vaak van gedachte verandert. Van peuters af aan heeft ze maar een passie en dat is wildlife en Australie. Ik ben zover dat als zij dit tegen die leeftijd nog steeds wil dat wij dan met haar meegaan.
Ik weet, het is pas over 4 jaar maar ik wil er alles over leren want als ik het allemaal zo lees is het niet makkelijk.
Ik ben van beroep tandtechniker en mijn man heeft een riolerings-stratenmakersbedrijf en ik denk dat we eerst moeten uitzoeken of er wel werk voor ons is te vinden.
Weet iemand hier iets van?
Alvast bedankt en tot ziens, Mirah.

Hoi ,welkom Mirah.
Check hier http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/skilled-occupations/occupations-in-demand.htm of je beroep overeen komt met de lijst. Ik heb al gekeken en je staat in ieder geval niet op de CSL ( check de site van immigratie in Australie www.immi.gov.au )
Wat betekend dat als jullie besluiten om te gaan ( ooit ) dan kan het zijn dat het jaren duurd eer je een visum hebt.Dus misschien maar vast beginnen aan de visum aanvraag? Je kunt het maar in huis hebben.
Lees maar eens op dit forum en je merkt dat sommige al 2 a 3 jaar bezig zijn ofwachten , en met de aankomende veranderingen zal het niet veel sneller gaan.

Veel leesplezier hier op het forum, je kunt er heeeeeeel veel info vinden. :up:

He heel erg bedankt en ik wist dus inderdaad niet dat je zo lang kan wachten op een visa!
Ik neem aan dat als je deze eenmaal hebt dat hij niet voor altijd geldig is dus ik ga snel je opgegeven links bekijken.
Nogmaals bedankt en groeten Mirah. :up:

Hoi Mirah,
wat geweldig dat je dochter die passie heeft. Ik weet zelf ook al vanaf mijn 12e dat ik naar Australië wil verhuizen, en in februari ga ik voor een half jaar stage lopen, om te kijken of het echt is wat ik wil.
Geweldig dat jullie zo achter de droom van jullie dochter staan. Good luck!

Welkom op het forum!! Ik was 17 toen ik voor het eerst naar Australie ging (maar dan wel in m'n uppie) en het is de beste keuze ooit geweest!!! Ook ik speelde er toendertijd al jaren mee in mijn hoofd. Ik was 13 ofzo toen familie van mij voor 3 maanden uit Australie over kwam (met kids van mijn leeftijd) en sindsdien was de liefde geboren en heb ik mijn droom toen doorgezet! Ik heb ook alle steun (en vertrouwen) van  mijn ouders gekregen! Daar ben ik ze nog dankbaar voor. Heel veel succes met het uitzoeken van alles.

Hoi Mirah,

Stap 1 is inderdaad: lezen. Dit forum doorwerken is heel zinvol, en natuurlijk de site van de Australische Immigration (http://www.immi.gov.au/) Hier kun je heel veel informatie vinden over de verschillende soorten visa en procedures. Benodigdheden: een goede beheersing van (ambtelijk) Engels en tijd!

Veel succes met informatie verzamelen. En zoals ik zelf heb gemerkt: als je ergens vragen over hebt zijn er hier altijd mensen die je met plezier verder helpen.

Laurens

Hoi welkom,

Leuke ideeën die dochter van je!  :wink:
Ik weet niet of je jong moeder was, maar let je wel even op de leeftijdsgrens... :lol:

Marie

Back