Hawk's laatste stand van zaken

hawk

XPdite Sponsor
Ik denk dat het tijd wordt dat ik ook in deze topic maar eens iets ga plaatsen. En ik heb ook gelijk een vraag die één van ons vast wel kan beantwoorden.

Begin:
Vorig jaar Maart: ACS Approved.
Vorig jaar Mei: IELTS in één keer gehaald. Cijfers: 6,7,6,8
Daarna:
Geprobeerd om een sponsored visa te krijgen van de staat Victoria. Mislukt. Ze vonden me net niet goed genoeg. Sjit.
Nog wat pogingen gedaan voor dit visum. Ze liepen op niets uit.
Eind vorig jaar:
Form 47 SK enz. ingevuld, opgestuurd, aangevuld door Migration Bureau met vragen die ik niet snapte. Het is allemaal binnen bij DIMIA.

Vandaag:
X-ray en bloedtest in O.L.V. gasthuis in Amsterdam.
Mooie foto zeg. Mijn borstkas, mijn longen, het is goed te zien en de radioloog heeft alles goedgekeurd, zoals ik wel had verwacht.

Volgende week vrijdag:
Naar de Panel Doctor, ook in Amsterdam.

Goed, mijn vraag. Ik heb van het Migration bureau een PDF bestand gekregen met "Instructions for Offshore Medical Examinations 0605". Daarin staat de volgende regel:

You and all members of your family unit, regardless of whether or not they are migrating with you, must undergo a medical (clinical) examination.
Begrijp ik het goed dat mijn ouders ook medisch getest moeten worden?
Als het zo is, dan begrijp ik niet waarom het Migration Bureau, de Panel Doctor en de mensen in het ziekenhuis daar niks over hebben gezegd.

Is het waar?
Niet dat ik denk dat mijn ouders er een groot probleem mee hebben maar??? Is het nodig???
 
Voor zover ik weet alleen de mensen op het aanvraag formulier.
Toen wij de case officer toegewezen kregen en zij ons een verzoek tot medicals stuurde had ze dat gespecificeerd door onze namen te noemen. Dus San en ik en de kinderen
 
Hawk,

Mijn eerste reactie zou ook zijn alleen de mensen op het aanvraag formulier, maar voor ons zijn dat ook precies alle mensen die in onze family unit wonen (Ellen en ik). Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat als jij thuis woont (dus in hetzelfde huis als je ouders) dat ze toch willen weten of iedereen in het gezin (die ook in hetzelfde huis woont als jij) gezond is. Of in ieder geval geen TBC of zo heeft...

Maar misschien is het goed om dat nog even na te vragen bij je Migration Buro ?

M.vr.gr.
Perthpete
 
Onder family unit versta ik je eigen gezin.

Dus partner en kids, niet je ouders, broers of zussen.
Dat zou ik me simpelweg niet kunnen voorstellen.

:up:
 
Het zou verklaarbaar kunnen zijn uit hun angst voor TBC, die overdraagbaar is door intensief persoonlijk contact (zoals binnen een gezin). Dat kan betekenen dat je, als je bijvoorbeeld nog bij je ouders woont en van daar uit emigreert, Xrays van je ouders ook gevraagd worden...
 
Hoi Hawk,

Ik weet het niet zeker (zover zijn wij nog niet) maar wat ik begrepen heb uit al de booklets enz is dat ze wel informatie willen hebben over gezinsleden die niet meegaan, b.v kinderen die in Nederland blijven of een partner die niet meegaat.

Groetjes,
Susan
 
Dank jullie wel voor jullie replies.
Ja, ik blijf het toch vreemd vinden dat niemand het daar over heeft gehad. Niet het Migration Bureau, niet het ziekenhuis en ook de panel doctor niet in het telefoongesprek wat ik met hem had.
Ik kan het vragen aan het Migration bureau, maar als je dan weer ziet wat die voor zo'n op het oog simpele vraag in rekening brengen......
 
Ik denk niet dat je vraag nodig is, ik heb deze gevonden op de British Expats forum:

http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=333721

Alleen als je ouders/broeren/zussen afhankelijk van jou zouden zijn dan tellen ze mee als onderdeel van je 'family unit'.
 
[quote author=Scutch link=topic=4032.msg49541#msg49541 date=1140810122]


Ik denk niet dat je vraag nodig is, ik heb deze gevonden op de British Expats forum:

http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=333721

Alleen als je ouders/broeren/zussen afhankelijk van jou zouden zijn dan tellen ze mee als onderdeel van je 'family unit'.


[/quote]
Toppie. Dan gaat het goed. Bedankt Scutch
 
[quote author=hawk link=topic=4032.msg49501#msg49501 date=1140782721]
You and all members of your family unit, regardless of whether or not they are migrating with you, must undergo a medical (clinical) examination.
[/quote]

Geldt dit dan ook voor VOG? Dus dat al je gezinsleden, ongeacht of ze meegaan of niet, ook een VOG moeten indienen?

(sorry Hawk, dat ik je topic met deze vraag misbruik)
 
Nee, volgens mij moet de vog alleen aangevraagd worden voor gezins leden van 16 of 18 jaar en ouder.
 
[quote author=AJ link=topic=4032.msg49903#msg49903 date=1141158821]
[quote author=hawk link=topic=4032.msg49501#msg49501 date=1140782721]
You and all members of your family unit, regardless of whether or not they are migrating with you, must undergo a medical (clinical) examination.
[/quote]

Geldt dit dan ook voor VOG? Dus dat al je gezinsleden, ongeacht of ze meegaan of niet, ook een VOG moeten indienen?

(sorry Hawk, dat ik je topic met deze vraag misbruik)
[/quote]
Geen probleem AJ.
Nee, dit ging puur over het medical.

:thinking: Ja, stel je voor dat je broer een crimineel is/was. Zou oneerlijk zijn als jij daar dan op gestraft word.
Hmm. Een echt voorbeeld zou zijn Maxima. Zou zij dan niet daarheen mogen op grond van haar vader?
Je kan veel van Australiërs zeggen, maar onrechtvaardig. Nee, dat volgens mij niet.
 
Zo, vandaag naar de Panel Doctor gegaan. Kwam daar aan. Hij stelde wat vragen over wat ik heb opgeschreven.
zoals: 1987: Broken Arm (had ik genoteerd uiteraard)

Vraagt hij: Functioneerd die arm nu goed?  :lol1: Ja, hoor prima. Ik draaide mijn arm wat in het rond.
Nog een paar vragen over wat ik heb genoteerd. Ging allemaal prima.
Toen even naar een andere kamer. Even uitgekleed. Op een bank gaan liggen. Ging hij even luisteren hier, voelen daar, tikken daar. Allemaal prima. Daarna ging hij even zijn vinger heen en weer bewegen. Ik moest hem met mijn ogen volgen. Ook goed.
Mond open, even naar binnen kijken.

Daarna weer aangekleed.
Even opgemeten en mijn gewicht opgenomen.
2,02 meter en 104 kilo (hmm, kleren aan, portemonee in mijn zak en mobiele telefoon aan mijn riem wat een gewicht). Maar maakt niet uit.

Toen een luistertest. 7, Maastricht, 13, Apeldoorn. Ja ach, niet zo moeilijk.
En toen even mijn ogen testen.
1 foutje bij de op één na kleinste letter met mijn linkeroog (Ik zag een E aan voor een C). O, boy.

Toen de zwaarste test. In het potje plassen. Ja, dat lukt natuurlijk nooit op commando. Nou ja, 3 minuten wachten.

Uiteindelijk resultaat: Alles was goed. En mocht ik een opmerking krijgen van de DIMIA Medical officials dan gaat het hoogst waarschijnlijk, zei de dokter om het feit dat het puntje van mijn rechterlong niet helemaal goed op de röntgenfoto staat wat dan te maken had met het feit dat ik zo lang ben. Nou ja, zeg. Maar goed, daar zal ik me dan maar niet druk om maken.
In ieder geval mankeer ik niks  :up:
 
Hiya Hawk!

Nou dat kan je alvast maar weer achter de rug hebben :) :up:, als het goed is gaat het nu allemaal in een redelijk tempo,

Good luck!
Syl
 
[quote author=hawk link=topic=4032.msg50311#msg50311 date=1141418187]
In ieder geval mankeer ik niks :up:
[/quote]

Hihi, alsof zo'n onderzoek veel zegt... Man oh man :-D  Nou ja, wacht maar, ooit komt de dag dat migranten aan een uitgebreid bloedonderzoek worden onderworpen!
 
Ja over bloedonderzoek gesproken, moest jij geen bloedonderzoek doen Hawk? Wij moeten dat in ieder geval wel.
 
[quote author=Lin link=topic=4032.msg50324#msg50324 date=1141428468]
Ja over bloedonderzoek gesproken, moest jij geen bloedonderzoek doen Hawk? Wij moeten dat in ieder geval wel.
[/quote]
Dat was vorige week al gedaan in het ziekenhuis, gelijk met mijn X-ray. En Ja, dat was ook in orde.
 
Hi Hawk,

Jij had vast een riem aan met een hele zware metale gesp  :-D

Goed om te horen dat alles in orde is, hopelijk duur het niet lang voordat je je visum hebt.

Groetjes,
Susan
 
Proficiat man.

Dan is het nu maar een kwestie van afwachten tot je naar Oz mag.

:up:
 
Back
Top