handig leugentje

Paht3

XPdite Sponsor
Betreft je refenrentiebrief van je huidige werkgever. Dat schijnt voor vele onder mij nog al erg gevoelig te liggen om verschillende reden. En iedereen verzint wel iets om toch je doel te berijken. Zo ben ik naar me baas gegaan met het verzoek om een middenkader cursus te volgen en die hij even moest betalen voor me. Nou hij vond het een goed plan maar betalen deed hij het zeker niet. Niet erg want dat was toch de bedoeling niet. Twee dagen erna ben ik naar het hoofd P&O gegaan met het verhaal dat ik gesproken had met de grote baas en hij vooral niet van plan was om mee te werken. Nu heb ik gezegd dat ik het zelf betaal en toch die cursus ga volgen. Maar voor het intack gesprek met de cursus leider heb ik een referentie brief nodig om het verloop van de cursus te kunnen bepalen die volledig aansluit bij mijn baan. Zo gezegd zo gedaan, heb een referentie brief van het hoofd P&O gekregen die mooier is dan ik zelf had kunnen dromen. Ze zijn erg te sprekken over me als ik het lees. Een leugentje om best wel, toch?

Gr Pat
 
Haha slim hoor; zo kan het natuurlijk ook ;) Maar ga je nu ook nog die cursus volgen? ;) Of zeg je dat je hem toch te duur vond? Anders gaat je baas er nog naar vragen :)
 
Cursus waar ik nu mee bezig ben is AVO/MKB vervolgens ga ik verder mer jachtmakkelaar. Dan zou ik nog erg graag een cusus gps op het water willen doen, toevoeging op vaarbewijs 1 en 2 en marcon-b. Maar die schiet er denk ik bij in. Die dingen doe ik voor mezelf en dan moet ik tussen door nog ff me IELTS test doen waar ik ook nog een cursus voor ga doen. Dus ik denk dat ik het maar bij een leugentje voor me baas hou, zoals je zegt het was te duur.......
 
handig!
houd er wel rekening mee dat bij het zoeken naar banen in Australie, het heel gewoon is dat men naar referenties vraagt maar ook echt contact opneemt! (ze bellen echt hoor, is mijn ervaring) dus misschien is het wel handig om goede vriendjes te blijven met je vorige baas (bazen) en hen van te voren hierover in te lichten.
 
Dat weet ik dat ze dat in Oz doen, ik vertel het me huidige baas ook gewoon over een tijdje maar nu nog ff niet. En bovendien heb ik nu een hele goede verstandhouding met me werkgever, no worries
 
Gelukkig of niet, ik kan nooit iets voor mijzelf houden en dus ook niet als ik plannen heb om te verhuizen naar Australië. Ik heb meteen mijn werkgever verteld van mijn plannen en dit heeft mij een aantal voordelen opgeleverd.

1. Een hoop waardering, mensen vinden het knap dat je zo'n stap durft te nemen.
2. Advies wat te doen qua opleidingen mbt je studieschuld, deze neem je niet zomaar even mee.
3. Werkgever vind het jammer dat ik weg wil maar wil graag een referentie/aanbevelings brief schrijven wanneer ik daarom vraag.

Er is nog zo'n gezegde, al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel.
Maar een ieder is vrij te doen wat hij of zij wilt.
 
voor de assessment had mijn Art ook zo'n brief nodig; (dus niet zozeer als referentie voor een baan)

Hij heeft gezegd dat hij een visum nodig had voor Saoudie Arabie, waar zijn ouders toen woonden- en die vragen je het hemd van het lijf, zoals iedereen weet. Hij had zelf de brief geschreven, zodat alle relevante info erin stond, en die laten ondertekenen.
(tegen de tijd dat je een referentie nodig hebt, weet je werkgever het meestal wel; werk vanuit NL vinden bleek voor ons niet mogelijk)
 
Back
Top