Hallo uit Overijssel, vanaf july Perth

Simone

XPdite Hero
Hallo allemaal,

Ik ben Simone, 22 jaar.
Ik heb van 1987 tot 1996 met mijn ouders op verschillende plekken in WA gewoond(Maida Vale, Kalamunda, Bidyadanga, Nullagine, Bridgetown)
In 1996 kwamen we terug vanwege heimwee van mijn moeder, en het 'nu of nooit' (Ik was 14, dus als ze toen niet gingen, had ik waarschijnlijk niet lang meer vrijwillig mee terug gewild!!)
Ik heb ook een broertje, hij was toen 13. We vonden het allebei weer een avontuur om weer terug naar NL te gaan, naar familie etc.

Ik heb nooit erg heimwee gehad naar Oz, maar wou wel zeker een keer terug, ik heb ook contact gehouden met een paar vriendinnen.

In 2000 ben ik met mijn vriend Pascal, terug geweest voor een vakantie van 2 maand (eerst 2 weken rond Perth en zuidwesten, waar ik het bekendst ben, en toen via Darwin, Cairns, Brisbane naar Sydney)
Kijk voor het verslag van die reis op onze website (klik op knopje onderaan)

Die reis is goed bevallen, en we besloten dat we zeker terug gingen, op een WHV of zo (een jaar backpacken)
Langzaam veranderde dat in: 'waarom gaan we er gewoon niet 'een tijdje' wonen?'
Dus, dat besloten we rond 2001/2002. Maar, eerst mijn studie afmaken (Pascal werkt al, hij is 25, en is Grafisch ontwerper).
Daar ben ik dus nu bijna mee klaar, op 9 July is de diploma uitreiking, en ik ben zeker dat dat lukt. :)

Ondertussen heeft Pascal een spouse visum gekregen (ik heb ook een Australisch passport, want in Oz is mijn vader citizen geworden). Kijk voor het proces van de visum aanvraag in Berlijn op het emigratie prikbord: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=490&i=7040&t=7040

Verder zijn wij nu bezig met offertes voor containers uitpluizen, en ik moet binnenkort echt een knoop daarmee doorhakken.
Verder kijken we regelmatig hoe de banenmarkt is, en als het lukt gaan we binnenkort ook beginnen met solliciteren. Niet dat we denken dat dat veel succes zal hebben, maar goed....

Nou, we vliegen dus 14 July weg(vanuit Dusseldorf, met Emirates, mooi goedkoop, en met maar 1 korte tussenstop in Dubai).
In Perth zullen we de eerste paar weken waarschijnlijk bij vriendinnen van mij logeren, en dan zoeken we naar een goedkoop huurhuis of appartement.
Onze spullen sturen we al begin Juni weg (wij zullen logeren bij (schoon)ouders) en dus komen de spullen hopelijk eind July aan, en dan hopen we dus ook al een huisje/flat te hebben.
We gaan trouwens vrij dicht bij het CBD wonen, want de meeste reclame bureaus zitten in en rond Subiaco.

Nou, ik kan verder niet veel verzinnen.
Wij zien dit niet als echt emigreren, maar meer voor 'onbepaalde' tijd.
Ik kan mij voorstellen dat wanneer ik als ik over een paar jaar kinderen wil/krijg, ik liever in de buurt van mijn ouders/schoonouders ben.
Maar, als het heel goed bevalt in Oz, tja, dan wil ik mijn kinderen net zo'n mooie jeugd geven als ikzelf heb gehad.

Nou, maar hopen dat dit forum steeds drukker begint te worden (lijkt er al wel op :D) ;)

tot 'ziens',

groetjes

Simone :)
 
Hoi Simone,

Welkom op het forum!
Leuk dat ik je "over heb kunnen halen" om lid te worden :wink:. Ik vond het erg leuk om je verhaal te lezen. Het lijkt me ontzettend spannend om weer naar Australië terug te gaan. Begrijp ik het goed dat je nog familie in Australië hebt wonen? Als je t.z.t. nog tips voor ons hebt (o.a. over verschepen van containers) dan horen wij het graag van je :D.

Nou, maar hopen dat dit forum steeds drukker begint te worden (lijkt er al wel op)
Hoe meer zielen hoe meer vreugd :wink:. Laten we hopen dat het forum de komende maanden dezelfde groei doormaakt als in de afgelopen vier weken (22 nieuwe gebruikers; niet slecht voor een fonkel-nieuw forum).
 
Maar, eerst mijn studie afmaken (Pascal werkt al, hij is 24, en is Grafisch ontwerper).
Daar ben ik dus nu bijna mee klaar, op 9 July is de diploma uitreiking, en ik ben zeker dat dat lukt.
Wat studeer je eigenlijk? In ieder geval veel succes met afstuderen!
 
Lost said:
Hoi Simone,

Welkom op het forum!
Leuk dat ik je "over heb kunnen halen" om lid te worden :wink:. Ik vond het erg leuk om je verhaal te lezen. Het lijkt me ontzettend spannend om weer naar Australië terug te gaan. Begrijp ik het goed dat je nog familie in Australië hebt wonen? Als je t.z.t. nog tips voor ons hebt (o.a. over verschepen van containers) dan horen wij het graag van je :D.

Nou, maar hopen dat dit forum steeds drukker begint te worden (lijkt er al wel op)
Hoe meer zielen hoe meer vreugd :wink:. Laten we hopen dat het forum de komende maanden dezelfde groei doormaakt als in de afgelopen vier weken (22 nieuwe gebruikers; niet slecht voor een fonkel-nieuw forum).
Jaa, je hebt me toch over de streep getrokken! Ik had het anders ook wel ooit gedaan, maar toch!

Ik heb geen familie in Oz. Iedereen woont in NL.
Mijn vader is daar citizen geworden(nadat hij voor een baan voor de overheid solliciteerde). Toen konden mijn broertje en ik dubbele nationaliteit aanvragen.
Eigenlijk ben ik dus 100% Nederlands, maar door mijn jeugd in Oz (en mijn passport) voel ik mij zeker ook Australisch!

Ik heb dus nog 4 vriendinnen in Oz (1 in Perth, is aan het studeren, 2 in het zuidwesten(werken), en 1 studeert nu in Adelaide). En dan zijn er nog kenissen/vrienden van mijn ouders, waar we ook nog een beetje contact mee hebben. Dus dat scheelt natuurlijk allemaal wel!

Wat studeer je eigenlijk? In ieder geval veel succes met afstuderen!
Ik studeer Facility Management aan Saxion Hogeschool IJselland in Deventer. Deze studie bestaat niet echt in Oz, maar ik hoop erop dat dit juist een voordeel is!! En aan de andere kant, de studie is HEEL breed, en ik heb dan officieel een 'Bachelor of Business Administration', dus....
Maar eigenlijk maakt het mij niet uit wat ik doe. Zonodig ga ik zelfs schoonmaken of zo!

:)
 
Simone said:
Nou, we vliegen dus 14 July weg(vanuit Dusseldorf, met Emirates, mooi goedkoop, en met maar 1 korte tussenstop in Dubai).

Simone :)

Hoi Simone! Heb regelmatig je postings gelezen op het prikbord! Welkom op XPdite !

Ik ben Aussielover, 35 jaar uit Rotterdam, bezig met skilled migration visum.

Ik ben in oktober 2003 nog met vakantie naar Australië geweest en heb dezelfde route gevlogen als jij maar: bij mij stond er toenook Düsseldorf-Dubai-Melbourne maar in werkelijkheid was het Düsseldorf-Dubai-Singapore-Melbourne . Twee tussenstops dus! Terugweg vanaf Sydney was dat ook het geval: er stond 1 tussenstop op mijn ticket en het waren er dus twee !
 
Aussielover said:
Hoi Simone! Heb regelmatig je postings gelezen op het prikbord! Welkom op XPdite !

Ik ben Aussielover, 35 jaar uit Rotterdam, bezig met skilled migration visum.

Ik ben in oktober 2003 nog met vakantie naar Australië geweest en heb dezelfde route gevlogen als jij maar: bij mij stond er toenook Düsseldorf-Dubai-Melbourne maar in werkelijkheid was het Düsseldorf-Dubai-Singapore-Melbourne . Twee tussenstops dus! Terugweg vanaf Sydney was dat ook het geval: er stond 1 tussenstop op mijn ticket en het waren er dus twee !

Hoi!
Ja, ik ben regelmatig op het prikbord! En op het britishexpats forum (ook veel info voor skilled independant, Alan Colett e.a. geven daar regelmatig advies.

Ja, tot voor kort was Melbourne 2, waar volgens mij is dat tegenwoordig ook maar 1! Echt sinds heel kort dan!
En Perth is zeker maar 1, is dichterbij ook ;)

:)
 
Back
Top