Hallo wij zijn nieuw en zoeken contact

stoepjes

New Member
hallo allemaal,

Ik ben Mattanja 29 jaar  en heb samen met mijn man David van 32 jaar en drie lieve jongens Timo van 4.5, Joran van 3.5 en Senna van 5 maanden, het plan opgevat om misschien naar australie te emigreren. Dit doe je niet zomaar natuurlijk en wil daar graag over kletsen met mensen die ons voor zijn gegaaan in zo'n proces.

Hopenlijk lees ik iets van iemand.

Hoi welkom!
Ik he de search button van dit forum ook afgesleten..
Maar wij zijn er nog steeds niet uit of we een kans hebben om te emigreren..
Hopelijk zijn jullie er wel zo uit  :up:
groetjes,
krakertjes

Welkom op het forum! er zijn hier zat mensen die naar Australie willen of al zijn gegaan. Je kunt kijken bij de verschillende staten (als je al een idee hebt waar je naartoe gaat) of bij de verschillende soorten visa. De "search knop" is ook je vriend. Wil je meer weten over verhuizen met kinderen. Zoek away zou ik zeggen! Btw, Mattanja is een bijzondere naam! Ik kende vroeger iemand die zo heette, uit Bussum... :roll: you never know... dus ik dacht ik vraag het even. Welkom in ieder geval!  :up:

Hi,

Ook namens ons welkom :)

wtene jullie al welke staat/stad jullie evt heen zouden willen gaan?

greetz,

Alex/Nan

Btw, Mattanja is een bijzondere naam! Ik kende vroeger iemand die zo heette, uit Bussum...  you never know... dus ik dacht ik vraag het even. Welkom in ieder geval! 

Dank je wel, Mijn naam kom je inderdaad niet veel tegen. Ik zelf kom uit haarlem en we wonen nu in Beverwijk

wtene jullie al welke staat/stad jullie evt heen zouden willen gaan?
We willen graag ergens rond Melbourne gaan wonen. Het vliegt me wel geregeld aan als ik eraan denk wat voor stap dat zal zijn. Ben geneigd om dan maar te blijven zitten waar ik zit. Er zijn in Kylsith een aantal verzorgings huizen waar ze nederlandssprekende mensen zoeken die in de verzorging zitten of hebben gezeten. Zo zijn we ertoe gekomen om die kant op te gaan of het allemaal ook gaat gebeuren weet ik nog niet. We zijn er pas 4 dagen mee bezig. Nog erg kort dus. We zijn er eerlijk gezegd zelfs nog nooit op vakantie geweest. Heeft iemand enig idee hoelang zo'n proces duurt als je er echt mee aan de slag gaat?

groetjes Mattanja

:hi: op het forum.

ja, die searchbutton, die is goud waard, en als je iets niet kunt vinden
dan gooi het maar in de groep.  :)

(leuke naam, Senna, onze dochter heet ook zo)  :up:

Groetjes, Jess
:lol:

Hallo Mattanja, David en kids,

Welkom op het forum :hi:

Kijk naar deze topic:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2511.0

Je kunt je eigen timeline toevoegen en bijhouden, en natuurlijk ook kijken hoe lang het proces bij anderen duurt.  Ik verwacht dat wij in totaal ong. 14 maanden bezig zullen zijn om ons visum rond te krijgen, is afhankelijk van veel factoren.  Als je weet welk visum jullie voor gaan dan kan je kijken hoe lang anderen over gedaan hebben met hetzelfde visum.

Veel succes met alles uitzoeken.

Groetjes,
Susan, Mees & Shea  :baby:

Hoi daar, welkom op het forum en veel succes met het uitzoeken

groetjes Miranda  :)

Van harte welkom op het forum. Vooral veel leesucces. Dat zul je nodig hebben. Ik heb volgens mij  na enkele weken nu pas alles gelezen. Sinds vorige week pas 'show unread post since last visit' ontdekt.... :blond:
Errug handig... hoef ik niet meer alles te checken...

En inderdaad de search knop. Die werkt echt super.

In Kilsyth zit een oudtante van mij in een verzorgingstehuis. Sneu... ze heeft geheugenverlies.. en praat daardoor alleen maar Nederlands. Daarom hebben ze geloof ik ook nederlands personeel nodig.

Wij zijn eerst naar Australie op vakantie geweest en toen... verliefd geworden..

Sinds enkele maanden serieus bezig.. sinds enkele weken eerste aanvraag de deur uit. Heel spannend allemaal.

Wat bij ons heeft geholpen toen we het eenmaal wisten was het aan zoveel mogelijk mensen vertellen. Hielp ons van die paar twijfels die we nog hadden, af.

Veel succes met het nemen en overdenken van jullie beslising.

Groetjes,
Marjolein

Hoii,

:hi: op dit verslavende forum!
Heel veel succes met alles uitspitten hier op het forum  :roll:
Als je eenmaal alles gelezen hebt ben je een paar weken verder :wink:

Succes met alles!

Liefs Eutrice

Dank je wel Linda,

Ik ben net jullie verhaal aan het lezen en ben op pagina 24 aangeland. Heb nog een heel stuk voor de boeg. Hebben jullie het naar je zin?

:-D
Nou dan heb je nog wat te gaan! Leuk dat je ons verhaal leest!

We hebben het heel goed naar onze zin! Australie is geweldig!

Groetjes Lin

Back