Hardlopen Down Under

Joop Smits

New Member
Zijn er ook hardlopers onder jullie ? En kun je in Oz (omgeving Brisbane) wel hardlopen of is 't te heet of verkeer te druk ?

Groetjes
Joop
 
Joop,

Ik ben zelf absoluut geen hardloper, maar veel Ozzies sporten b.v. ´s morgens vroeg om 06.00 uur. Voor het echt warm begint te worden...

Goed om je voor te bereiden op vroeg opstaan dus ;-)

M.vr.gr.

Perthpete
 
Inderdaad, ik weet niet hoe het met Brisbane zit, maar hier in Adelaide zie je veel mensen in de vroege ochtend een blokje om rennen. Het verbaasde mij de eerste paar weken hoeveel mensen er rond half zes de schoenen onderbinden voor een hardloop half uurtje, en ik had verwacht de enige te zijn, maar niets bleek minder waar. De footy-oval was bijna voller dan op een speel-dag....Succes!
 
inderdaad, man,

voor half 6 's ochtens lopen er al van die gympakjes buiten (Australische vrouwen kleden zich zeer specifiek voor dit ochtendritueel: meestal een of ander hesje of mouwloos shirtje, een legging of los zittend trainingsbroekje en 9 van de 10 keer een setje witte runners, gecombineerd met een handdoekje om de nek en een flesje water; afhankelijk van het haartype een staartje erin). Ik keek mijn ogen uit toen ik een keer op dit goddeloze tijdstip naar buiten moest.

Normaliter verkeer ik tot een uurtje of 7 in Morpheus' armen, maar dan heeft Australie er al een uur of twee opzitten.

Overdag rennen kan ik je niet echt aanbevelen: bikkelheet...........

Marc
 
Ik ben ook een hardloper en was benieuwd of het rond 6-en ook nog te warm is om te lopen.
Op Curacao liep ik of 's ochtends vroeg (voor 8-en) of aan het eind van de middag voordat het donker werd (voor 7 uur). Het gekke is dat ik dit ritueel in NL ook over heb genomen en nog steeds aan het eind van de middag ren.
 
[quote author=Barb link=topic=3001.msg34052#msg34052 date=1130745560]
Ik ben ook een hardloper en was benieuwd of het rond 6-en ook nog te warm is om te lopen.
Op Curacao liep ik of 's ochtends vroeg (voor 8-en) of aan het eind van de middag voordat het donker werd (voor 7 uur). Het gekke is dat ik dit ritueel in NL ook over heb genomen en nog steeds aan het eind van de middag ren.
[/quote]

Nee hoor ! Ik zie - ahum correctie zag- rond het meer van "Forest Lake" heel veel joggers vanaf 16:00 's middags en verder..dus dat kan ook !  :up:

Ingrid  :cool:
 
Ik ben geen hardloper, maar ik neem me steeds voor om ooit eens te beginnen.
Nu heb ik me voorgenomen om in Australië lekker te gaan hardlopen (mits ik een maatje vind :)).
Goede voornemens :wink:, maar ik heb nog even voordat we daar zijn, :-D.

Mel
 
Mark en ik hebben ons een tijdje geleden ook voorgenomen om te gaan hardlopen. In het begin vrij fanatiek gedaan en nu dus niet meer... druk druk druk.... en ik ga niet meer alleen lopen 's avonds. 'sOchtends vroeg heb ik er echt geen zin in. Ik moet al vrij vroeg de deur uit om naar het werk te gaan... Misschien in Australie inderdaad maar aan het einde van de middag of 's avonds.
 
Hardlopen hier?? Ehhhhhhhhhh... ja, er ZIJN mensen die zjokken. Maar ik moet eerlijk zeggen; als ik ga lopen, zelfs rond 7in het donker, dan zweet ik me rot. Het is hier zo verdories klef! En weet je, de muggen, die vinden het heel fijn als je rond schemer gaat lopen, vooral doen! En iets heeeel anders; als je in een suburb loopt, dan kan het nogal 's donker zijn!!

Maar ach, er valt natuurlijk altijd wel wat te rennen. Langs het water in Wynnum ofzo.

Zie je mij niet doen....!

:)
 
Dus.......of midden in de nacht opstaan, of naar een fitnesscentrum en op een loopbandje rennen, ventilator in je gezicht en televisie kijken  :lol: alles tegelijk.

greetz Miranda  :-D
 
Ik vind het wel lekker als het heet is om te rennen, de muggen vind ik minder trouwens :lol:
 
Ik ben echt een koud-weer loper en absoluut geen ochtendloper, dus dat zal straks wel afzien worden in Brisbane...

Jaren geleden heb ik in de omgeving van Bundaberg (paar honderd km. ten noorden van Brisbane) wel regelmatig hardgelopen. Het was toen inderdaad wel zaak om een beetje op tijd op pad te gaan, anders was het echt niet te harden... En 's avonds was het volgens mij al redelijk vroeg donker.

In Brisbane zijn trouwens twee hardloopclubs, de 'Road Runners' en de 'Brisbane Buddies' of zoiets.
 
Oh leuk, dat wilde ik inderdaad nog vragen. Was op Curacao altijd lid van een club, veel wedstrijden gelopen en heb zelfs de marathon van New York gelopen. Ben nu even geen lid van een club omdat ik onlangs een kind heb gekregen en eerst weer m'n conditie een beetje op peil wil hebben. Loop nu 3x in de week en dan alleen. Is ook heerlijk, even uitwaaien.
 
Wou een topic starten maar toen kwam ik deze tegen.
Ik ben eind april met hardlopen begonnen en 28 sept a.s loop ik mn eerste wedstrijd>5 km.
Nu vroeg ik me af of iemand weet van wedstrijden in Australie?
Geen marathons,zo ver ben ik nog niet :wink: maar 5 of 10 km.
Tot nu toe heb ik deze site www.runtheplanet.com gevonden maar stonden geen wedstrijden in Aus bij ,alleen NZ en Pacific,ook niet slecht natuurlijk...
 
Toen ik op vakantie was Down Under heb ik veel hardlopers en powerwalkers gezien.
Zelf heb ik ook hardgelopen, 's morgens, dat was prima te doen.
Ik denk dat er qua lopen (5 of 10 km.) zat te vinden is in Australie.
En als wij (ooit, ik hoop zo dat het waar is) in Australie gaan wonen dan ga ik daar zeer zeker ook weer hardlopen.
 
Back
Top