Hallo, ik ben ook nieuw

jessica1503

New Member
[pre]Hoi,

Ik ben Jessica, 26 jaar, ben getrouwd met Sander en heb een zoontje van 1.5 ,Tim.
Dat was al een hoop info zo in 1 zin. Op dit moment ben ik lekker thuis en Sander zit bij de brandweer in Rotterdam.
We wonen zelf in Hellevoetsluis.
We kwamen op deze site , omdat we aan het kijken zijn wat je eigenlijk allemaal moet regelen om te kunnen emigreren naar Australie.
We willen allebei weg uit Nederland, gewoon om ergens anders opnieuw te beginnen. We hebben dan wel een kleintje, maar we durven zo'n avontuur wel aan.
We zijn dus op zoek naar tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken en we hopen op deze manier verder te komen. Is nog gezellig ook via het forum.
Ik zal dus eens wat onderwerpen verzinnen en jullie zien me wel op het forum.
Groetjes... :-D[/pre]​

Welkom, ik ben ook pas sinds vandaag nieuw en eigenlijk om dezelfde reden als jij. Ja zo'n forum is dan een ideale en gezellige manier...

Hoi Jessica,

Welkom op het forum. Het is heel verstandig om deze stap te nemen wanneer je kind(eren) nog jong is(zijn). Dan is het een stuk makkelijker. Vrienden van ons die nu sinds november hier zitten, hebben besloten om weer terug te gaan, omdat de oudste dochter van 14 hier niet kan aarden.

Perthpete

Hallo Jessica,

Welkom op het forum  :hi:

Veel succes met je plannen.  We zijn ook van plan om te emigreren met 2 kleintjes (1 van 14 maanden en 1 onderweg).  Je kunt op dit forum veel informatie vinden.

Groetjes,
Susan, Mees & Shea

welkom op het forum

wij (hans en cathy) zijn druk doende te emigreren en verwachten midden volgend jaar naar brisbane te verhuize.
de jongste van ons  is dan 4 en de oudste 8.
we betrekken de kinderen overal bij al begrijpt de kleinste het nioet helemaal.
elke keer als we in de auto stappen vraagt ze: gaan we nu naar australie.  lief toch
hans

Ik vind alle reacties erg leuk. Sommigen die al heel ver zijn met de procedure. Het lijkt me wel heel spannend.
Als we het door zetten in hoeverre dit realistisch is, dan zijn we zeker van plan te vertrekken als ons kindje nog klein is, ook in verband met school.
Nu leert hij de taal denk ik nog het makkelijkst.

Sander heeft vandaag al op de site van de Fire Service in Queensland gekeken en er zijn heel wat baantjes die vervult kunnen worden.

Onze droom blijft wel om een iegen boot te kunnen verhuren aan duikers, of dit nu onervaren of ervaren duikers zijn. Daarom wil ik nog wel het instructeursdiploma halen hier in Nederland.

Alle tips zijn welkom!
Doei
Jessica

[quote author=Scutch link=topic=4979.msg63323#msg63323 date=1150731689]
Hallo Jessica,

Welkom op het forum   :hi:

Veel succes met je plannen.  We zijn ook van plan om te emigreren met 2 kleintjes (1 van 14 maanden en 1 onderweg).  Je kunt op dit forum veel informatie vinden.

Groetjes,
Susan, Mees & Shea
[/quote]

Hoelang zijn jullie al bezig met dit idee?
Ons zoontje is nu net 1.5 geweest en er is zeker nog de wens voor een 2e op zeer korte termijn.
Dat zou dan een beetje vergelijkbaar zijn met jullie.

Hoi Jessica......

Dit is mijn laaste week als brandweerman in Den Haag, zondag mijn laatste dienst en dan volgende week vrijdag vertrekken we naar Australie.

Mijn situatie is ietsjes anders daar mijn vriendin uit Australie komt en ik meelift op een spouse / defacto visa. Het koste even wat moeite om alle documenten te verzamelen, maar eenmaal in Berlijn was het een peulenschil!.

Werken bij de brandweer in Australie zou top zijn! Engels rooster draaien, mensen helpen........wat wil je nog meer. Echter de eerste twee jaar gaat deze vlieger voor mij niet op daar je nog geen permanent resident bent. Dus, eerst twee jaar wachten en dan maar hopen dat er een functie vrij komt en een kans krijgt.

Wens jullie veel succes toe.........

Angourie

:)

Hoi Angourie,

Ik wil je even veel succes wensen in Australie. Vrijdag is al jouw grote dag zeg....
Wij zijn echt nog aan het begin om alles te lezen en uit te zoeken, dan nog alle testen / keuringen pff, maar goed .Als je wat wilt...... dat zeggen ze toch altijd.
Wij hebben al op de site van fire service qld gekeken en dat ziet er op zich best goed uit.
Wellicht word je ooit nog de collega van mijn man!!

Heel veel succes maar vooral veel plezier daar

Jessica

Hallo Jessica,

Ben een paar dagen offline geweest.

Ik ben al langer bezig met het idee, maar had nooit iets concreets gedaan.  Omdat ik een nieuwe relatie kreeg 2,5 jaar geleden en snel moeder werd was ik het idee eigenlijk 'vergeten', maar mijn broer is ook in september vader geworden.  Ik weet dat hij heel gelukkig in Australie is en ik wil heel graag dat ik hem en zijn familie vaker zie.  Ik vind het leuk in Nederland maar de familieband is heel sterk en ik wil graag daar wonen.  Ik heb het met mijn partner overgehad en hij was heel enthousiast. 

Dus in oktober vorig jaar zijn we begonnen met het proces.  Ivm mijn leeftijd (40) wilde we niet wachten met een tweede, je weet niet hoelang het visumproces duurt.  Gelukkig hoefde wij niet lang te wachten.  We hebben gewoon het proces een paar maanden uitgesteld.  Of we met 1 emrigeren, of 2, maakt niet zoveel uit denk ik!

Het lijkt mij ook makkelijker dat we 'klaar' zijn met kinderen voordat we emigreren.  Dan kan ik volledig concentreren op werk vinden etc.  Natuurlijk is de keus zeer persoonlijk.

Veel succes met jullie kinderwens en emigratieplannen, genoeg te doen!

Groetjes,
Susan

Back