Hallo iedereen!

JP2017

Well-Known Member
Hallo iedereen,

Wij lezen al een tijdje mee op het forum. Nu onze plannen concreet geworden zijn, willen wij ons graag voorstellen.

Wij zijn een aantal jaar geleden geëmigreerd naar de ABC eilanden. Dit was qua procedure een vrij gemakkelijke emigratie. Wat een emigratie inhoudt en wat het met zich meebrengt daar zijn wij helemaal op de hoogte van. Voor ons is nu het moment aangekomen dat we de stap willen gaan maken om te gaan emigreren naar Australië.

Wij weten al dat we voor het 189 visum willen gaan. Beide onze beroepen staan op de lijst, het is nog wel even spannend of dit na 1 juli 2017 ook nog zo is. Maar daar gaan we wel vanuit. Wij gaan het visum op de naam van mijn partner aanvragen en ik zal daarop meeliften. Dit omdat het skills assessment voor mijn beroep pittig is en waarschijnlijk gaat het mij niet lukken om het skills assessment te halen. De Ielts test wordt voor mij een probleem.

We gaan het skills assessment (ACS) voor mijn partner aanvragen. Hij is druk bezig zich voor te bereiden op de Ielts test. Op dit moment zal hij voor alle onderdelen een 8 moeten halen omdat voor zijn beroep het puntenaantal voor het visum hoger ligt. Met een 7 komt hij net 5 punten te kort. Wij hopen dus ook dat na 1 juli 2017 de punten voor zijn beroep verlaagd worden, zodat hij aan een 7 voor de Ielts test voldoende heeft.

Wij hebben nog wel een vraag met betrekking tot zijn skills assessment. Voor dit assessment is het nodig dat van het paspoort, trouwboekje, diploma’s een certified copy gemaakt wordt. Kunnen wij dit laten doen bij een willekeurige notaris?

Groetjes,
Familie JP
 
Hallo iedereen,
Wij hebben nog wel een vraag met betrekking tot zijn skills assessment. Voor dit assessment is het nodig dat van het paspoort, trouwboekje, diploma’s een certified copy gemaakt wordt. Kunnen wij dit laten doen bij een willekeurige notaris?

Jup. Iedere willekeurige notaris kan dit doen. Maar het loont om eerst wat notariskantoren rond te bellen, want er kunnen nogal wat verschillen zitten in de kosten. Sommigen vragen bijv. €15 (of meer, of minder) per copy, terwijl anderen er niets voor vragen en het er zo even bij tussendoor doen.
 
Welkom! Mijn vriendin zit met enige regelmaat op de ABC eilanden (meestal C) maar denkt toch dat Australia fijner is dan de eilanden ;)

Certified copies kunnen gewoon bij een notaris (in NL vasteland tenminste)

En wat betreft de IELTS, 4x8, op Academic of General? Lezen, Luisteren en Spreken is met oefening voor een hoop mensen wel te doen. Schrijven een 8 is best lastig, dus hou daar rekening mee :up:
 
Dank je wel voor jullie antwoorden. Wij zullen een aantal notariskantoren gaan benaderen. Dat moet goed gaan komen.

@afterbang alles wat de ABC eilanden niet heeft dat heeft Australië wel :):):).
Hij mag de general test doen. Het schrijven dat zal inderdaad lastig gaan worden, die andere 3 onderdelen dat moet hem wel lukken om een 8 te halen.
 
Hij mag de general test doen. Het schrijven dat zal inderdaad lastig gaan worden, die andere 3 onderdelen dat moet hem wel lukken om een 8 te halen.

OK, fijn dat het in ieder geval de General is, dat scheelt zeker op het schrijven onderdeel een slok op een borrel. Niet dat het dan opeens makkelijk is. Maar General schrijven ligt dichter bij 'normaal' schrijven dan de academic. Succes!
 
Wij hebben al een lange tijd niets meer geschreven maar wel volop meegelezen. Natuurlijk zijn wij niet stil blijven zitten, onze droom om naar Australie te gaan wordt alleen maar groter.

Bij deze een update en ook wat vragen.

Wij wilde in eerste instantie voor de 189 gaan daarbij is wel de voorwaarde dat mijn partner voor alle onderdelen opnde ieltstest een 8 haalt i.v.m. de hoogte van de punten van zijn beroep. Wij hadden gehoopt dat het aantal punten om laag zou gaan, zodat hij aan 4x 7 genoeg had. Maar dit lijkt niet te gebeuren en het schommelt al bijna 1,5 jaar tussen de 70 en 75.

De Ieltstest is inmiddels gedaan en helaas geen 4 achten, maar wel een overall score van een 8. Maar dat telt helaas niet. Daarnaast hebben wij inmiddels het assesment ook aangevraagd en deze is positief beoordeeld.
Alles hebben wij gedaan zonder een bureau. Weet niet of wij de visumaanvraag ook zonder bureau kunnen doen? Of dat het verstandiger is om voor de laatste stappen een bureau in te schakelen?

Eigenlijk hebben wij alles klaar om de EOI in te dienen alleen het probleem dat het punten aantal te hoog is. Dan heeft het volgens mij geen zin om de EOI in te dienen, wij komen nu 5 punten te weinig.

Wij zitten er nu aan te denken om misschien voor een 190 te gaan. Dan hebben wij precies genoeg punten. Er zijn een aantal staten die het beroep van mijn parter op de nominatielijst hebben staan.

Echter hebben wij wel wat vragen over de 190. Klopt het dat het verschil met de 189 alleen is dat je 2 jaar in genomineerde staat moet wonen en werken?

Ben je na deze 2 jaar vrij om te gaan waar je dan wilt wonen en werken?
Het is wel een PR visum maar loopt deze af na 2 jaar? Moet je dan weer opnieuw aanvragen?

Als wij voor de 190 gaan moet mijn partner van te voren al werk hebben? Mocht nou blijken dat hij geen werk kan vinden in zijn beroep is dat een probleem voor dat visum? Kan hij ook iets anders gaan doen?

Kun je voor meerdere staten tegelijk je EOI indienen voor visum 190?

Hopelijk kunnen jullie onze vragen beantwoorden.
In ieder geval heel veel dank daarvoor.
 
De aanvraag is makkelijk zonder bureau te doen. Zou er je geld niet aan verspillen.

Kan je partner de IELTS niet opnieuw proberen?
 
De Ieltstest opnieuw doen, dat zijn wij aan het overwegen. Dat is ook afhankelijk van de mogelijkheden van het 190 visa.
Daarnaast achten wij de kans ook klein om 4x een 8 te halen, maar niets is onmogelijk.
Voor ons geldt daarnaast ook nog dat wij niet zo gemakkelijk en goedkoop een locatie kunnen bereiken waar de Ieltstest wordt afgenomen. Op de ABC eilanden is dit namelijk niet mogelijk.
 
De 190 is precies hetzelfde als de 189 met die twee jaar verplichting in de staat die je Sponsort. Die sponsoring moet je wel zelf aanvragen/regelen. Je hoeft vooraf geen werk te hebben. Alles is gelijk aan 189 + de verplichting voor de 2 jaar in de staat.

Dus als dat je droom dichterbij brengt zou ik het zeker doen.

Wij hebben een 176, de oude 190 zeg maar, en dat bevalt prima. Na twee jaar ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt.
 
@afterbang bedankt voor je reactie.

Bij deze weer een update. Wij hebben ook goed advies gevraagd bij het emmigratiebureau, die destijds voor ons de eerste beoordeling heeft gedaan om te kijken of er mogelijkheden waren.

Vanuit het emigratiebureau hebben wij het advies gekregen om 3x de EOI in te vullen.
Dit hebben wij gisteren maar meteen gedaan . Dit hebben wij zelf gedaan.

1x voor 189 omdat er begin van het financiele jaar voorspelt is dat de punten voor het beroep van mijn partner tegen het einde van het financiele jaar omlaag zouden gaan. Het staat nu nog op 70 punten en wij hebben 65 punten. Wij hopen dat het inderdaad omlaag gaat.

Daarnaast 2x de 190 ingevuld voor VIC en NSW. Dit zijn de staten waar een 190 mogelijk is voor het beroep van mijn partner. Bij VIC zijn ook weer eisen aan verbonden voor de 190, zoals aantal jaar werkervaring en een bepaalde score van Ielts. Daar voldoen wij gelukkig aan.

Het wachten voor ons is nu begonnen of wij in de aankomende 2 jaar een uitnodiging gaan ontvangen om de visa aanvraag in te dienen.

Ik vind het nu wel heel spannend, terwijl wij al een keer een emigratie mee gemaakt hebben. Die was vele malen eenvoudiger en daarbij wist je dat het van te voren dat het mogelijk was om te emigreren.

Als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan brengen wij jullie op de hoogte.

Groet!
 
Jeetje duren de uitnodigingen voortaan zo lang ja? :-( Ik ben al een tijd niet op het forum geweest dus loop achter... Drie jaar geleden had ik binnen 3 weken geloof ik mijn uitnodiging na EOI..
 
Het is volgens mij ook afhankelijk van het beroep hoe snel je reactie hebt.
Als wij een uitnodiging ontvangen van de staat (VIC of NSW) dan moeten we binnen 14 dagen via hun eigen online systeem documenten uploaden. Op basis daarvan beoordelen ze dan of ze je definitief een staatnominatie geven en als je die dan ontvangt dan kun je pas verder met de aanvraag voor het visa.
 
Bij deze even een update.
Zoals vele van jullie misschien al gezien of gelezen hebben is het heel lastig om met 65(189) en 70 (190) punten een uitnodiging te krijgen.

Wij hebben uiteindelijk besloten om toch te kijken of wij geen 20 punten voor engels kunnen scoren. Uiteindelijk hebben wij niet gekozen om de Ielts test opnieuw te doen maar om de PTE te doen. Dit was voor ons een hele goede keuze. Gisteren de test gehad en vanochtend al de uitslag. De 20 punten zijn binnen!! Helemaal happy hier.

Meteen de EOI aangepast, Nu 75 voor 189 en 80 voor 190, hopelijk volgt nu op korte termijn een uitnodiging voor de 189 of de 190. Voor de 190 moeten wij vanuit de staat wel eerst nog een vooruitnodiging krijgen voordat wij een uitnodiging ontvangen voor de 190. Dit geldt volgens mij alleen voor de ICT beroepen.

Wij zitten weer in de wachtkamer maar nu kunnen wij ook niets meer doen om meer punten te scoren.
 
Even snel een berichtje. Totaal niet verwacht hebben wij zojuist een pre uitnodiging van NSW ontvangen. Helemaal happy hier!! Nu hebben wij 14 dagen de tijd om te reageren en de documenten aan te leveren.

Zal binnenkort even een laatste stand van zaken aanmaken.
 
@M5 jazeker nieuws.

Het gaat hier in eens in een grote versnelling de goede kant op.
Wij hebben vrij snel alle documenten voor de pre-uitnodiging van NSW ingediend en wij zouden binnen 12 weken iets horen. Echter kregen wij al binnen enkele dagen een reactie dat zij ons genomineerd hadden en daarna hebben wij meteen een uitnodiging voor de Visa aanvraag (190) ontvangen.

Deze hebben wij vorige week formeel ingediend met alle documenten. Uitgezonderd de VOG, deze hopen wij dan ook volgende week te ontvangen, mijn Engels test (moet functioneel Engels halen) deze test heb ik aankomend weekend en de Health check moeten wij ook nog doen.
De Health check staat inmiddels wel gepland voor over 2 weken. De form 80 en 1221 zijn ook volledig ingevuld en bijgevoegd bij de stapel documenten.

Na mijn Engels test en de Health check kan het wachten beginnen, wij hopen natuurlijk dat alles meteen goed is en dat er geen aanvullende documenten meer nodig zijn.
Dat wij ook een GRANT gaan krijgen.
 
Back
Top