Hallo luitjes.........

iammarcel

New Member
Hallo allemaal,

Ik kwam dit forum gisteren toevallig tegen via een website van Joop Mul in Sydney.

We wonen nu al weer 4 jaar in Cooroy aan de noordelijke kant van de Sunshine Coast vlakbij Noosa.:up:. Geen haar op mijn hoofd heeft daar ooit spijt van gekregen!
Hiervoor hebben we 10 jaar in Nieuw Zeeland gewoond. Ook een schitterend land met ontzettend mooie natuur, maar economisch gezien in een minder goede staat dan Australie.

Als je inderdaad aan deze kant van de aarbol wil wonen moet je goed definieren wat je precies wil. Wat zijn je verwachtingen? Waar wil je naar toe groeien? Wat ben je bereidt om op te geven? Ik heb nogal wat Nederlanders ontmoet, vooral in Nieuw Zeeland, maar ook in Australie. De meeste daarvan hadden het goed naar hun zin, maar een klein aantal had heimwee naar familie en Nederland en is weer teruggegaan.

Ik moet zeggen dat Australie heel erg gewild is als emigratie land. Klimaat, ongerepte natuur en relaxte levensstijl staan vaak bovenaan het lijstje. Maar Australie is volgens mij ook het moeilijkste land in de wereld om binnen te komen.
Via mijn baan hier in Australie heb ik de afgelopen paar jaar ook kennis kunnen nemen van andere emigratie landen zoals Canada, Verenigde Staten en Brazilie. Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik als eerste Australie kiezen, gevolgd door Nieuw Zeeland en (Zuid-oost) Brazilie.

OK, zover mijn introductie. Is een beetje langer geworden dan wat ik dacht, maar dat geeft niet. Laat me weten wat voor een informatie jullie willen weten van de Sunshine Coast regio. Ik zal proberen daar zo goed mogenlijk en objectief een antwoord op te geven.

Groetjes vanuit een zomers Cooroy!

Marcel

Hoi Marcel

Welkom op het forum!
Leuk dat je je ervaringen met ons wil delen, veel plezier op het forum.

Groetjes Sander  :up:

Welkom op het forum

Leuk om je ervaringen te lezen.
Als ik vragen heb zal ik ze zeker stellen.

Hoi Marcel - en groeten uit Sydney!

Wij hadden ook Canada en de V.S. overwogen - dus ben ik blij om te lezen dat Australie toch je voorkeur had  :wink:

Hoi Marcel,

Welkom op het forum.
Leuk om te horen dat je ten noorden van de Sunshine Coast woont.
Dat is waar wij, na eerst 2 jaar in Melbourne te moeten wonen, ook graag naar toe willen.
Misschien dat ik tegen die tijd graag wat informatie zou willen krijgen.
Alvast bedankt.

Groetjes,
Brit

Back