hallo

jeroen d

New Member
hallo, jeroen hier.

zou ik hier ook meteen wat kunnen vragen want weet niet precies onder welk topic ik val  :-o

ben nu 22 jaar en speel met de gedachte om voor min een jaar naar melbourne of tasmanie te gaan werken. (heb familie in tasmanie). heb gehoord dat er instanties zijn die helpen met onderdak en werk zoeken voor je.
kunnen jullie mij misschien een voorbeeld geven of een link? alvast bedankt.

groetjes jeroen

Hoi Jeroen,

Welkom op het forum en ik denk dat je een zoekopdracht op het internet moet doen met work holidays of iets dergelijks.

Succes in ieder geval en veel plezier met je trip naar OZ.

Groetjes,
Danny-Eva

:hi: op dit informatieve forum! Je zult hier zeker antwoorden kunnen vinden onder de 'search' knop.
Verder kom je ook ver met de australie.pagina.nl staan ook erg veel links op.

Succes!

Liefs Eutrice

Hi there Jeroen!

Familie op Tasmania?? Lucky you!! Dat kan een hoop schelen.. Veel plezier en suc6 met je zoektocht!

greetz,
John & Cat

Hoi Jeroen,

Het is makkelijk om met een working holiday visum te gaan als je graag een jaar wil blijven. Het is makkelijk om aan dat visum te komen, het is een jaar geldig (en onder bepaalde voorwaarden nog een extra jaar).

Het is makkelijk genoeg om huisvesting te regelen als je hier bent. Ga gewoon eerst een week of een aantal weken in een hostel zitten. Dat is gezellig, goedkoop, vrijheid om te vertrekken wanneer je wil, en je leert er makkelijk mensen kennen.

Vervolgens werk zoeken. Je kan bedrijven aanschrijven, langsgaan, of naar temp agencies gaan (min of meer uitzend buro's). Als je dan eenmaal een baan hebt kan je op zoek gaan naar een 'share house'. Dat zijn soort van studentenhuizen, maar er wonen studenten of werkende jongeren of andere mensen in.

Wat is je beroep, opleiding en wat zijn je skills? In de meeste gevallen is het makkelijker werk te vinden in de steden dan op het platteland.

Mijn advies: ga niet naar Tasmanie omdat je daar familie hebt. Begin gewoon op de plek die je het leukste lijkt. En als dat Tasmanie is moet je dat natuurlijk doen. Maar als Cairns, Sydney of Alice Springs je leuker lijkt moet je dat gewoon doen.

Back