Hardrijders gepakt 'onder de gordel'

Hey!
Het pink-gebaar is tevens héél populair in het Verenigd Koninkrijk en is blijkbaar heel vernederend voor stoere binken. We proberen dit ook een beetje bij te brengen bij de macho's in België, maar de meesten snappen het niet (geeft niet, wij hebben tenminste pret). Tevens heb ik gehoord dat in oz de meeste mensen schrik hebben om over de maximum snelheid te gaan. Klopt dat?
Dit is eerder een humoristische advert, in de UK durven ze echt schokkende beelden tonen bvb een kind die aangereden wordt, of " hij vermoorde zijn moeder door achterin geen gordel te dragen" gevolgd door de gruwelijke beelden van een ongeval. Dit doet je wel nadenken.
Groeten Henk

Hm, ik zou niet zeggen dat mensen bang zijn over de max te gaan, maar vergeleken bij N'land vond ik het speeding meevallen. Wat wél heel link is, is dat ze aan 2 kanten inhalen. Ik heb me aangeleerd me rot te spiegelen, want aan de verkeerde kant ingehaald worden kan nog al 's schrikken zijn.

Hier hebben we overigens wél de schokkende en bloederige ads gehad, was of tegen drinken onder invloed, of te snel rijden, dat ben ik even kwijt. Maar over het algemeen worden ze minder subtiel, en jammer dat dat nodig is, maar soms is dat nodig om door te dringen tot langzame breinen... Toevallig zag ik gister nog op TV dat het gros van ongelukken op kruispunten gebeurt, omdat mensen snel nog even op het gas gaan staan bij oranje licht. We doen het allemaal wel 's, en misschien is ons vertrouwen in de mede-autorijders te groot...?

Overigens spreekt 'iemand de pink geven' mij wel aan :-D. En het is zooo makkelijk sommige mannen gek te maken bij een stoplicht: ik spurt soms weg bij een stoplicht (dan rij ik m'n automaat in 'manual mode'), en bij het volgende stoplicht staan ze opgefokt klaar om deze keer sneller te zijn dan ik. En dan doe ik het tegenovergestelde  :whistle: Ja, laat mij ook 's effe, moeten ze weer zo nodig 'meedoen'!! :-D

Verder kijk ik wel goed uit met te hard rijden, want geld kwijtraken aan zoiets, daar baal ik écht super van!

[quote author=Eerainuh link=topic=7316.msg93910#msg93910 date=1182904335]
Hm, ik zou niet zeggen dat mensen bang zijn over de max te gaan, maar vergeleken bij N'land vond ik het speeding meevallen. Wat wél heel link is, is dat ze aan 2 kanten inhalen. Ik heb me aangeleerd me rot te spiegelen, want aan de verkeerde kant ingehaald worden kan nog al 's schrikken zijn.[/quote]Tja, en ik vind dus dat als je niet links ingehaald wilt worden, je niet in de middelste baan moet gaan rijden :)
(voor de niet-Queenslanders onder ons, links inhalen is hier legaal)

(voor de niet-Queenslanders onder ons, links inhalen is hier legaal)

O, ik wist niet dat het in QLD mag. Ik ben er nog steeds niet achter of het in NSW ook mag....volgens mij niet, maar iedereen doet het.

Die "pinky" commercial is van de RTA en geloof ik alleen voor NSW bedoeld. Of is ie in andere staten ook te zien?

Vergeleken met NL vind ik de verkeersdiscipline in Australie - vooral in (ons deel van) NSW - beter. Men rijdt veel minder te hard, geeft goed voorrang en snijdt weinig. Tijdens onze vakanties in QLD - vooral aan de Gold Coast en Sunshine Coast - vind ik dat ze daar veel ruiger rijden dan in NSW.

tegen drinken onder invloed[/quote]
Mag dat dan niet in OZ? Dan moet ik de emigratieplannen nog eens goed overdenken :p

Bart

Tijdens onze vakanties in QLD - vooral aan de Gold Coast en Sunshine Coast - vind ik dat ze daar veel ruiger rijden dan in NSW.

Ik vind het 'in de breedte' niet zoveel schelen tussen NSW en QLD maar het klopt wel dat er hier rondom Brisbane wel erg veel 'Sjonnies' rond rijden met V8's die niet echt veel respect hebben voor mede-weggebruikers  :|

De reden dat men hier zich over het algemeen netjes aan de speed limit houdt is het puntensysteem... paar kilometer te hard? Paar demerit points erbij; als je er 12 hebt ben je je rijbewijs kwijt... Prima systeem en ik snap niet dat ze dat niet in NL invoeren (zegt hij die er niet meer woont...  :wink:)

Yes Eerainuh: dat drinken onder invloed is ook wel een schok voor mij!!! Ben blij dat ik daar nog nooit op betrapt ben!!  :grin:

Zoals als het daar staat..........? Is 40% van de verkeersdoden te wijten aan te snel rijden dan rijd 60% van de 100% niet te hard. Kan je beter hard rijden want dan heb je minder kans om je kapot te rijden als langzaam rijden. Van die 40% zal ongetwijfeld wel een paar procent onder invloed zijn van drank. Dus als ik het goed beschouw kan je beter hard en dronken rijden want dat is ongeveer 4% van de verkeersdoden uitgaand van 100%. dan rijd 96% niet te hard en niet dronken. welke catogarie rijd nou het best?

Weet ik niet meer, rij gewoon graag een beetje te hard. Moet ik het toch op een of andere manier recht praten, toch? En je moet het wel lezen met een knipoog natuurlijk

[quote author=Hans de Visser link=topic=7316.msg93919#msg93919 date=1182919147]

Tja, en ik vind dus dat als je niet links ingehaald wilt worden, je niet in de middelste baan moet gaan rijden :)

[/quote]

Hmm, mwahh...Ja, in principe waar, maar je weet zelf ook hoe vaak er verkeer op de linkerbaan geparkeerd staat (grrr). En op de snelweg is er zoveel invoegend verkeer dat het bijna madness is om in de linkerbaan te gaan zitten (althans, richting Gold Coast). Daarom blijven veel mensen in het laatste geval op de middenstrook rijden. Links inhalen gebeurt wanneer degene in de rechterbaan te langzaam naar de zin van een bestuurder rijdt en die persé voorbij wilt.
Maar hoe dan ook, 't blijft eentje om bij op te passen en zou liever zien dat het niet mocht; of ogen in m'n achterhoofd, dat zou ook makkelijk zijn. (Extra schuifspeldje...).

Hm, ik zou niet zeggen dat mensen bang zijn over de max te gaan, maar vergeleken bij N'land vond ik het speeding meevallen. Wat wél heel link is, is dat ze aan 2 kanten inhalen. Ik heb me aangeleerd me rot te spiegelen, want aan de verkeerde kant ingehaald worden kan nog al 's schrikken zijn.
[/quote]

In nederland halen ze tegenwoordig ook van beide kanten in, vooral juist om je te laten schikken als je onnodig op de middelste baan rijd. Sinds 98 is er heelveel veranderd hier in nederland, veel gehaaster en daarbij dan een seconde winnen op elke manier die je mogelijk acht.

Wat ik dagelijks meemaak, heb ik nog nooit gezien in oz.

~Ben

[quote author=Paht3 link=topic=7316.msg93985#msg93985 date=1182945824]
Weet ik niet meer, rij gewoon graag een beetje te hard. Moet ik het toch op een of andere manier recht praten, toch? En je moet het wel lezen met een knipoog natuurlijk
[/quote]

I know Paht  :wink:

Maarre: dat hardrijden moet je wel beetje afleren in Oz... In NL reed ik ook standaard veel te hard (one-way naar m'n werk was 150km, vroeg van huis, laat van werk...) maar hier in Oz heb ik totaal geen behoefte om harder dan 100/110 te gaan... Lekker cruisen  :up:

[quote author=Bungi link=topic=7316.msg93999#msg93999 date=1182955977]

Sinds 98 is er heelveel veranderd hier in nederland, veel gehaaster en daarbij dan een seconde winnen op elke manier die je mogelijk acht.

[/quote]

:) '98... ja, dat is de vorige eeuw... :-D

"Druk druk druk", zei Youp. Theo zei "als je de tijd hebt om 3x druk te zeggen, dan heb je het niet druk".

Misschien off-topic, maar is 'druk' nog 'in'? Maatschappijen leven soms volgens de vreemdste normen. Totdat we in een midlife crisis, peno-/menopauze of depressie vallen. Halverwege ons leven worden we wakker en realiseren ons dat we gek geworden zijn.

Nou ja, beter laat dan nooit...

Wat een ozin weer allemaal.
Nog strenger?? Net of iedereen zo onwijs te hard rijd in ozzie. Als ik om me heen kijk zie ik er maar weinig te hard rijden op hier en daar een petje in zijn opgevoerde koekblik na dan... Als ze slim zijn dan gaan ze is dat rijbewijs systeem op de schop nemen ipv van dat eeuwigen gemieren neuk over hard rijden..... Nog maar te zweigen over zo'n achterlijken pink reclame. hard rijden is stoer?? Het zal wel... in mijn woordenboek heeft het iig niets met stoer te maken.

Ik zie het al voor me rij je een beetje met een hoog toeren tal langs die weifen denken die achterlijke domme blonden over verantwoordelijken middenklas moeders dat je te hard rijd en gaan die pinkies omhoog... Nou de eerste de beste die dat doet,,.... dan,.. dan,..  dan @#$$@!%#@!! trek ik dat ding gelijk op zijn achter wiel zo over de stoep heen met 300km/h... en dan leg ik dat weif op haar knieën en dan ....... kan ze de volgenden 5 weken niet meer lopen. Dan zullen we nog wel is zien of ze dat gebaar durft te maken ...Zo dat is er uit hehehe :evil: :grin:

Maar ik rij zelf nooit te hard eigenlijk :wink:

edit: en waarom mag ik dat kl**ten filmpje niet kijken!!!  Het beeld blijft zwart. heb ik zo'n pracht verhaal geschreven weet ik nie eens waar het over gaat....  .. Ik vind sommigen reacties op die pagina wel erg lachu... :grin:

Bear, ga maar eens naar you tube en zoek dan maar ff naar ghost rider dat is pas hard rijden!!!!!!!!!!
iedereen die dat gezien heb praat nooit meer over hard rijden als we het hebben over +/- 150km......

Yep... Maar Gost Rider is wel uber.... Er gaan geruchten dat het allemaal opgezet is. Ben zelf overguns ook heel actief op het motor-forum. Al zo'n 4 jaar. Dus ik ben aardig op de hoogte over verschillenden dingen die te maken hebben met 2 wielen..
Voor the reccord ik ben zelf niet zo'n held op de motor. Alhoewel ik het wel leuk vind om lekker door de bochtjes te knallen. Maar wheelies, stoppies hoeft van mij niet zo... Zeker niet op een splinter nieuwe motor waarvoor ik heel hard gespaart heb... Laat ik het daar maar bij houden :-x

en btw idd 150 dat is meer koekblikker taal. Voor een motorrijder begint het allemaal pas bij 150.. Dat brik van mij trekt hem al naar 140 in z'n eerste versnelling iets waar menig petje/" zakenman in zijn midlifecrisis"  in zijn opgefokte koekblik al flink in vergist heeft. Dus als het daar aan ligt dan heb ik waarschijnlijk een hele kleinen ... :-x  :grin: :grin: :grin: Vandaar dat het maar niet lukt om van die kleinen bear mannetjes/ vrouwtjes te maken :grin: :lol:

Uit de buurt van Rotterdam zeker Bear ??

Maar dat van het rijbewijs ben ik het wel mee eens. Als ze de mensen hier nou eens fatsoenlijk leren rijden... dat zou veel meer helpen !!

Leren rijden????? je hoeft niet meer een examen te doen als je in Oz gaat wonen, noch theorie noch praktijk. Maar heb hier op dit forum een een site gevonden van de aussie verkeers regels en ik moest toch ff goed nadenken over de vragen, het ging maar niet gemakkelijk. Me vriendin miste de meeste vragen. Niet dat ik het erg vind dat je geen examen moet doen in welke vorm dan ook maar als ze dat opnieuw verplichten voor emigranten, snap ik dat heel goed. Laat iedereen hier op dit forum maar een theorie examen doen, mij benieuwe hoeveel mensen er zullen slagen........ gr pat

Hoi Pat
Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt wat er bedoeld word. Het leren rijden heeft betrekking op het ozzie systeem met hun L en P platen. Dat systeem is niet meer van deze tijd. Misschien toen er vroegah nog ooit is 3 auto's en 2 kangeroos op die fiets over de weg reden.
Maar voor het nu erg drukke straat beeld. Doe maar niet. Ik zit zelf gem. 150km pd op de weg met de bus van de zaak. Ik vind de ozzies vooral heel onzeker rijden wat soms erg gevaarlijk is en ze (of de meeste) kunnen al helemaal niet anticiperen. Ze blijven gerust met ze alle kilometers lang met 55km/h in mijn dooie hoek rijden. :wall: Om maar niet te beginnen over hoe ze in voegen. Ze gaan gerust met ze alle stilstaan op de highway totdat er een plekje vrij is :wall: ff goed kijken lang voordat je de invoegstrook oprijd en zo doende sneller of langzamer rijden om gelijkt te kunnen in voegen. Dat je dan af en toe iets sneller moet rijden dan is toegestaan dat hoort er bij en zo versoepelt je de verkeers door stroming en veiligheid. Maar goed. Misschien komt het ook omdat ik motorrij de enigste kreukel zone die ik heb heet anticiperen.. Goed oplettem op wat de koekblikker mogelijk kunnen uithalen aan rare onverwachte kapriolen. Ze doen namelijk 9 van de 10 keer anderen dingen dan auto rijden. Maar dat is een anderen discussie  :up:

@red . Den Haag  :evil:

Back