HAYS ervaringen?

SBAM

New Member
Hey allen,

Ik ben afgestudeerd als chemical engineer en werk ruim 3 jaar in de automotive sector als project engineer.
Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met Hays recruitment en wat deze ervaring dan zijn?

BVD

Hays is okay als recruiter, maar ik vind dat er maar weinig verschil is tussen de verschillende bureau's. Uiteindelijk gaat het maar om één ding en dat is de commissie die ze voor je kunnen vangen.

Ik ben geen engineer, maar heb wel ervaring met Hays en inmiddels ook een heel aantal andere recruitement bureaus. Hays is een goed bureau met een enorm netwerk aan recruiters, wat zijn voordelen heeft. Het nadeel in mijn beleving is dat je minder snel contact maakt met de recruiter verantwoordelijk voor jouw file. In mijn geval kreeg ik het gevoel dat ik vooral database vulling was en zelf overal achteraan moest.

Ik vind het nu vooral van belang welk gevoel ik krijg bij recruiters. Dan maakt het bureau mij niet zo veel uit, als ik maar het idee heb dat ze verstand hebben van mijn situatie en de juiste mensen kennen.

Persoonlijk heb ik geen ervaring met Hays, maar ik heb wel anderhalf jaar in de uitzendbranch in Sydney gewerkt en bijna 11 jaar in Nederland. Hays is een van de grotere bureaus, maar de concurrentie is hier enorm (veel groter dan in Nederland!) waardoor het erg riskant is om op 1 bureau in te zetten. Ik raad aan om gewoon www.seek.com.au te gebruiken om werk te vinden. Je wordt dan vanzelf naar de juiste bureaus doorverwezen.

Back