Hallo iedereen

Soph88

New Member
Sinds begin dit jaar begint het heel erg bij me te kriebelen om voor onbepaalde tijd naar Melbourne te verhuizen. Heb veel mensen ontmoet uit Melbourne en het lijkt me een ontzettend leuke stad.
Wat ik heb gelezen is dat het geen probleem is om een woning te vinden... Wat lastiger schijnt is het vinden van een geschikte baan icm met visum. Working Holiday Visum kun je makkelijk aankomen, maar daardoor kom je denk ik in het poultje backpackers/ongeschoold werk terecht ivm de 6 maanden max ergens mogen werken. Liever zoek ik iets in mijn eigen branche - Communicatie. Ik ben 26 jaar en heb Communicatiewetenschappen gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam en bijna 3 jaar werkervaring in de reclame sector/brand activation. Hoor graag jullie tips/ervaringen. Appreciated! :)

Cheers,

Sophie
 
Welkom Sophie! WHV is inderdaad het gemakkelijkst aan te komen en het heeft inderdaad zijn beperkingen voor het vinden van een baan. Om in je eigen vakgebied te kunnen werken is het wel handig om een visum voor een langere tijd te hebben, maar daarvoor moet je wel een heel traject met de nodige bijkomende kosten afleggen. Daarbij moet je ook nog het geluk hebben dat je beroep op de SOL staat (ik heb geen idee of dat bij jou het geval is) of dat je een sponsor vindt, wat ook niet gemakkelijk is. Ik zou lekker op een WHV komen, dit eventueel met een paar maanden farmwork nog een jaar verlengen en intussen netwerken, contracten leggen en zo kijken wat de mogelijkheden zijn.
 
Yep mee eens, of je moet 10.000 dollar klaar hebben liggen voor een "serieus"visum, dan zou ik dat eens proberen. Lekker op een WHV de boel verkennen, wellicht verandert je mening wel en ga je voor Sydney....keep an open mind!
 
Of Alice Springs, for a change...:D
Welkom Sophie! Succes met uitzoeken.
Of gewoon gaan op een WHV inderdaad!
 
nee hoor,haha ik zou gelijk voor Alice kiezen. Wegwezen uit de stad :up: open mind and the open plains
 
Max roept: we gaan naar Broome...uhm das een beetje warm en vochtig toch op dit moment? Ik dacht zelf meer aan Freo, maar dat kost een paar centen vrees ik
Haha wij zitten letterlijk met ons hoofd in de wolken hier, open haard knettert vrolijk op de achtergrond JA it's summer, really
 
Max roept: we gaan naar Broome...uhm das een beetje warm en vochtig toch op dit moment?
Ik dacht zelf meer aan Freo, maar dat kost een paar centen vrees ik

JAAA, kom gezellig naar Broome... Inderdaad nu bloedje heet, benauwd en de eerste cycloon vormt zich voor de kost, maar ach...such is life in the tropics ;)

Vrees alleen dat Broome niet veel goedkoper is dan Freo hoor... erg prijzig hiero...
 


OFX
Back
Top