Hallo OZ liefhebbers!

DaVinci

New Member
Hallo allemaal,

Als surfend op het internet kwam ik op deze site terecht! Ik weet dat ik niet de enige ben die Australie gek is maar op deze site staan toch wel heel veel OZ-freaks. Geweldig wat een schat aan handige informatie.

Ben zelf van plan om eind juli 2007 naar Australie af te reizen. Mijn broer en mijn vriendin wonen in Sydney en na een vakantie van 6 weken eind vorig jaar ben ik ook verkocht.

Ben van plan om een Skilled Workers visum aan te vragen. Mijn beroep (Chemical Engineer) staat op de most wanted list dus dat bied perspectief. Aangezien de aanvraag al met al langer in beslag zal gaan nemen dan het tijdstip dat ik wil afreizen ga ik waarschijnlijk eerst voor een Working Holiday Visum.

Voor dat ik vertrek wil ik een complete aanvraag voor het Skilled Workers Visum de deur uit hebben. Ik twijfel nog of ik de complete aanvraag zelf moet doen of dat ik een emigratie bureau in de arm neem. Ik heb al wel gezien dat deze gruwlijk duur zijn naast de toch al dure aanvraag van diverse documenten.

Op dit forum lees ik wisselende verhalen .Sommige forumgenoten hebben met succes zelf een visum aangevraagd en anderen waren minder succesvol. Wie kan mij adviseren op dit gebied?

Ik weet zeker dat ik regelmatig van dit forum gebruik ga maken. Leuk om via deze weg gelijksgezinden tegen te komen.

Groetjes,

Vincent

Welkom op het forum!

Migratie bureau of niet tja kom je gemakkelijk aan de 120 punten welke nodig zijn voor de skilled en zijn er geen andere dingen die je aanvraag vertragen (zoals gezondheid enz)? Mocht dit allemaal positief zijn en je over de benodigde werkervaring beschikken dan is er geen reden dat je de aanvraag niet zelf kunt regelen. Je kunt natuurlijk ook voor de wat makkelijke oplossing kiezen en toch een bureau in de armen nemen.... de keus blijft aan jou!

Veel succes met je beslissing en met de aanvraag!

Chantal

Ik lees dat jij je visum aanvraag de deur uit wil doen en daarna met een work and travel visum naar Oz af wil reizen? Ik weet het niet 100% zeker maar volgens kan dit niet zomaar. Als je een offshore visum aanvraagt moet je ook buiten Australie zijn; even op vakantie is volgens mij geen probleem maar jij zit er natuurlijk straks dan al permanent. Volgens mij zou je dan een work en travel aan moeten vragen; dan naar Australie moeten reizen en daar een onshore visum aanvraag moeten doen. Zolang de aanvraag loopt mag je ook in Australie blijven.

Visa type

- Onshore (If your visa can be granted while you are in Australia )
- Offshore (If your visa can be granted while you are outside Australia )
bron: http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/136/after-you-lodge.htm

En form 47SK zegt het volgende:
You must apply for an 'onshore' General Skilled Migration visa while you are in Australia, and you can only be granted an 'onshore' visa while you are in Australia.

You would generally apply for an 'offshore' General Skilled Migration visa while you are outside Australia. However, depending on your curcumstances, and the conditions on your current visa, you may be able to apply for an 'offshore' General Skilled Migration visa while you are in Australia. To be granted an 'offshore' General Skilled Migration visa, you must be outside Australia.

Dus... je mag hem blijkbaar wel aanvragen en daarna naar Australie vertrekken, als je maar zorgt dat je in het buitenland zit zodra je hem krijgt. Alleen is dat waarschijnlijk niet echt handig omdat je hier nog eea zal moeten regelen (police clearance, medicals, etc) al kan dat misschien ook wel vanuit Australie gebeuren.

Wauw,

Dat gaat snel. Nu al enkele reacties. Bedankt allemaal!

4np: Ik heb inderdaad gelezen dat als je een ofshore visum aanvraagd je buiten Australie moet zijn om deze in ontvangst te nemen. Ik zat er zelf aan te denken om dan bijvoorbeeld tijdelijk naar Nieuw Zeeland te gaan (indien dit mogelijk is). Dat scheelt een lange reis naar Nederland! Het voordeel van een ofshore is dat ik zolang ik nog in Nederland ben kan beginnen met de benodigde documenten bij elkaar zoeken. Dat zal vanuit Australie toch moeizamer gaan.

Groetjes,

Vincent

Welkom op het forum :hi:

Succes met alles uitzoeken. :up:

Btw wij hebben het zelf gedaan, ligt ook een beetje denk ik aan je skills assessment, als je beroep makkelijk in een hokje past, is het zeker goed te doen.

Mariette

Welkom op het forum en succes met de grote stap  :up:

Ik heb zelf tot nu toe alles gedaan en ik moet zeggem: ik vond het zelf prima te doen. Tot nu toe loopt alles heel voorspoedig. Ik ben tot nu toe heel blij geen bureau in de arm te hebben genomen, daar het me alleen maar veel geld had gekost en het er echt niet sneller op was gegaan. Het is een kwestie van het je ertoe zetten, tijd vrijmaken en je heel goed inlezen.
Ik ben wel maar alleen. Ik nsap heel goed dat mensen met een complexere visumaanvraag wel hulp inschakelen.

Welkom op het forum en succes met het starten van de aanvraag!

Groetjes Menno,Marie, Marlon en Nick

Ook van mij een  :hi: op het forum.
Ik ga de hele aanvraag ook zelf doen. Alle centjes die ik daarmee bespaar kan ik mooi meenemen. Mocht het over een tijdje toch allemaal wat moeilijker worden dan kan ik alsnog een bureau inschakelen. Toch hoop ik dat het niet zo ver hoeft te komen.

Veel succes in ieder geval met je plannen, enne vraag maar raak als je dingen wilt weten. Er hangt genoeg ervaring rond op dit forum  :up:

Greetz Jidske  :cool:

Back