Hallo M/Nederlanders

eddie

New Member
Ik zal mij even voorstellen , ik ben Eddie al weer 38, kom ik net achter bij het registreren, en ik ben bijna 3 jaar geleden vanuit noord Nederland geemigreerd naar deAdelaide hills.
Ik heb ooit wel eens eerder naar dit forum gekeken maar het was er nooit van gekomen om er verder in te verdiepen. Maar omdat ik er over zit te denken naar Lismore of Coffs Harbour (NSW) te verhuizen dacht ik laat ik eens kijken of ik via dit forum meer te weten kan komen over dit deel van Australie.

Welkom Eddie. We zijn niet nieuwesgierig hier... maar ik zou best willen horen waarom je 'god's country' (ook wel genoemd de Adelaide Hills :p ) achter je wil laten :)

Bedankt voor het welkom, en afterbang er zijn verschillende redenen waarom ik de Hills in zou willen ruilen voor Lismore of Coffs Harbour. Zoals vele emigranten ben ook ik op zoek naar Utopia en ik heb me laten vertellen dat de noordoost kust van NSW het dichtst in de buurt komt
De Adelaide hills zijn prachtig en vooral deze tijd van het jaar . Maar dat is dan ook gelijk het mooiste deel van SA, vooral in de zomer is alles eromheen dor en dood . En in die zomers is het bosbrand gevaar hier in de Hills vrij groot. s`Winters daar integen kan het ijskoud zijn en erg nat . Een ander (voor mij) nadeel vind ik dat je toch eigenlijk direct naast een grote stad woont. Ik kom uit Drenthe en ben hierheen verhuisd voor ondermeer meer ruimte en vrijheid, maar had dat eigenlijk daar meer dan hier. Ik woon eigenlijk in een buitenwijk van Adelaide, een stad met 1,3miljoen stedelingen. Naar mijn ervaring leven stedelingen anders dan mensen in de kleinere plaatsen. Liefst zou ik in een klein dorp wonen maar ik moet wel werk kunnen vinden. Dus het weer de omgeving en het formaat van Lismore en Coffs Harbour lijkt mij wel wat.

Back