Hallo, ik ben Trude.... en over 8 dagen in Brisbane

BlizzardofOz

XPdite Sponsor

Hallo allemaal,

Van Amsterdam naar Sydney naar Kuala Lumpur... en nu naar Brisbane.

Na een paar jaar met eindeloze verhuizingen en veranderingen, hoop ik dat Brisbane de stad zal zijn waar ik met mijn Australische man (Glen) nu eindelijk eens een tijdje zal blijven. Time to settle down!

Ik heb nog een weekje handover te gaan in mijn huidige baan in Malaysia en ga volgende week naar "huis". Ja, ik beschouw Australie als thuis, iets waar mijn ouders nog steeds moeite mee hebben (en mijn schoonouders geweldig vinden!). Maar tegenlijkertijd ben ik Nederlands genoeg om dit forum erg leuk te vinden!

Hoewel ik een paar keer kort in Brisbane ben geweest heb ik er nooit gewoond en ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn. Moet zeggen dat de eerste 'remote' indruk erg positief is, tot nu toe alleen maar behulpzame en vriendelijke mensen. Glen is mij een paar weken terug voorgegaan en heeft inmiddels een apartement en een baan geregeld - dat is prettig thuiskomen.

Kijk er naar uit om ervaring uit te wisselen en om wie weet eens een Tooheys Extra Dry te drinken met de Brisbane-based members. (na een jaar Carlsberg en Tiger heb ik ontzettend zin in een paar Australische biertjes! zolang het maar geen VB of XXXX is....).

Tot snel!  :later:

Trude

Welkom opdit gezellige forum  :hi:
Leuk om ook mensen te hebben zonder visum stress  :-D

Gr. Ton en Ineke

Hoi trude,
welkom op het forum. Martijn en ik wonen ook in Brisbane. Elke eerste donderdag van de maand is er een borrel in het Brussels cafe. Maar daar staan ook uitnodigingen van op het forum. De eerst volgende is op 7 juli.

Groetjes Rebekka

Hi Trude

Welkom vanuit Brisbane! :), weten jullie al waar jullie je gaan vestigen?

Groetjes
Syl

Dankjewel voor alle reacties!

[quote author=Ton en Ineke link=topic=1985.msg19063#msg19063 date=1119599469]
Leuk om ook mensen te hebben zonder visum stress :-D
[/quote]

Ja, wel lekker hoor! Maar ik begrijp de visum stress volkomen, zat er een jaar of vier geleden zelf middenin!

[quote author=Syl link=topic=1985.msg19089#msg19089 date=1119605447]
weten jullie al waar jullie je gaan vestigen?
[/quote]

In eerste instantie huren we iets dichtbij het centrum (Bowen Hills), als we voldoende gespaard hebben voor een deposit willen we kopen - en dat wordt dan waarschijnlijk verder uit het centrum. Maar dat duurt nog wel een jaartje! Tegen die tijd weten we waarschijnlijk ook beter waar we willen zitten.

[quote author=jufrebekka link=topic=1985.msg19072#msg19072 date=1119601867]
Elke eerste donderdag van de maand is er een borrel in het Brussels cafe.
[/quote]

Klinkt goed! Zijn er normaal gesproken meer niet-Nederlands sprekende partners of is het een echt Hollandse aangelegenheid waar Glen waarschijnlijk niets aan vindt?

groetjes, Trude

[quote author=BlizzardofOz link=topic=1985.msg19098#msg19098 date=1119612976]

[/quote]

Klinkt goed! Zijn er normaal gesproken meer niet-Nederlands sprekende partners of is het een echt Hollandse aangelegenheid waar Glen waarschijnlijk niets aan vindt?

groetjes, Trude
[/quote]

Er zijn ook niet Nederlands sprekende partners. Bovendien spreekt iedereen Engels (wel handig als je hier woont  :-D). Dus genoeg te kletsen voor niet NL's sprekenden. Wij waren eerst ook wat afhoudend over elke maand borrelen met Nederlanders, maar wij hebben toch al heel wat Australische contacten. En dan is het toch stiekem heerlijk om af en toe Nederlands te kunnen kletsen. Tot de 7de?

Welkom op het forum!!
Kan me voorstellen dat je zin hebt om je lekker bij je man te voegen!! Brisbane is geweldig!!

Wij hopen volgend jaar mee te borrelen!!  :wink:

[quote author=BlizzardofOz link=topic=1985.msg19098#msg19098 date=1119612976]

[/quote]

groetjes, Trude
[/quote]

Hoi Trude,

naast de JB (jongerenborrel) zijn er ook 2 Xpdite bijeenkomsten/evenementen gepland. Er is een borrel op 16 zaterdag 16 juli in de irish pub en een picnic op zondag 30 juli (zie in QLD). altijd leuk en handig lijkt me om mensen van dit forum "live" te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen. zoals waar je het beste chocolade hagelslag, stroopwafels en senseopads kunt kopen. en er zijn meerdere mensen met australische partners (zoals ikke) dus ook leuk voor glen.

We zien je dan wel.

Rob

:hi:  op dit forum ! Ik woon sinds september 2004 in Brisbane en vind het een geweldige stad. Ik zit nog wel midden in de emigratie stress maar mijn vooruitzichten zijn goed ! Ik zou het leuk vinden als jullie ook bij een van de borrels of die picnic komen !  :wink:

groetjes,

Ingrid.

Hee Trude!
Leuk om je in het echte leven te gaan ontmoeten! Ik en Tjarco zijn (sinds kort) ook altijd van de partij op NLse avonden en het is harstikke gezellig, ook voor de aussies onder ons. 16 juli zal de eerste gelegenheid zijn voor jou om mee te doen, dus wie weet tot dan dan!
Annemiek

Hallo allemaal,

dankjulliewel! Voel me nu al helemaal welkom in Brisbane en ben er nog niet eens  :) . Het is bijna zover, ik vlieg vanavond...

Ik kom zeker kennismaken op de 7e of de 16e. Leuk!

Tot snel,
Trude

[quote author=BlizzardofOz link=topic=1985.msg19694#msg19694 date=1120202988]
Hallo allemaal,

dankjulliewel! Voel me nu al helemaal welkom in Brisbane en ben er nog niet eens  :) . Het is bijna zover, ik vlieg vanavond...

Ik kom zeker kennismaken op de 7e of de 16e. Leuk!

Tot snel,
Trude

[/quote]

Hoi Trude,

Als je naar de borrel komt op 16 Juli, zou je het me dan aub vantevoren kunnen laten weten, vanwege reserveren.

groetjes Rob

Back