hallo, ik ben Wim

WimDB

XPdite Sponsor
omdat m'n eerste introductie niet paste met de forumregels doe ik het nu opnieuw.

Ik ben Wim,  23j, woon in Deerlijk (West-Vlaanderen) en heb sinds enige tijd interesse om stilletjes aan te gaan emigreren naar oorden die me beter aanspreken.
Momenteel woon ik nog thuis.

M'n plan is om me eerst deze zomer eens naar Australië op reis te gaan en kijken of ik daar echt wel wil gaan vertoeven.
Een van de voornaamste redenen om naar beneden te verhuizen is het klimaat, natuur.
ALs ik zo eens een lijstje maak vind ik dat de minpunten de pluspunten niet van de troon stoten.

Werk vinden als drukker zal niet echt een probleem zijn.

Na eens vlug te hebben rondgekeken op het forum vind ik dat er enorm veel nuttige info voor mij persoonlijk tussenzit.

Welkom op het forum.

Werk als offset drukker vinden zal hier niet echt een probleem zijn. Tenminste het ligt er ook een beetje aan welke machines je wilt werken. Zelf werk ik als offset drukker aan een CD 102 6 kleuren (groot formaat) hier zul je iets minder vacatures voor vinden. Er staan wel veel vacatures voor kleiner formaat (52 of 74 formaat). Ik weet niet welke area wilt wonen maar als drukker verdien je het meest in Sydney of Melbourne, hier in Brisbane wordt goed betaalt maar het is wel een stukje minder als in de andere steden Brisbane rond de 50000/55000 dollar tegenover 70000/75000 dollar.

Cheers Sander

Als ik naar Australië kom zou het voor Sydney of Melbourne zijn. Aangezien ik er nog niet geweest ben weet ik het ook nog niet, eens grondig opzoekwerk doen zal ook al veel uitmaken.
Qua pers maakt het niet echt uit, hoe groter hoe beter betaald. Zolang het geen ploegenwerk is

[quote author=M5 link=topic=6083.msg76105#msg76105 date=1164834980]
Ik weet niet welke area wilt wonen maar als drukker verdien je het meest in Sydney of Melbourne, hier in Brisbane wordt goed betaalt maar het is wel een stukje minder als in de andere steden Brisbane rond de 50000/55000 dollar tegenover 70000/75000 dollar.
[/quote]

Maar de kosten in Sydney en Melbourne zijn toch ook hoger dan in Brisbane, dus effectief zou je in Brisbane wel evenveel over moeten kunnen houden....toch?

Maar de kosten in Sydney en Melbourne zijn toch ook hoger dan in Brisbane, dus effectief zou je in Brisbane wel evenveel over moeten kunnen houden....toch?

dat is idd een punt om rekening mee te houden.

Back