hallo, de allereerste stap...

Jennefer

New Member
tjeemig, wat overkomt ons allemaal.... ik zal proberen ons in het kort te introduceren op dit forum.

Hi, ik ben Jennefer (Nederlandse), ben getrouwd met een Belg, te weten Bart en wij hebben 2 kindjes van 4 jaar en 11 maanden en we wonen momenteel in het gezellige Belgie. Bart en ik hebben voordat wij aan kinderen begonnen al veel van de wereld gezien en zijn ook in Australie geweest (outback). Wij hebben altijd gezegd dat als er een kans zou zijn om in het buitenland te gaan werken, wel specifiek Australie of nieuw zeeland, dan gaan we ervoor. Dat zijn we blijven zeggen, ook met de kinderen, máár dan hadden we wel het gevoel dat de oudste niet ouder zou moeten zijn dan 6 jaar... (puur gevoelsmatig).

En nu is het ineens zover, op Hemelvaartsdag krijgen wij een mailtje van een ex-werkgever van Bart en die willen hem hebben in Australie... pats boem!! wat nu.... ???? Ben van de ene site naar de andere gehold, voor- en nadelen proberen te noteren, en ga zo maar door, het is één grote wervelstorm in mijn (ons) hoofd. Het concrete voorstel komt deze week. I.v.m. Visum gaat het bedrijf er alles aan doen om ons te helpen, wat dat dan ook moge zijn.

Wij zitten met nog zoveel vragen natuurlijk, maar de tijd zal dat wel leren... Tja, dit is puur introductie, meer kan ik momenteel ook niet vertellen, ik weet wel dat ik de komende weken (en misschien nog maanden...of langer?) nog genoeg op dit forum zal zitten voor informatie e.d. dus bij deze... wat mij in eerste instantie eigenlijk al niet zo duidelijk is, stel dat de nieuwe werkgever zorgt voor een visum, gaat dat dan sneller dan anders of duurt dat ook nog zeker 1,5 jaar of zo??

Mijn grootste zorg is de kinderen, niet de kleinste hoor, die weet dadelijk niet beter, maar die van 4. In Belgie gaat hij al van 2,5 jaar naar school en heeft dus al zoveel vriendjes hier... maar goed, dat lost zich allemaal wel op en ik zal eerst alle andere berichtjes maar eens lezen. Hopelijk leer ik nog veel bij van jullie, ben wel erg nieuwsgierig!

groetjes

Hi Jennefer en Bart,

Welkom op het forum en wees er maar zeker van dat je hier heel veel antwoorden zult vinden!

Leuke introductie trouwens.

Groetjes,
Lela

welkom op het forum.
Mijn man heeft ook een baan aangeboden gekregen in Australie en we hebben ook 2 kinderen waarvan de oudste al bijna 5 is. Maak je niet druk. Kinderen nemen de situatie vaak zoals het is, leren veel makkelijker een taal, en maken snel vriendjes. Laat je niet gek maken, rust kan je redden zeggen we altijd. Je kan maar een ding tegelijk doen. Je hebt nog een hele tijd voor het zover is. Ik wens jullie veel succes.

Welkom op het forum.

Wauw, wat een kans, aanpakken dus :grin:.

Geen idee hoe lang de aanvraag van jullie visum zal duren maar veel succes met alles.

Erna

Welkom op deze verslavende site.
Waar in Australie gaan jullie naar toe?

Suc6 met alles.
Ook wij zijn met 2 kinderen gegaan: 3 jaar en 4 maanden. Geen probleem.

Hoi Jennifer en Bart

Welkom op dit forum.

Je zult hier vast veel informatie op doen........ik heb ook al veel geleerd sinds dat ik een kleine 2 weken geleden lid ben geworden.

Ik zou zeggen........pak die kans, en met jullie kindjes komt het echt wel in orde hoor.

Groetjes Marjet

Jennefer en Bart,

Kijk eens naar ons verhaal onder: Even voorstellen > hernieuwde kennismaking
Zo snel kan het dus gaan !!

Bij onze aanvraag is wel een Australisch bemiddelingsbureau betrokken geweest

Helpt dat: bij het invullen en uitwerken van alle documentatie enigszins, maar het zijn en blijven toch je eigen gegevens / werkervaringen enz die op papier moeten komen, maar ze weten wel de weg in visumland hier.

Er zijn meerdere wegen die naar Australie leiden en in jullie geval waarschijnlijk ook meerdere visumopties.
Eerste vraag: Gaat het om tijdelijk of permanent ??
Is het een Australisch bedrijf dat hem Down Under wil hebben, een Belgisch bedrijf of nog weer een andere nationaliteit
Mijn suggestie zou zijn; laat Bart's werkgever een ERVAREN agent/bureau inschakelen en ga eerst met alle drie de partijen eens kijken wat de bedoeling is en wat de mogelijkheden zijn.

Heb je dat eenmaal uitgestippeld, start dan een aantal akties gelijktijdig, anders kan er behoorlijk wat tijd overheen gaan.

Het zal een erg enerverende tijd worden voor jullie; het traject bij ons is vreselijk intensief geweest, ook met vallen en opstaan, maar zeer zeker de moeite waard

We lezen het allemaal wel weer
Suc6
Paul

Hallo Jennefer, Bart en kinderen,

Welkom op het forum  :hi:

Veel succes met alles regelen.  En maak je niet druk over de kinderen, gebruik de 'Search' knop, er is veel informatie te vinden over emigreren met kinderen.

Groetjes,
Susan

bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo´n echte forum-gangster ben, maar dit is er toch wel eentje waar ik wat mee kan...

vandaag bericht gekregen van de eventuele nieuwe werkgever met een zogenaamd package-salaris, maar ook het basis salaris is aangeduid. Ziet er leuk uit, maar wat weten wij nu van de waarde van zo iets. Het is de bedoeling dat we in de buurt van Sydney gaan wonen (ik wil toch echt wel iets buiten het stadsgedeelte). En wat nu?

Voor mijn gevoel moeten we nu op zoek naar een emigratieconsulent ofzo die ons wat meer kan vertellen omtrent dat salaris of een accountant of iets in die geest, zodat wij een idee hebben wat dat eigenlijk waard is in Australie. Klopt mijn gevoel of hebben jullie nog betere opties? We weten ook niet of wij ons huis zouden verkopen of verhuren, het is zo´n rustig stukje natuur waar wij zitten. Maar ik ben bang dat als je het zou verhuren dat je nooit los komt van hier en dat is ook niet de bedoeling. Persoonlijk denk ik dan dat je de stap maar beter helemaal goed kan zetten. als je terug wilt zijn er nog huizen genoeg, toch?

Ik moet zeggen dat de ene dag mijn geluk niet op kan dat wij deze kans krijgen en zie ik alles heel rooskleurig, maar er zijn ook momenten, dat wil je niet weten.... maar ik denk dat iedereen dat wel heeft als je ineens zo´n bericht krijgt en er eigenlijk niet heel je leven `bewust` mee bezig bent geweest. De opa´s en oma´s krijgen het inmiddels al spaansbenauwd, maar dat hoort bij het hele proces... 

o, ja het is de bedoeling dat wij zouden gaan voor een visa 457 (wat dat dan ook moge zijn) voor in principe 4 jaar en dan kan je dat daarna omzetten of zo iets. Ik had echt de intentie om vanavond eens even op te gaan zoeken hoe of wat, maar de kleinste krijgt haar 5e tand en die had duidelijk andere plannen...... dat zullen we bij al het geregel wel moeten incalculeren, want je bent natuurlijk niet zo flexibel. Maar goed, ik werk nu nog 20 uur, dus moet ik nog tijd genoeg hebben om alles in orde te maken.... het zal allemaal nog lang genoeg duren, maar de beslissing zal toch binnenkort moeten vallen... gelukkig een lang weekend, met zoveel stof om over na te denken zal het allemaal weer snel genoeg voorbij zijn...

echt bedankt voor de reacties, dat doet mij veel deugd!

[quote author=Jennefer link=topic=7119.msg90976#msg90976 date=1180041218]
Voor mijn gevoel moeten we nu op zoek naar een emigratieconsulent ofzo die ons wat meer kan vertellen omtrent dat salaris of een accountant of iets in die geest, zodat wij een idee hebben wat dat eigenlijk waard is in Australie. Klopt mijn gevoel of hebben jullie nog betere opties? [/quote]

Ha Jennefer,
Op dit forum is eea te lezen over ervaringen met bureaus. Zie: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=196.0

Verder lees ik veel goede dingen over www.move2australia.com.au  Ze voeren momenteel voor ons een onderzoek uit of we voor een visum in aanmerking komen en zo ja, voor welk. Kijk eens op de site zou ik zeggen.

En of dat de handigste stap is? Voor iedereen is dat anders denk ik. Het schijnt dat het ene visum makkelijker zelf te regelen is dan het andere, maar dat je alles zelf kunt als je er maar veel tijd in steekt. Ik heb ook reacties van mensen gelezen die eerst waren afgewezen, maar door hulp van een bureau toch een visum hebben gekregen. Zij hebben er natuurlijk wel ervaring mee. Ik denk dat het het beste is om gewoon veel te lezen op dit forum en dan een beslissing te nemen. Maar wie ben ik, ik ben ook pas begonnen  :wink:

Groetjes! Dijnnas

Back