hallo

Metal

New Member
Hoi!

ik zal maar eens over mezelf vertellen :)

Ik ben Bart en ik ben 20 jaar oud, en ik woon in de omgeving van Venlo.
en ik heb een hoop vragen over t immigreren.
Zelf ben ik van plan rond 2006/2007 te gaan, omdat ik mn opleidingen nog moet afronden + die 2 jaar werk ervaring(dus 2005 zit er niet in :cry: ) .
Ik wil nu al in een vroeg stadium een planning maken. je kunt nooit te vroeg beginnen
Zelf ben ik nog nooit in Australie geweest,maar ik weet 100% zeker dat ik mij daar aan kan passen, ik zal daar ook op vakantie of als temporary residence gaan.
anywayzz ik hoop dat ik hier een hoop info kan vinden :wink:
alvast bedankt
 
heb mn bovenste post ietjes aangepast teveel nonsens in een keer :oops: (noob foutje:lol: )
mn excuus
 
hoi bart,

vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat je perse naar een land wil dat je nog nooit gezien hebt. ben er zelf al een keer of acht geweest en geloof me, het is prachtig, maar het is niet het australie dat je bij de crocodile-hunter op discovery channel ziet....
wellicht een goed idee om eerst eens een working holiday te doen (waarbij je een jaar lang in aus mag werken) of wellicht een stage via je opleiding.
emigreren houdt meer in dan verhuizen naar een ander land - bedenk dat er veel is dat je hier achterlaat (vrienden, familie, de omgeving waarin je opgegroeid bent, alles dat je ooit gekend hebt eigenlijk).
ik wil je idee niet de grond in boren, maar bedenk dat je zo'n stap niet kunt nemen 'omdat het je wel leuk lijkt'

probeer het eerst eens!

succes, tanja (uit sevenum, net nog in venlo geshopt)
 
hoi die tanya!

Ikzelf ben al 5x naar Zuid-Afrika geweest (elke X 2 maanden)
toen ik 3,6,12,15,19 jaar was, dus is ik weet t heus wel dat t op TV een show is.
De redenen waarom ik niet in Z-Afrika wil blijven is , omdat t daar gewoon te onaantrekkelijk is (Criminaliteit,economie etc,etc)
Dus koos ik om mij te orienteren op Australie.
Verder heb ik er een erg lang gesprek over gehad met mijn oom die daar woont (Zuid afrika)en heen is ge-emigreert, en hij heeft t mij duidelijk verteld, wat er allemaal gebeurd, en hoe moeilijk je t niet gaat krijgen, in t begin!

sinds dat gesprekje (zon 5 jaar geleden ) heb ik er vaak over nagedacht en alle kanten meerdere malen bekeken, toch kwam ik tot de conclusie ...ja en ik wil hier mezelf verder in verdiepen

maar in iedergeval
dit forum zal mij een heel stuk verder kunnen helpen, en mij de juiste info kunnen geven, beide temporary en permanent ,
ik ga er ook eerst als Temporary residence heen, maar ik wil niet graag voor verassingen staan :wink:

Btw Tanya, ik heb 1x die crocidile hunter bekeken,omdat t idd gewoon show is,de meeste info over Australie heb ik van de bibiliotheek gelezen.
maar je hebt gelijk, je moet t zien met je eigen ogen!
 
Ik ben t met je eens Tanja. Ikzelf denk nog niet aan emigreren, maar heb wel altijd in het buitenalnd willen werken voor bepaalde tijd. Vandaar dat ik inderdaad tijdens mijn studie de kand heb gegrepen om stage te lopen in australie en is te kijken hoe dat nou zou zijn.

Wat ik me daar na een tijdje besefte is dat je in het zelfde patroon terug valt als in Nederland. Je moet ook 5 dagen werken en de dingen doen die je hier ook doet. Voordeel is daar het weer, de relaxte mentaliteit, veiligheid, schone steden, enz.

Het is inderdaad verstandig om er een tijdje heen te gaan en voor jezelf de voor en nadelen op papier te zetten. Ik vind australie een geweldig land en zou er best kunnen wonen, maar er zijn ook een paar nadelen. Voor iedereen dat het ver weg is, het contact met vrienden zal zeker verwateren en goede vrienden maken gaat daar anders en duurt langer dan hier (daar is al een topic over) en zelf kreeg ik af en toe de kriebels omdat dingen vaak wat langzamer gaan. En komend uit dew randstad waar alles met stress snelheid gaat en waar iedereen het druk, druk, druk heeft was dat moeilijk om naar aan te passen.

Maar ja t zijn maar een paar dingen om over na te denken. Ik denk als je het forum leest dat je dan veel tegen zult komen waar anderen tegenaan gelopen zijn. En als je echt wilt emigreren dan is australie een hele goede keuze.

Succes!!!
 
hallo,

Welkom op het forum.
En ik woon net net 2 maanden in australie, en ik ben er heen gegaan zonder het land met eigen ogen te kunnen zien.
Ik kan het nog sterker maken door te zeggen dat we in februarie met het idee rond liepen en in mei ben ik hier geland, dus alles is mogelijk.
de reden dat ik niet eerst op vakantie ben geweest is omdat dat weer geld koste wat we hard nodig hadden om hier heen te kunnen gaan.
Heel mijn vrienden groep was voor een jaar of langer hier geweest. En ik had zoveel foto en videos gezien dat ik wist dat ik het er heel mooi zal vinden. En ik vind dat ook nu ik er ben en er zijn geen echte dingen die me tegenvallen ten opzichte van nl. Wel heb ik zo mijn moeilijke momenten, maar dat is omdat ik mijn vrienden mis en nog geen werk heb, dus mij een beetje nutteloos voel. Maar spijt heb iik zeker niet.
Als je de kans hebt om eerst op vakantie te gaan zou ik het doen, maar gaat dat niet, je kan het dus ook gewoon redden zonder het land te zien.
Groetjes en suc6 met alles en mocht je vragen hebben ze zijn van harte welkom
 
heidi said:
hallo,

zien.
Groetjes en suc6 met alles en mocht je vragen hebben ze zijn van harte welkom
zal ik doen :wink:

anyway eerst nog 2 jaartjes leren, 4dagen werken 1 dag school, (in de tussentijd vakanties 8) )
maaruh weten jullie of die 4dagen werken en 1 dag school meetelt als "Recent work experience" ?
danke

btw ik heb al 1contact persoon gevonden daar, die een bedrijf heeft, niet mijn vak, maar altijd handig als ik daar in de 1ste maand(den) geen werk heb! ik laat t "betrouwbare" nog effe liggen je weet maar nooit of t te vertrouwen is!
 
titatanja said:
vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat je perse naar een land wil dat je nog nooit gezien hebt.

Het zal je verbazen hoeveel mensen naar Australie emigreren zonder er ooit geweest te zijn, er zitten hier ook mensen op het forum die gaan zonder het land te kennen!
 
hoi allemaal,

wil me toch ff 'verdedigen' - voel me een beetje de bitch omdat ik zeg 'niet te begrijpen waarom iemand naar een land wil verhuizen waar hij nooit geweest is'

ik wil niemand veroordelen, maar weet uit eigen ervaring dat je beeld van een land wel verandert op het moment dat je serieus bezig bent om er te gaan wonen.

mijn ouders zijn 20 jaar geleden ook naar australie verhuisd zonder er ooit een voet aan land te hebben gezet, en hebben er nooit spijt van gehad - zonder meer een geweldige ervaring, al wonen ze inmiddels al weer jaren in nederland.

ben zelf al 8 keer in australie geweest, soms voor een aantal weken, soms voor een aantal maanden, maar altijd voor vakantie. merk aan mezelf, nu ik serieus bezig ben om te emigreren, dat ik tegen bepaalde dingen toch anders aan kijk dan met de 'vakantiebril' op. er spelen bij immigratie toch voornamelijk emotionele motieven een rol....

wil alleen maar aangeven dat emigreren uberhaupt een grote stap is, maar dat het me nog moeilijker te bevatten lijkt als je nog niet uit eigen ervaring een beeld hebt van waar je terecht komt - lijkt me zoveel moeilijker om dan je eigen wereldje hier achter te laten.

dus nogmaals, het was niet ontmoedigend bedoeld, kan het me alleen niet voorstellen.

groetjes, tanja
 
geen idee of dat als werkervaring telt maar ik denk van wel.
en titatanja, je hoeft je helemaal geen bitch te voelen, het is waarschijnlijk ook stukken beter om eerst het land te zien voordat....
 
titatanja said:
hoi allemaal,

wil me toch ff 'verdedigen' - voel me een beetje de bitch omdat ik zeg 'niet te begrijpen waarom iemand naar een land wil verhuizen waar hij nooit geweest is'

ik wil niemand veroordelen, maar weet uit eigen ervaring dat je beeld van een land wel verandert op het moment dat je serieus bezig bent om er te gaan wonen.

mijn ouders zijn 20 jaar geleden ook naar australie verhuisd zonder er ooit een voet aan land te hebben gezet, en hebben er nooit spijt van gehad - zonder meer een geweldige ervaring, al wonen ze inmiddels al weer jaren in nederland.

ben zelf al 8 keer in australie geweest, soms voor een aantal weken, soms voor een aantal maanden, maar altijd voor vakantie. merk aan mezelf, nu ik serieus bezig ben om te emigreren, dat ik tegen bepaalde dingen toch anders aan kijk dan met de 'vakantiebril' op. er spelen bij immigratie toch voornamelijk emotionele motieven een rol....

wil alleen maar aangeven dat emigreren uberhaupt een grote stap is, maar dat het me nog moeilijker te bevatten lijkt als je nog niet uit eigen ervaring een beeld hebt van waar je terecht komt - lijkt me zoveel moeilijker om dan je eigen wereldje hier achter te laten.

dus nogmaals, het was niet ontmoedigend bedoeld, kan het me alleen niet voorstellen.

groetjes, tanja

Ha Tanja,

Ik ben het wel met je eens hoor. Ik wilde ook in elk geval eerst in Australië zijn geweest voordat ik het besluit kon nemen of ik wilde emigreren. Ik denk dat het belangrijk is om met eigen ogen te zien waar je naar toe gaat, hoe het leven daar is en hoe het voelt om daar te zijn.

Verder is het inderdaad belangrijk om te realiseren dat je dan vaak ook nog een 'vakantiebril' op hebt en alles wat je doet natuurlijk leuk is; uitstapjes enzo. Je hebt in Australië net als hier leuke en minder leuke dingen, maar het is gewoon net even allemaal anders.
 


OFX
Back
Top