Hallo even wat vragen.

Rutger

New Member
Hallo iedereen,

Ik heb het helemaal gehad in nederland en wil weg. Australie is mijn place-to-be.

Eerst even wat over mij: Ik = Jongeman van 24jaar. Met ruim 5 jaar werkervaring in de beveiliging (incl diploma's). Thuiswonend (ideaal om dan gelijk weg te gaan). en gezond.

Nu zit ik met een aantal dingetjes in mijn hoofdje waar ik niet echt een antwoord op kon vinden op het forum.

1) Als mijn werkveld niet voorkomt op de MODL lijst... Hoe gaat het me dan lukken?
2) Ik wil een Resident en Working visa, want anders eindig ik als zwerver.
3) Stel nu, ik krijg het R&W visa. Hoe kan ik dan het beste aan een klein huisje komen en een baan? Is dat het handigste via een bemiddelingsbureau of anders?

Owja, de regio waar ik het liefs naartoe zou willen is Queensland.

Nou hier houdt ik het voorlopig even bij er zullen vast snel nog weer nieuwe vragen opkomen.

Alsvast bedankt aan de mensen die de moeite nemen dit te lezen en/of beantwoorden.

Groeten,
Rutger
 
[quote author=Rutger link=topic=9801.msg133462#msg133462 date=1235929423]
Hallo iedereen,

Ik heb het helemaal gehad in nederland en wil weg. Australie is mijn place-to-be.

Eerst even wat over mij: Ik = Jongeman van 24jaar. Met ruim 5 jaar werkervaring in de beveiliging (incl diploma's). Thuiswonend (ideaal om dan gelijk weg te gaan). en gezond.

Nu zit ik met een aantal dingetjes in mijn hoofdje waar ik niet echt een antwoord op kon vinden op het forum.

1) Als mijn werkveld niet voorkomt op de MODL lijst... Hoe gaat het me dan lukken?
2) Ik wil een Resident en Working visa, want anders eindig ik als zwerver.
3) Stel nu, ik krijg het R&W visa. Hoe kan ik dan het beste aan een klein huisje komen en een baan? Is dat het handigste via een bemiddelingsbureau of anders?

Owja, de regio waar ik het liefs naartoe zou willen is Queensland.

Nou hier houdt ik het voorlopig even bij er zullen vast snel nog weer nieuwe vragen opkomen.

Alsvast bedankt aan de mensen die de moeite nemen dit te lezen en/of beantwoorden.

Groeten,
Rutger
[/quote]
Je bent nog geen 30, dus je zou eerst eens met een WHV naar OZ kunnen gaan.
Dan kan je er een jaar werken en reizen.
En misschien nog contacten opdoen, die je bij een definitieve overstap kunnen helpen.
Maar als je beroep niet op de SOL staat, gaat het een probleem worden om een PR te krijgen.
Of een van de contacten tijdens je WHV moet een leuke Sheila zijn :grin:

Bart
 
Waren er niet ook lijsten waar je voor sponsoring in Queensland terecht kon als je niet op DE lijsten voorkwam?
Topic: 'off-list' -nominations bij skilled-visa..?

Ik weet niet hoe je die 'links' maakt naar andere topics?

Succes!
Marika
 
Zeker met de huidige economie lijkt t me helemaal lastig om binnen te komen als je beroep niet op de SOL staat.
Dus dat wordt omscholen of idd een leuke sheila zoeken!
Ik zou zeker overwegen om eerst op een WHV te gaan.
 
Even een tussentijdse update..

Volgens "Buysse", welbekend hier geloof ik... en ik quote nu:

"Op basis van de door u verstrekte gegevens komt u in aanmerking voor een visum voor Australia."

Isn't this nice? :)

Maar ok... wat nu.. is er niet ergens iets van een: Hoe-ga-ik-weg-uit-mijn-land-en-naar-australië boekje?

Groet,
Rutger
 
Kom naar de emigratiebeurs! Wie weet wordt je daar wat wijzer. Er gaan meer xpditers (waaronder ik).. Als je even zoekt op 'emigratiebeurs' vind je het topic erover.
 
Hoi,

waarom wil je eigenlijk naar Australia? Ben je er al geweest op vakantie?
Zoniet zou ik toch eerst eens een bezoekje brengen aan het land.
Het antwoord dat je van Bart kreeg lijkt me in dit geval ideaal.

Groeten
 
[quote author=Rutger link=topic=9801.msg133553#msg133553 date=1236055945]
Geregeld! Ik bent daar een zaterdagjes :)


[/quote]

Ooh joh de rest gaat op zondag.. Kom ook zondag  :up:
 
Jammer jammer! Maar uiteindelijk gaat het om de informatie natuurlijk, en niet om het ontmoeten van de andere xpditers  :wink:
Hoop dat je daar alles vind wat je nog moet weten
Veel plezier!
En ooooh... laat maar weten zaterdag avond/nacht hoe het geweest is.. Misschien dat je nog tips voor ons hebt welke conventies we bij moeten wonen (of juist niet), welke standjes leuk waren, etc..
Groetjes!
 
[quote author=Gwen link=topic=9801.msg133596#msg133596 date=1236117155]
laat maar weten zaterdag avond/nacht hoe het geweest is..
welke standjes leuk waren, etc..

[/quote]
:lol1: :loldevil: :lol1: :loldevil: :lol1: :loldevil:

Bart
 
[quote author=Tekkel link=topic=9801.msg133597#msg133597 date=1236118292]
[quote author=Gwen link=topic=9801.msg133596#msg133596 date=1236117155]
laat maar weten zaterdag avond/nacht hoe het geweest is..
welke standjes leuk waren, etc..
[/quote]
:lol1: :loldevil: :lol1: :loldevil: :lol1: :loldevil:
Bart
[/quote]

A dirty mind is a joy forever ...  :grin: :grin:
 
mmmm... misschien dat wij toch ook maar moeten gaan...Lijkt een spannende bijeenkomst te worden  :roll:
 
Hihi.. hmm ja zo kun je het ook bekijken  :grin:
Niet zo bedoeld natuurlijk  :lol:
 
Back
Top