Hallo toekomstige buren!

AnneDavid

New Member
Lieve mensen,

Joehoe, ook wij komen naar Down Under!!! Vandaag dien ik de aanvraag voor mijn Spouse visa in. Mijn man (David) en onze kids (Chris (3) en Luke (1)) hebben al de autralische nationaliteit, nu ik nog.
We willen in Noord-Brisbane gaan wonen. Ik zag dat er al een aantal nederlanders wonen. Ben heel benieuwd of we het halen in 2010 een barbie te geven in ons eigen huis!

Tot forums,

Annemiek

Hallo Annemiek (altijd leuk een naamgenoot) :lol:
Wij gaan september 2010 richting Palmwoods dat is zo'n 100 km ten noorden van Brisbane,
Wij hebben twee dochtertjes van 5 en 7
Ik weet niet hoeveel ten noorden van Brisbane jullie gaan wonen...maar ik zou zeggen...kom tegen die tijd maar een rose-tje en een biertje halen !
Groetjes Annemiek (ivm andere Annemieken op het forum Nora) :up:

Hallo Annemiek / Nora,

Wat leuk! Heb je alles al geregeld kwa emigratie? Of ga je terug naar eigen land?
Kijk nu al uit naar het roseetje! Waarom Palmwoods? (wij zijn nog aan het orienteren waar in het noorden van Brisbane)

Groetjes Annemiek (en David en Chris en Luke
smiley.gif
)

Hoi Annemiek,
Het bedrijf waar mijn man voor gaat werken is in Palmwoods gevestigd,
Maar het is ook altijd het gebied geweest waar we graag heen zouden gaan omdat het erg mooi groen en heuvelachtig is toch redelijk dicht bij Brisbane en ja...het klimaat he !
We gaan op een regionaal, employer sponsered visa en dat is goed binnen een paar weken te regelen en het voordeel is dat het gelijk permanent is.
Komt je man oorspronkelijk ook van Brisbane ?
Groetjes Annemiek

Welkom op het forum!!! Spouse visum is wel een lekkere snelle optie om het land binnen te komen :lol:
Succes ermee!

Hoi toekomstige buren!

En wat leuk, nog meer Brabo's in QLD :p

Ik ga zelf 3 maart richting Brisbane, maar dan juist richting het zuiden van de stad, in de buurt van Bethania of Waterford West. Hangt een beetje af van waar mijn toekomstige schoonzusjes een huisje vinden waar we kunnen wonen tot ik met m'n Australische vriend trouw komende augustus. Via WHV naar spouse visa dus :) Kom gerust een keer een bakske doen!

Heyhey Annemiek en familie!

Goede keuze, ten noorde van brisbane! Wij zitten nu zo'n maand aan de sunshine coast en het bevalt prima! Nu is alleen wel het natte seizoen begonnen, dus her en der een regenbui waar je u tegen zegt, maar das allemaal wel te overleven. het blijft iig gewoon warm.

Weten jullie al waar je ongeveer wilt gaan wonen?
Wij wonen bij Mooloolaba. lekker vlak bij de kust en ook zo in het binnenland.

Trouwens Nora heeft gelijk, Mooi groen, heuvelachtig, rustig en toch vlak bij brisbane. We zijn laatst nog door Palmwoods en omgeving heen gereden, echt mooi!

We houden jullie in de gaten want die BBQ willen we niet missen :up:

Cheers,
Stefan en Marijn

Hallo,

Wat een lieve berichtjes allemaal, bedankt!

Gisterenavond hebben we ons droomhuis (zover je dat van afstand kan bepalen) in Ferney Hills gevonden. Overal lekker dichtbij en een rustige buurt. Weet iemand iets meer van Ferney Hills? Nu is het aan ons om de bankzaken "even" te regelen en hopelijk kunnen we snel een bod doen. Helaas hebben we de staatsloterij (27.5 milj) niet gewonnen dus het gaat echt nog wel ff duren voordat we de overstap kunnen maken. Maar het wordt dit jaar, dat is een ding wat zeker is! David (mijn hubby) komt uit Rockhampton. Zijn vader was oorspronkelijk nederlands. In 2002 kwam hij (david) een kijkje nemen naar waar zijn vader vandaan kwam. De eerste maanden logeerde hij bij zijn tante in Volendam (off all places). Hij vond snel een baan en ging in de Pijp in Amsterdam wonen. Ik heb hem meegesleurd naar Brabant waar we nu sinds 2005 wonen met onze achtertuin van 10 x 5 m. Kunnen jullie je dat nog voorstellen? Ik heb in 1999 door Australie gereisd en ben toen al verliefd geworden op Australie. Het is een droom die uitkomt als we gaan emigreren.

Nogmaals hartstikke bedankt voor alle lieve reacties. Het voelt echt heel goed!!!! Heerlijk om te weten dat je in een warm bedje kan aankomen, aan de andere kant van de wereld.

Groetjes Annemiek

:hi: op het forum Annemiek, David en kids.
Leuk nog meer Brabo's die richting Brissie gaan! Wij gaan in augustus ook, maar dan iets hoger, naar the sunshinecoast. Het wordt er nog druk dit jaar met allerlei emigranten.

Succes met alle regel dingetjes ( veel werk he! ) en misschien tot ziens,

Groetjes Ingrid en Rimko

Back