Hallo, even voorstellen

Brenda

New Member
hi,

mijn naam is Brenda en DENK dat ik graag naar Australie zou emigreren.
Inderdaad denk, het is een droom maar puur gebaseerd op een gevoel... er is nog maar weinig info en ook een idee is er nog niet echt.
Het is wel bespreekbaar thuis, maar mn man staat nog niet echt te springen, we weten immers nog zo weinig... Wat zeg je er allemaal voorop en wat krijg je er voor terug....

Het grote verzamelen van informatie is nu van start gegaan... kwam dit forum tegen en dacht hier onder andere te gaan beginnen (naast alle officiele sites en hele verademing:)

groeten, Brenda
 
zijn jullie al eens naar australie geweest? wij hadden namelijk precies hetzelfde; mijn man wou naar australie en ik wist het niet zo zeker, omdat ik gewoon niks van het land af wist. Toen zijn we er eens geweest en heb ik me helemaal bedacht
icon_wink.gif
 
Hoi Brenda,

Welkom op het forum. Misschien is het een idee om een paar maanden op vakantie te gaan naar Australie. Ik weet zeker dat jullie beide meteen voor het land vallen en je een keuze kan maken of je echt wilt gaan. In ieder geval veel succes.
 
Dank je!
Yep we zijn er een keer geweest, in 99 (we zijn er zelfs getrouwd).
Voor wat betreft het land zijn er ook geen twijfels, ALS we gaan gaan we naar Australie, en een ander land is geen optie.
Het is meer het hele emigratie gebeuren waar (vooral) hij tegenop ziet.
Je weet nu wat je hebt, je hebt al wat leuks opgebouwd hier, en je moet bereid zijn alles op te geven voor een gok...
Want dat is het natuurlijk toch, ik kan nu wel roepen dat ik dit wil, maar (ook ik heb de drama's op tv gezien, HET ROER OM) het kan ook tegenvallen. Het zijn lastige beslissingen.
Heb gister aantal booklets doorgenomen om te kijken welk visum we uberhaupt voor in aanmerking zouden kunnen denken te komen...
Direct weer 100-den vragen die bij je opkomen.
Ik verwacht me de komende tijd wel wat vaker hier te melden, dit soort zaken moeten anderen toch bekend voorkomen lijkt me :)
 
Ik begrijp wat je bedoeld. Voor mij was het ook een hele stap. Met alles wat ik had in een tas naar australie. Even achterom kijken voordat het vliegtuig weg vloog, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad. Nou had ik zelf ht idee dat ik weinig in Nederland te zoeken had.
 
HOi Brenda,

Ik kan mij heel goed voorstellen, dat als je ermee aan de slag gaat, dat je de bomen door het bos niet meer ziet. Misschien kunnen jullie eerst bekijken, waarom je wilt emigreren?? Als je de voors en tegens af hebt gewogen, wordt het misschien iets lichter en is de drive om te gaan vol energie.??

Dan kun je kijken voor welk visa je in aanmerking komt en stap voor stap het te gaan bekijken.

Verder over het programma het roer om, (dat heb ik ook gezien) Zijn het voorbeelden, zoals je het nooit zou moeten doen. Totaal onvoorbereid en dingen niet goed uitgezocht. Ik zou dat wat je gezien hebt lekker laten varen. Je weet nu hoe het niet moet, dus ga er lekker voor, als het gevoel blijft trekkken.

Groetjes
 
Ja hoor, het bekende gevoel van: Waarom emigreren terwijl het economisch gezien best lekker gaat in NL. En hebben we ook nog een dochtertje van bijna 2 jaar. Tja...... gaan we gokken of kiezen we voor de zekerheid (maar wat is tegenwoordig 'zeker' in NL). Wij zijn er nog niet uit....

KC
 
Hoi Brenda,

welkom op het forum!!

Ja, ik weet wel wat je bedoeld.

Voor ons is het al wat logischer om te gaan, omdat ik ben opgegroeid in Oz, maar ik ben verder wel Nederlands, geen familie daar of zo.
Wat ik steeds blijf zeggen is: we gaan gewoon voor het avontuur, en we zien wel of we blijven...
Omdat we nog jong zijn (22/26) hebben we eigenlijk niets te verliezen, en geen kinderen waar we rekening mee moeten houden. Dit scheelt enorm lijkt mij.

Maar ja, ik weet uit ervaring (van mijn ouders en anderen) dat ik vooral altijd tussen de twee landen in zal zitten. Ik denk dat ik mij nooit ergens echt thuis zal voelen...
Vooral nu mijn ouders (vooral door ons) nu ook weer waarschijnlijk terug gaan naar Oz, wordt het een mooi ingewikkeld zooitje... want ik zal dan waarschijnlijk geen heimwee hebben naar NL, maar Pascal misschien wel, naar zijn familie dan vooral lijkt me... Arghhhhhhh!!!
Maar we doen het toch, en denken er maar niet te lang over na. We zien wel hoe het loopt!!
 
Hoi Brenda,

welkom hier op het forum.
Het is inderdaad een hele stap om te gaan emigreren. Je weet niet wat je te wachten staat en je geeft hier je zekerheid op. Ik ga eind mei en ik ben nog nooit in oz geweest. Ik heb voor mijzelf gezegt mocht ik na 2 jaar nog het gevoel hebben dat ik me niet thuis voel, is er altijd weer een vliegtuig die terug naar nl gaat. En dat progamma het roer om is inderdaad een slecht voorbeeld, xzo zal ik het noot doen.
Maar goed veel plezier op dit forum en suc6 met je keuze
 
Back
Top