Hallo daar!

GEN3

New Member
Met het zoeken naar wat meer informatie over Australië en het wonen/werken ben ik hier terechtgekomen!

Ik ben een 23-jarige man uit Limburg (BE). En vertrek in september richting Australië samen met een kameraad. Dit onder het WHV. We komen aan in Sydney.

Ik dacht langs deze weg misschien in contact te komen komen met mensen die er reeds wonen? Onze bedoeling is effectief te werken en rond te reizen. Ik las hier ook al wat over werken in de mijnen met hoge verdiensten. Dit is natuurlijk zeer aantrekkelijk!

Verder hebben we geen echte terugreisdatum. We kunnen dus een jaar blijven, wie weet een 2de jaar... Je weet nooit wie of wat je pad kruist en dan kan je leven altijd een andere wending nemen en blijf ik misschien wel in Australië of... We zien wel!

Het ziet er hier online allesinds al gezellig uit! En misschien wel tot binnenkort!

Groetjes,

G.

Hoi G! Welkom op het forum. Ik zit op dit moment ook op een WHV in oz. Groetjes andere G

Hoi G, Welkom!

En Coen, wel even www.immi.gov.au/visawizard doorlopen hé ;)
Ongeschreven regel: Eerst www.immi.gov.au/visawizard doorlopen, daarna pas vragen stellen :)
Doe niet zo flauw :p

Coen, een WHV staat voor Working Holiday Visa. Dat is een visum voor mensen onder de 31 jaar waarmee ze redelijk gemakkelijk 1 jaar in Australië kunnen reizen en werken. Je mag echter maar max 6 maanden voor dezelfde werkgever werken.
Het visum kun je 1x aanvragen, tenzij je op je eerste WHV minimaal 3 maanden agrarisch werk (boerderij, mijnen, fruit plukken, etc) doet. Dan kun je een 2e jaar aanvragen.

@Gwen , leuk om te horen! Wij komen 22 september aan in Sydney:) Heb je redelijk vlot werk gevonden?

Groetjes,

G.

Welkom op het forum. Mijn ervaring met een WHV is dat je op zich wel makkelijk werk kunt vinden zolang je buiten de plekken zoekt waar een groot deel van de backpackers ook op een baantje aan het azen is (dus vaak de CBDs van de grote steden). Soms is er in de buitenwijken wel genoeg werk te vinden. Het grootste probleem is vaak dat er wel genoeg werk is, maar niet altijd op de locatie waar je het zoekt ;) als je daar wat flexibel in bent, gaat het goedkomen!

@Gwen , leuk om te horen! Wij komen 22 september aan in Sydney:) Heb je redelijk vlot werk gevonden?

Groetjes,

G.
Ligt een beetje aan soort werk en locatie, zoals Alie al zei.
Wat voor soort werk zou je willen doen?

Bedankt voor de replies!

Dat speelt opzich geen rol. Sowieso ook het arbeid waarvan je 3 maand moet hebben om een 2de WHV te verkrijgen. (CBDs van de grote steden?)

Wel zou het leuk zijn werk te vinden in de mijnen, ookal is het hard werken de grotere inkomsten die we dan vergaren kunnen alleen maar mooi meegneomen zijn.

Kortom, mag van adminstratief tot zo goed als eender wat zijn. :) Als maar wat verdienen om de dingen te kunnen doen die we willen doen:)

Groetjes,

G.

Bedankt voor de replies!
(CBDs van de grote steden?)

Nee, die juist niet :) Je moet dan 3 maanden in regionaal australie werken en je werk moet dan ook aan wat eisen voldoen. Het beste is even op de immi website te kijken bij aanvragen tweede WHV. Hier staat precies wat voor werk het mag zijn (volgens mij ook mijnen) en in welke postcodes.

Hier staat precies wat voor werk het mag zijn (volgens mij ook mijnen) en in welke postcodes.
Ja ook mijnen.
Maar op dit moment is het redelijk moeilijk om werk te vinden in de mijnen aangezien veel mijnen gaan sluiten..

Het lijkt mij handig om eerst werk te vinden toch voordat je naar het buitenland gaat?
Het geeft veel zekerheid, maar van de andere kant is het erg moeilijk. Veel bedrijven in Australië willen je eerst zien en vinden het fijn om te weten dat iemand al in het land is en een visum heeft waar hij op mag werken.

Een WHV zou op zich best kunnen. Je kunt dan een werkgever zoeken en binnen dat half jaar mss een permanent visum aanvragen (als je beroep op de SOL staat en je de juiste diplomas hebt). Als je visum in behandeling word genomen kun je namelijk een bridging visa krijgen waar je meestal op mag werken.

Back