Hallo!

Mirram

New Member
Mijn vriend en ik zijn van plan om binnenkort naar een migratiebureau te gaan om onze immgratie op gang te zetten. Waarschijnlijk (als alles goed verloopt!) gaan wij in of in de buurt van Canberra wonen.
Kan iemand ons vertellen of je een auto mag importeren (als hij helemaal schoon, leeg is...)? Ik kan hier namelijk helemaal geen info over vinden.
Bedankt!
Groetjes.... :D

Mirram said:
Mijn vriend en ik zijn van plan om binnenkort naar een migratiebureau te gaan om onze immgratie op gang te zetten. Waarschijnlijk (als alles goed verloopt!) gaan wij in of in de buurt van Canberra wonen.
Kan iemand ons vertellen of je een auto mag importeren (als hij helemaal schoon, leeg is...)? Ik kan hier namelijk helemaal geen info over vinden.
Bedankt!

Paar dagen geleden verhuis bedrijf bij ons langs geweest met alle informatie. Als jij kunt niet vinden dan scan ik de informatie en stuur ik naar jouw toe.

Gr
BAdri

Hoi Mirram,

ten eerste wil ik je heel veel succes toewensen in Oz. Ik zou het in overweging nemen om niet met een bureau in zee te gaan, als je engels goed is en je heb geen moeilijke/lastige situaties, is het heel goed zelf te doen (Scheelt weer geld).
Ah, maar nu, de auto, je mag heb importeren, maar dan moet je aan de volgende voorwaarden (de enige die ik weet) voldoen; het stuur moet aan de rechterkant zitten, is dat niet het geval, dan moet je het laten ombouwen (en dat is heel duur). Zit het stuur aan de juiste kant, dan kun je beter even contact opnemen met de douane.

SUCCES!

Mirram said:
Bedankt!

Hier is het site waar jij alle informatie kunnen krijgen

http://www.customs.gov.au/site/index.cfm?nav_id=670&area_id=5

Hè? Wat jij schrijft, Jeroen, over het stuur veranderen, ben ik niet tegen gekomen toen ik nog van plan was mijn auto in te gaan voeren !

Maar het kost erg veel geld en het is véél goedkoper een auto daar te kopen dan je eigen auto in te voeren door de strenge regels en de strenge contrôle op elk zandkorreltje (ook ònder je auto !) !!

En dan heb je meteen een auto waar het stuur aan de goede kant zit, want het stuurt vrij lastig als je links zit te sturen terwijl je het overzicht aan je rechterkant moet hebben waar iedereen zit te sturen !

Veel suc6 !

:wink:

Hoi Aussielover,

volgens mij (ik heb het ergens gelezen) is het zelfs verboden om een auto met het stuur aan de 'verkeerde' kant in te voeren.

Aussielover said:
Hè? Wat jij schrijft, Jeroen, over het stuur veranderen, ben ik niet tegen gekomen toen ik nog van plan was mijn auto in te gaan voeren !

Maar het kost erg veel geld en het is véél goedkoper een auto daar te kopen dan je eigen auto in te voeren door de strenge regels en de strenge contrôle op elk zandkorreltje (ook ònder je auto !) !!

En dan heb je meteen een auto waar het stuur aan de goede kant zit, want het stuurt vrij lastig als je links zit te sturen terwijl je het overzicht aan je rechterkant moet hebben waar iedereen zit te sturen !

Veel suc6 !

:wink:
Bovendien zul je je auto nooit kunnen verkopen in Australie, want niemand wil een auto met het stuur aan de verkeerde kant. En zelfs als je je stuur laat veranderen is verkoop lastig, want om de een of andere reden zijn ze hier niet erg happig op geimporteerde auto's. Al met al zul je voor het verschepen, invoeren en ombouwen van je auto vele duizenden euro's kwijt zijn. Het is echt veel goedkoper om je auto in NL te verkopen en hier iets nieuws/2e hands te kopen. Nieuwe auto's zijn hier veel goedkoper dan in NL (behalve de luxe Europese merken): de Toyota die wij vorig jaar nieuw gekocht hebben was hier A$ 20.000 (zo'n 11.500 Euro) en in NL bijna 19.000 Euro!

Hans de Visser said:
de Toyota die wij vorig jaar nieuw gekocht hebben was hier A$ 20.000 (zo'n 11.500 Euro) en in NL bijna 19.000 Euro!

Hhmm, dat is inderdaad flink goedkoper. Maar ik neem aan dat je ook A$ verdient ipv Euro's dus dan is het vergelijk niet helemaal eerlijk.

Stel je verdiende in NL 40.000 euro per jaar en je koopt die Toyota voor 19.000 euro.
En stel je verdient A$40.000 in Aus en je koopt een auto voor A$20.000, dan is het dus relatief gezien eigenlijk ongeveer even duur.

Maar goed, ik weet het niet, misschien verdien je in Aus relatief gezien wel veel meer...dat zou kunnen natuurlijk :D

Overigens, als je je 2e hands auto hier verkoopt voor euro's en die in Aus gebruikt om een auto te kopen is het natuurlijk wel weer voordeliger...dat is helemaal waar :D

Hartstikke bedankt voor jullie reacties!
Wij wilde onze Smart meenemen omdat hij heel moeilijk te verkopen is. Maar als ik zo jullie reacties lees gaan wij toch maar door met het proberen te verkopen!
:roll:
Hebben jullie allemaal alles zelf geregeld mbt de immigratie naar Oz? In eerste instantie wilde wij ook alles zelf regelen, maar er is zo veel info waar je rekening mee moet houden dat ik de bomen door het bos niet meer zag. Daarom wilde wij een bureau inschakelen.
Tja, als je het zelf makkelijk kan doen, dan kiezen wij daar natuurlijk voor. Het is al moeilijk genoeg om al het geld wat we nodig hebben bij elkaar te sparen! :?

Mirram said:
Hartstikke bedankt voor jullie reacties!
Wij wilde onze Smart meenemen omdat hij heel moeilijk te verkopen is. Maar als ik zo jullie reacties lees gaan wij toch maar door met het proberen te verkopen!
:roll:
Hebben jullie allemaal alles zelf geregeld mbt de immigratie naar Oz? In eerste instantie wilde wij ook alles zelf regelen, maar er is zo veel info waar je rekening mee moet houden dat ik de bomen door het bos niet meer zag. Daarom wilde wij een bureau inschakelen.
Tja, als je het zelf makkelijk kan doen, dan kiezen wij daar natuurlijk voor. Het is al moeilijk genoeg om al het geld wat we nodig hebben bij elkaar te sparen! :?
Hoi Mirjam, had je mijn FAQ's al gezien? Klik voor de link in mijn signature.
Gewoon bovenaan beginnen, en dan kom je bij: 'wel of niet een migration agent gebruiken?'.
Dit is niet alleen mijn persoonlijke mening, maar ook van anderen.

Door elkaar te helpen op dit forum komt iedereen al een HEEL groot eind!
:)

Succes!

Ik denk dat de australiers erg vreemd opkijken van een Smart. Die vinden het echt onbegrijpelijk als je zo'n kleine auto hebt :). Vooral op het platteland.

Je kunt dan wel echt overal parkeren! 3 Smarts in één parkeervak moet geen probleem zijn.

Ergens is het ook wel weer cool, een Smart...

Maar ik denk toch ook dat verkopen de beste optie is. Succes!

Sander said:
Stel je verdiende in NL 40.000 euro per jaar en je koopt die Toyota voor 19.000 euro.
En stel je verdient A$40.000 in Aus en je koopt een auto voor A$20.000, dan is het dus relatief gezien eigenlijk ongeveer even duur.
Zo slecht is het gelukkig niet gesteld met de Australische economie. Afhankelijk van de dollar-koers ben ik er qua salaris niet echt op achteruit gegaan. Met de hoge koers die de dollar de afgelopen maanden had, verdiende ik omgerekend naar Euro's meer dan ik in NL verdiende. Als de koers weer daalt, verdien ik omgerekend minder. 't Maakt allemaal weinig uit, 't gaat erom wat je met je dollars kunt kopen. Ik denk dat het leven in Australie iets goedkoper is, maar veel zal het niet schelen, en dus ben ik er qua koopkracht niet op achteruit gegaan.

Ben zelf ook van plan mijn auto mee te nemen (klassieker). de regulations van Dept. of Transport zijn een jungle.
Kan iemand mij vertellen of iemand al uberhaupt succesvol zijn left hand drive heeft geimporteert naar australie?

Welkom op het forum :up:

Vergeet in eerste instantie de auto en het emigratiebureau dan komt alles goed :-D

Groetjes Wilbert

Mirram,
Ik sluit me helemaal met de opmerkingen over dat het niet verstandig is een NL-auto hier in te voeren, en volgens mij ook zeker financieel niet aantrekkelijk. Kijk maar eens wat je in NL voor je auto terugkrijgt, en kijk dan eens op carsales.com.au wat voor autos je voor dat bedrag zou kunnen kopen.

Daarnaast moet je je niet vergissen in het verkeer hier, alhoewel men gemiddeld een stuk rustiger en relaxter rijd, is het verkeer hier toch echt een stuk gevaarlijker dan in NL (er zijn diverse topics waar hierover gesproken wordt. Zoek maar eens op P-rijders of zoiets).
Perthpete

Zijn jullie je ervan bewust dat je reageert op een draadje dat meer dan twee jaar oud is? Mirram heeft twee keer op dit forum gepost, de laatste keer in mei 2004. Ik betwijfel of ze dit nog zal lezen...  :)

Ha, ha, tja, door de weeks nog maar heel weinig tijd, dus heel gehaast wanneer ik op het forum ben...
Misschien een slotjes-kandidaat?
Peter

Back