Hallo!

BibiM

New Member
Hallo! Graag wil ik mij na een tijdje te hebben meegelezen even voorstellen.

Mijn naam is Bibi, 26 jaar, en ik woon sinds afgelopen week in Woonona NSW samen met mijn Australische partner en twee kinderen van 6 maanden en 3 jaar. Ik ben hier op basis van een Tourist Visa van een jaar en vraag binnenkort mijn Partner Visa aan. Onze kinderen hebben beide een Australisch paspoort.

Omdat ik met mijn Tourist Visa niet mag werken zal ik het komende jaar vooral erg gaan genieten van onze mooie woonplaats en het settelen van de kinderen. Daarna zal ik gaan solliciteren in Child Care, waar ik in Nederland ook in werkte. Mijn man werkt 6 dagen per week als carpenter. Ik heb enorm veel zin in onze toekomst hier en ben nu al zo blij met ons plekje een paar honderd meter van het strand en het heerlijke weer!

Zijn er op het forum mensen die dichtbij mij wonen? En hebben jullie tips over hoe je het beste aan sociale contacten komt etc? Of andere tips hoe te overleven het eerste jaar, want ik denk dat de heimwee naar NL uiteindelijk ook wel een beetje toe gaat slaan! Mijn ouders komen hier in juli voor een maand, dit maakt het een stuk makkelijker!

Groetjes Bibi
 
Welkom! Ik woon zeker niet in de buurt (Whyalla, SA), maar heb mijn sociale contacten meest via verenigingen en werk opgedaan. Voor je kinderen zou je playgroups ofzo kunnen opzoeken, zodat je daar andere ouders leert kennen. En via je partner zul je toch ook wel contacten op doen :)

Heimwee heb ik zelf niet gehad. Wel twijfels of ik de juiste beslissing genomen had om van Adelaide naar Whyalla te gaan, want dat was achteraf een grotere omschakeling dan de verhuizing van Nederland naar Adelaide! :D Hou jezelf voor ogen waarom je de stap genomen hebt (ik zou zeggen: kijk naar je partner en kinderen :) ) en praat erover als het even niet zo lekker gaat. Of dat nu thuis is, of over een kop thee/koffie met een vriendin, of met een berichtje hier. De meesten xpditers zullen zich er wel (in ieder geval deels) in herkennen en kunnen je wel weer moed in praten mocht dat nodig zijn :)
 
Iets meer in de buurt (Canberra) en op zich heeft Beebmeep het aardig samengevat.

Ik denk dat je in tegenstelling tot Beebmeep (die alleen verhuisde) of wij (met zijn tweeën, no kids) al veel aansluiting kunt vinden op school e.d.

Voor ons zijn de hobby's/sporten de zaken waar je mensen tegen komt en soms dan een nieuwe kennis op doet. Het is natuurlijk wel zo dat de meeste mensen al een heel leven (met vrienden) opgebouwd hebben en dat het even kan duren voor je mensen vindt, die en gezellig zijn, bij je passen en 'tijd voor je hebben'. Onze vriendenkring is na een jaar nog zeer beperkt maar we gaan hier (net als in NL eigenlijk) ook meer voor kwaliteit dan kwantiteit :p

Heimwee, dat is er bij mij nu na ruim een jaar nog niet. Je hebt soms momenten dat je dingen mee had willen nemen (je moerstaal, vrienden, familie) maar Nederland op zich is niet iets waar ik aan terug denk.
 
Ik heb mijn beste vriendin in Aus leren kennen doordat ik een 'vrienden gezocht' post plaatste op mijn community FB page Hahaha. Zij was gek genoeg om te reageren en zijn nu al 2 jaar goede vrienden!
 
Bij mij een soortgelijk verhaal. Mijn beste vriendin reageerde destijds op een post geplaatst door iemand anders die Nederlanders zocht die bij hem in de buurt woonden. Zij woonde een beetje uit de buurt, maar wel dicht bij waar ik woon. Afspraak gemaakt en sinds die eerste afspraak is er geen weekend voorbij gegaan dat we elkaar niet zagen (op vakanties na). Om Aussies te leren kennen is een sportclub of zoals bij mij de art society en de hondentraining de beste manier.
 
Leuk! Het scheelt inderdaad dat ik de kids heb. De oudste wil ik zsm aanmelden voor preschool, daar zal ik genoeg moeders ontmoeten. Zelfs in de speeltuin maak je snel contact met mensen heb in afgelopen week gemerkt. Moet vast goed komen!
 
Welkom en ik woon zeker niet in de buurt, Sunshine Coast QLD. Wij (3 kinderen) kwamen in Australie en ben met de kinderen naar playgroups gegaan. Maak je snel veel contacten.
 
Back
Top