HBO-Verpleegkundige;vraag over documenten voor skills ass/Nursing board WA.

Tijlcarm

New Member
Hallo, Ik heb in 2001 de HBO-V afgerond (in deeltijd 4 jaar gedaan);ik wil graag in de toekomst naar WA.

ik had een mail gestuurd naar mijn school, om te vragen of ze misschien engelse vertalingen hadden van mijn diploma/cijferlijsten;toen kreeg ik dit antwoord terug van een docent:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo Carmen,
Ik heb één ervaring met het verkrijgen van erkenning als verpleegkundige in Australië. Van Mw. X. (ken je haar, een duaal studente?;zij heeft de opleiding in 3 jaar gedaan) heeft daar samen met mij nogal wat tijd in gestopt. Zij is uiteindelijk erkend in Queensland, maar dat heeft in totaal precies een jaar geduurd.
Zij moest in persoon haar aanvraag indienen, schriftelijke aanvragen werden niet gehonoreerd.

Ten tweede was haar BIG registratie niet voldoende. Er werd een formulier vanuit Qld naar de BIG gestuurd en dat moest worden ondertekend en teruggestuurd naar Australië.

Ten derde hebben we alle competenties / deelkwalificaties beëdigd laten vertalen (50 pagina's)en dat is naar Australië opgestuurd.

Ook heeft zij een diploma supplement laten maken via de nuffic (25 pagina's); waarin uitgelegd wordt wat een HBO-Verpleegkundige opleiding inhoud en wat zij nu heeft geleerd. Daarin zijn ook haar stage's beschreven/de doelen/evaluaties/cijfers, scriptie/doel/evaluatie/cijfer.

Je ziet dus: het is iets meer dan alleen een vertaling van je HBO-V diploma  en cijferlijst als je in Australië als verpleegkundige aan de slag wilt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik wil graag weten of er meer HBO-v'ers diploma supplementen en competenties/kwalificaties hebben moeten inleveren? Ik haal dat niet uit de informatie van het AMNC.

BVd.Carmen.
 
He Carmen,

Ik schrijf even in het kort een reactie want Ellen, Verpleegkundige en momenteel werkzaam op de IC in Coffs Harbour, slaapt want ze heeft morgen een vroege dienst.

Het is inderdaad heel verschilend hoe er wordt gereageerd. Ellen heeft zelf een korte voorbeeld brief in het Engels gemaakt en deze naar de diverse instanties verstuurd. A opleiding maar ook verschillende opleidingen alwaar zij haar certificaat voor had gehaald. Van een ieder heeft zij uiteindelijk een brief gehad. Daarin moest ook vermeld worden hoeveel uur onderwijs zij had genoten voor de specifieke vakken. Het certificeren hebben wij via onze emigratieagent gedaan. Als je goedkeuring van het ANMC hebt dan is dat mooi want daarmee kan je de emigratieproces inzetten. Daarna moet je nog erkent worden door de nursingboards van de specifieke staten. In jouw geval dus WA. Die vragen weer allerlei zaken. Echter je kan het ANMC vragen jouw file door te sturen naar bv WA zodat je niet heel veel zaken dubbel hoeft te doen en aleen en formulier van ongeveer 5 pagina's hoeft in te vullen.

Hou wel vinger aan de pols. Men is erg laconiek. Wij heben driemaal in dit proces antwoord gekregen dat bepaalde zaken niet waren ontvangen. Eerste instantie BIG niet ontvangen. Mailde ANMC pas na drie maanden door. Dan file niet ontvangen in SA welke was doorgestuurd door ANMC. Vervolgens info naar NSW waar Elen nu dus werkt.
Wij waren erg blij met onze Australische agent Ray Brown, vebonden aan TIG. Die heeft een aantal zaken kordaat rechtgezet in Australië

En kijk ook even naar je werkervaring dat is ook nogal relevant voor je visum met name voor skilled independent.

Mocht je vragen heben stel ze maar en ik vraag Ellen morgen of zij nog aanvullingen heeft.

Sterkte en groeten,

Wim
 
Dank je wel Wim, ik heb het ANMC inmiddels een briefje gestuurd met mijn vraag of alleen het gecertificeerde/vertaalde HBO-V diploma & cijferlijst genoeg is...nu maar afwachten, groet Carmen.
 
Carmen,

Heb je net nog PM gestuurd.. Cijferlijst alleen is niet voldoende, er moet indicatie bijzitten van "genoten" (noem het maar genieten..) lesuren en stagedagen.
 
Ik wil iedereen even bedanken voor alle PM'etjes! Ik wacht het antwoord van het ANMC. af, want ik ben er nog niet uit, ik heb gehoord dat ze van een A of B - verpleegkundige andere dingen vragen dan een HBO-V' er, de ene keer meer, de andere keer minder...aaahhhh....en aangezien ik nog lang niet voor het visum ga,maar vast de boel klaar wil hebben liggen heb ik wel even de tijd (helaas).
Carmen.
 
AAhhh, die leraar heeft me volgens mij helemaal in de war gemaakt  :x  waar hij het over had is voor de nursingboard en dat verschilt per staat ja....Queensland blijkt erg "streng/veel info.eisend".
Maar daar ben'k nog lang niet an toe...naja...tis wel handig om dat ook klaar te hebben liggen, weet iemand  toevallig wat ze willen hebben bij de nurdingboard (om te registreren) in WA.
Ik ga zelf ook nog zoeken..als ik tijd heb...arme baas, loop achter...

groet Carmen....
 
Thanks Cathelijn, als je het leest lijkt het zo simpel/duidelijk...ik zie niets van bijlages over kwalificaties verdeeld over 50 pagina's of diploma supplementen van 25 pagina's....niet bij het ANMC. en niet bij the nursesboard.
Naja, ik merk het terzijnertijd wel....no worries! (hahahaha,morgen kan ik er weer heel anders over denken en in de stress schieten..hoezo "stemmingswisselingen"...hahaha)

Carmen
 
Hoi Carmen

Jan zal binnenkort jou mailen over wat allemaal te doen voor de nursingboard in WA. Wij hebben het ook in Queensland geprobeerd maar dat klopt daar zijn ze veel strenger. We hadden beide tegelijk gedaan want dachten als we eenmaal in Aussie zitten kunnen we altijd weer switchen van staat. Maar gelukkig was WA makkelijker.
Je hoort het.

Groetjes Erna
 
[quote author=Jan and Erna link=topic=6741.msg85049#msg85049 date=1174423893]
Hoi Carmen

Jan zal binnenkort jou mailen over wat allemaal te doen voor de nursingboard in WA. Wij hebben het ook in Queensland geprobeerd maar dat klopt daar zijn ze veel strenger. We hadden beide tegelijk gedaan want dachten als we eenmaal in Aussie zitten kunnen we altijd weer switchen van staat. Maar gelukkig was WA makkelijker.
Je hoort het.

Groetjes Erna
[/quote]

Hoi Erna,

Zou je Jan namens ons lief aan willen kijken en het mailtje ook naar ons sturen? Wij zijn ook benieuwd naar zijn verhaal..  :roll: pliezzzzz?? alvast bedankt!  :up:
 
Hoi Cat en John

Natuurlijk zal ik  hem lief aankijken geen probleem. Maar misschien kan je even schrijven wat je precies wilt weten. Wat Carmen kent al veel van onze missie hoe in Perth te komen als nurse. Misschien zijn jullie in andere dingen geinteresseerd . Ik hoor het wel.

Groetjes Erna
 
Hoi Carmen

Jan heeft zich nooit hoeven registeren bij het ANMC. Hij heeft alles meteen naar de nursingboard gestuurd. Weet dus ook niet wat het ANMC inhoud. Misschien had hij dat niet nodig omdat wij gesponsord worden door het ziekenhuis. Klopt ook dat ze andere eisen hebben voor HBO-v en verpleegkundige. Voor A-verpleegkundigen is het strenger. Vorig jaar hebben ze de regel gesteld dat alle A- verpleegkundigen een cursus in Australie moeten volgens deze is 8 weken . 4 weken theorie en 4 weken praktijk.
Dit geldt waarschijnlijk niet voor jou Carmen omdat jij HBOv Hebt. Je kunt je papieren wel vast opsturen voordat je je IELTS examen hebt gedaan , dan kijken ze vast of je aan de eisen voldoet.
Jan moest diploma"s, alle gevolgde lesuren, zijn registratie bij de BIG en BIGRA opsturen. Hij had het geluk dat hij CCU opleiding heeft gedaan en ze hadden in de Engelse vertaling geschreven dat dat een HBO niveau opleiding was waardoor hij niet de cursus hoefde te volgen.
Hopelijk is dit een beetje duidelijk ook voor jullie John en Cat.
Anders vraag maar verder.

Groetjes Erna
 
Hoi Carmen

Zit je weer eens in de nachtdienst. Hoop dat het duidelijk was. Trouwens hij moest ook uittreksels bevolkingsregister ect meesturen. Als je de nursingboard mailt als je vragen hebt zij reageren altijd vrij snel terug tenminsten die van WA. Queensland duurt soms weken uit onze ervaring, maar daar wil je toch niet heen. En Jan kan zo een baantje voor je regelen in het RPH vacatures genoeg.

Groetjes Erna
 
Hoi Erna, was duidelijk hoor!
Wat betreft je aanbod: RPH; Aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh graag..op den duur ,maar een huis daar in de buurt waar we dieren mee mogen nemen? En je makkelijk de hond (los) kan uitlaten?
Ja, zit weer in the nightshift...11 dagen werken, heb er nu 3 en een half gehad,,,oooohhhhh.....maar heb huiswerk genoeg te doen(engels) , heb hier 's nachts weinig te doen...snap niks van die onregelmatige werkwoorden   :| , to eat,ate,eaten..en daar moet ik dan zinnen van maken...to buy,bought,bought (ik zie het verschil niet tussen die tweede en derde) en dat  have/had been enz...ervoor..aaahhhhhhhhh
 
Hoi Carmen
Hopelijk lig je nu lekker te slapen en droom je niet over eat ate eaten.
Gewoon gaan met die banaan je kan het best.

Groetjes Erna
 
Hallo, Ik heb in 2001 de HBO-V afgerond (in deeltijd 4 jaar gedaan);ik wil graag in de toekomst naar WA.

ik had een mail gestuurd naar mijn school, om te vragen of ze misschien engelse vertalingen hadden van mijn diploma/cijferlijsten;toen kreeg ik dit antwoord terug van een docent:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo Carmen,
Ik heb één ervaring met het verkrijgen van erkenning als verpleegkundige in Australië. Van Mw. X. (ken je haar, een duaal studente?;zij heeft de opleiding in 3 jaar gedaan) heeft daar samen met mij nogal wat tijd in gestopt. Zij is uiteindelijk erkend in Queensland, maar dat heeft in totaal precies een jaar geduurd.
Zij moest in persoon haar aanvraag indienen, schriftelijke aanvragen werden niet gehonoreerd.

Ten tweede was haar BIG registratie niet voldoende. Er werd een formulier vanuit Qld naar de BIG gestuurd en dat moest worden ondertekend en teruggestuurd naar Australië.

Ten derde hebben we alle competenties / deelkwalificaties beëdigd laten vertalen (50 pagina's)en dat is naar Australië opgestuurd.

Ook heeft zij een diploma supplement laten maken via de nuffic (25 pagina's); waarin uitgelegd wordt wat een HBO-Verpleegkundige opleiding inhoud en wat zij nu heeft geleerd. Daarin zijn ook haar stage's beschreven/de doelen/evaluaties/cijfers, scriptie/doel/evaluatie/cijfer.

Je ziet dus: het is iets meer dan alleen een vertaling van je HBO-V diploma en cijferlijst als je in Australië als verpleegkundige aan de slag wilt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik wil graag weten of er meer HBO-v'ers diploma supplementen en competenties/kwalificaties hebben moeten inleveren? Ik haal dat niet uit de informatie van het AMNC.

BVd.Carmen.

Hi Carmen,
Ik ben op dit moment ook bezig met de AHPRA rompslomp. Ik las in jou posts dat jij alle documenten van je opleiding ook vertaald hebt. De deelkwalificaties en zo. is het mogelijk dat hij deze met mij deelt?
Groetjes Chantelle
 
Hi Carmen,
Ik ben op dit moment ook bezig met de AHPRA rompslomp. Ik las in jou posts dat jij alle documenten van je opleiding ook vertaald hebt. De deelkwalificaties en zo. is het mogelijk dat hij deze met mij deelt?
Groetjes Chantelle
Dit is al een oud draadje en Carmen is al een hele tijd niet meer op het forum, dus de kans dat ze dit leest is erg klein. Je zou haar een bericht kunnen sturen met 'start a conversation '. Dat is mogelijk als je meer dan 10 x hebt gepost. Dan krijgt Carmen een melding via email.
 
Last edited:
Dit is al een oud draadje en Carmen is altijd een hele tijd niet meer op het forum, dus de kans dat ze dit leest is erg klein. Je zou haar een bericht kunnen sturen met 'start a conversation '. Dat is mogelijk als je meer dan 10 x hebt gepost. Dan krijgt Carmen een melding via email.
Dank je wel!!!
 
Back
Top